Kan dit systeem met een Lian Li PC-A05FNB

Pagina: 1
Acties:

• figment
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 23:51
Hallo tweakers,

Ik ga rond de kerst een nieuw systeem in elkaar knutselen maar ik twijfel nog over de kast. Het systeem is zo ongeveer recht uit de BBG met hier en daar wat aanpassingen die ik uit het desktop aankoop advies van mensen met soortgelijke wensen heb gezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Asrock Z75 Pro3€ 75,30€ 75,30
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 287,90€ 287,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,90€ 65,90
1Lian Li PC-A05FNB€ 86,90€ 86,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 31,45€ 31,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,67€ 15,67
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 830 series 256GB€ 156,09€ 156,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,61

Mijn grote twijfel is nog over de kast. Deze staat op mijn buro dus ik wil wel graag een beetje mooie unit, vandaar dat ik de Lian Li heb uitgezocht. Mijn voornaamste eisen zijn:
  • Goede airflow.
  • Stil.
  • Strak design (gesloten zijpaneel).
  • USB3.0 en andere connectors aan de voorkant, dus niet bovenop.
Mijn vragen:
  • Ik vraag me af of de kast, die erg gesloten is, voldoende koeling/airflow bied aan dit systeem. Moet ik misschien een extra fan of aparte processorkoeling inbouwen?
  • Verder vind ik het jammer dat deze kast maar 1 USB3.0 connector aan de voorkant heeft, hebben jullie nog andere suggesties voor een soortgelijke kast van onder de €100?
  • Heeft er iemand verder ervaringen met deze kast, heb ik bijvoorbeeld een mounting kit nodig voor m'n SSD?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik binnenkort kan gaan klussen!

Alvast bedankt,

Nick

Ik ben niet echt hier...

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Die videokaart is te lang voor die case.
Hij mag in die case max 28cm zijn en die kaart is 28,5 cm.
En daar komt ook nog eens bij dat de koel-mogelijkheden niet echt optimaal zijn in de case.
Dan kun je beter bv de Lian Li PC-7HX nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door calsonic op 20-11-2012 12:58 ]

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
figment schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:46:
Hallo tweakers,

Ik ga rond de kerst een nieuw systeem in elkaar knutselen maar ik twijfel nog over de kast. Het systeem is zo ongeveer recht uit de BBG met hier en daar wat aanpassingen die ik uit het desktop aankoop advies van mensen met soortgelijke wensen heb gezocht:

Mijn grote twijfel is nog over de kast. Deze staat op mijn buro dus ik wil wel graag een beetje mooie unit, vandaar dat ik de Lian Li heb uitgezocht. Mijn voornaamste eisen zijn:
  • Goede airflow.
  • Stil.
  • Strak design (gesloten zijpaneel).
  • USB3.0 en andere connectors aan de voorkant, dus niet bovenop.
Mijn vragen:
  • Ik vraag me af of de kast, die erg gesloten is, voldoende koeling/airflow bied aan dit systeem. Moet ik misschien een extra fan of aparte processorkoeling inbouwen?
  • Verder vind ik het jammer dat deze kast maar 1 USB3.0 connector aan de voorkant heeft, hebben jullie nog andere suggesties voor een soortgelijke kast van onder de €100?
  • Heeft er iemand verder ervaringen met deze kast, heb ik bijvoorbeeld een mounting kit nodig voor m'n SSD?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik binnenkort kan gaan klussen!

Alvast bedankt,

Nick
Lian Li staat nu niet direct bekend om hun stille kasten. Aluminium is bijna niet stil te krijgen ..
En om die reden zijn het vaak ook niet de koelste kasten, meer airflow is meer geluid ..
Het design is wel heel netjes, ik kan me voorstellen dat je mede hierdoor voor Lian Li kiest.

Persoonlijk vind ik de Fractal design kast erg mooi en deze is bijzonder stil en cool. Alleen zitten de verschillende aansluitingen op de bovenkant |:(

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wat funnyname zegt. Ik heb een Lian Li kast gehad. Leuke aluminium kast en zeer strak, maar het krast snel, is behoorlijk luidruchtig en qua afwerking vind ik het allemaal maar niet net.

Hierna een Fractal Design kast gekocht. Kwaliteit is anders, niet per se gelijk slechter. Een stuk stiller, en afwerking vind ik persoonlijk een stuk beter.

• figment
calsonic schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:56:
Die videokaart is te lang voor die case.
Hij mag in die case max 28cm zijn en die kaart is 28,5 cm.
En daar komt ook nog eens bij dat de koel-mogelijkheden niet echt optimaal zijn in de case.
Dan kun je beter bv de Lian Li PC-7HX nemen.
D'oh |:(
Bedankt voor de waarschuwing calsonic.

Ik ben niet echt hier...

• figment
De Fractal Design is inderdaad wel een mooie kast, ik heb 'm op het moment bovenaan m'n lijstje staan ook al ben ik niet een grote fan van het plastic deurtje en de aansluitingen aan de bovenkant. Is met deze kast de stock koeling voldoende, of moet ik met zo'n gesloten, geisoleerde kast nog extra fans of processor koeling plaatsen?

Als backup heb ik nog de pricewatch: Corsair Carbide 300R, al vind ik die ronduit lelijk en heb ik ook begrepen dat hij problemen heeft met stof wat in de opening aan de bovenkant valt.

[ Voor 21% gewijzigd door figment op 21-11-2012 01:00 ]

Ik ben niet echt hier...

• funnyname
Standaard is de Fractal koeling afdoende, er zitten drie fans in ..

• figment
Update:

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black. De onderdelen zijn inmiddels binnen en ik moet zeggen ik ben top tevreden over de kast. Mooi strak uiterlijk, gemakkelijk om alles in te bouwen en op 7V zijn de fans nauwelijks hoorbaar. Wel was ik wat verward over de aansluitingen van de 5/7/12V switch voor de casefans, er waren bij de kast en op de site van FD geen instructies te vinden over hoe die aan te sluiten, maar uiteindelijk wijst het zichzelf allemaal uit.

Wel stoor ik me ontzettend aan de boxed koeler van de Intel Core i5 3570K. Deze maakt echt behoorlijk veel herrie, een beetje ratel-achtig, beter kan ik het ook niet omschrijven. Zels met de kast eromheen veroorzaakt de CPU koeler meer lawaai dan zelfs mijn oude DELL rammelbak maakt.

Is dit normaal, of moet ik naar de leverancier bellen om een vervanging te vragen?

Ik ben niet echt hier...

• funnyname
ratel-achtig lijkt me niet normaal, mijn i7 boxed cooler is behoorlijk stil.
Hier zou ik mee terug gaan naar de winkel ..
Pagina: 1