Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overstappen van Server naar Cloud-services?

Pagina: 1
Acties:

• Taquito
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:10
Hoi,

Ik werk als financieel manager voor een kleine non-profit organisatie. We hebben geen IT'er in dienst dus aan mij de eer om onze it-infrastructuur te pimpen. Mijn kennis daarvan is totaal oppervlakkig, maar ik heb een idee waar we heen willen.

Momenteel hebben we een server staan, die al 8 jaar oud is, en 3 jaar afgeschreven. Af en toe gaat er wat kapot en vervangen we dat. Lijkt lekker goedkoop :*) Tot de dag aanbreekt dat de server echt stuk is. We maken gebruik van ongeveer 30 computers, waarvan de meesten (>4 jaar oude) thinclients zijn. Deze loggen (via de server die hier staat) in bij onze ict service provider.

Nu zijn er twee scenario's: preventief een nieuwe server kopen (eenmalige investering, en over 5-7 jaar hetzelfde probleem) of overstappen op een cloud-service. Dat laatste biedt zekerheid, maar de kosten zijn uiteindelijk wel aanmerkelijk hoger. En waarschijnlijk moet er ook dan nog aardig geinvesteerd worden in de hard-ware (ivm verouderde thinclients, die ws nieuwe (citrix?) omgevingen niet aankunnen.

Ik hoor graag of iemand ideeen heeft wat kosten technisch haalbaar is. we willen per maand echt niet meer aan E 2000 aan ict kwijt zijn....Als jullie goede ervaringen met bedrijven hebben, hoor ik dat ook graag. (en dan liever als klant, niet als werknemer :+ .

Bedankt!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42
De laatste tijd zijn de cloud diensten niet bepaald betrouwbaar gebleken. Vooral Amazon heeft te veel te kampen gehad met issues. Dus zekerheid biedt het niet. Nou weet ik niet welke SLA's je kan afspreken als bedrijf, maar daar zou ik vooral op focussen.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik zou zeggen, als je geen ICT personeel hebt. Nodig eens wat ICT bedrijven uit die diensten aanbieden icm beheer. Zij kunnen je vast wel vertellen hoe of wat, en alles onder een contract gooien incl werkplekken.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

m0nk schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:16:
Ik zou zeggen, als je geen ICT personeel hebt. Nodig eens wat ICT bedrijven uit die diensten aanbieden icm beheer. Zij kunnen je vast wel vertellen hoe of wat, en alles onder een contract gooien incl werkplekken.
Eensch. Je beschrijft de huidige situatie en de gewenste situatie (inclusief SLA's, welke kwaliteit dienstverlening wil je) en laat de beste mensen offertes maken. Daarbij krijg je te maken met eenmalige (project-)kosten en recurring costs voor de geleverde dienst.

Ik snap dat je aan zit te hikken tegen de ogenschijnlijke hoge maandelijkse kosten, maar er zijn vele onderhandelingsscenario's en levermodellen denkbaar. Pay per use is een leuke bijvoorbeeld. En op het eerste aanbod ga je dan samen met je afdeling inkoop zitten knijpen. Het voordeel van die maandelijkse kosten is natuurlijk wel dat:
- deze voorspelbaar zijn
- de geleverde kwaliteit voorspelbaar is
- scaling meestal geen issue is (mits je de juiste staffels ed afspreekt)
- jullie je kunnen richten op jullie corebusiness.

Tegelijkertijd kun je ook, maar dat is meestal een meer emotionele keuze :+ je hardware leasen in plaats van zelf onderhouden.

Tegen al die kosten kun je dan in je businesscase aan de andere kant zetten wat het je kost als je bedrijf 3 dagen (best case scenario) niet kan werken omdat er een server omvalt.

Zelf heb ik geen ervaring met Citrix, maar dit lijkt 1 van de aanbieders te zijn: http://www.itsn.nl/it-diensten/citrix

No drama

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
Een aantal zaken in je TS zijn al wat onduidelijk.
je geeft aan dat je een server hebt, met ongeveer 30 clients, die loggen via die server in op een server van je ICT dienstverlener? je draait dus eigenlijk al op een cloud service?

Waarom staat die server dan nog op locatie en kan je die niet beter vervangen voor een goede firewall/router ?

Je geeft aan voor 30 gebruikers onder de 2K te willen blijven, nu ken ik je specifieke situatie niet, maar ik weet dat er zat aanbieders geschikt moeten zijn, bij mijn werkgever moet je daar klaar mee kunnen zijn terwijl je alles gewoon uitbesteed.

Join the club

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Ik sluit aan bij Powermage. Wat draait er op die server? En is het echt nodig? En wat staat er dan nog bij een externe ICT dienstverlener? En waarom brengt deze geen advies uit? En waarom breng je dit bv niet samen bij een nieuwe provider?

Iets meer informatie over wat waar staat en wie verantwoordelijk is voor wat maakt het een stuk eenvoudiger om een gedegen advies te kunnen geven.

U+

Pagina: 1