Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb deze
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31zVbnKm06L._SL500_AA300_.jpg
gekocht alleen er zat geen adapter bij .. nu had ik er blijkbaar weinig aan want het was voor Japan 9v

Nu heb ik de trailer opgeschroeft, alles is mooi verdeelt,
- knopjes (aan/uit, next previous of vol + en -)
- adapter + headphone aansluiting
- box links + box rechts
hebben eigen aansluiting.

Nu wil ik ook nog erbij/ertussen een IR Ipod stand ertussen modden helaas is de printplaat "coverd" dus ik zit te denken om een female/male connecter erbij te kopen. zodat ik die kabel kan doorknippen en de 2 connectors (van de trailer en losse stand) samen te voegen ..

Hoe kan ik het beste de 9v omzetten naar 5v zodat de boxen goed werken .. ? (ik wil een oude phone lader gebruiken als voeding)

De trailer lijkt me een "versterker" , kan ik beter een kitje ergens bestelen/maken of is het simpel om te modden ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 17:37

Crp

wat houd "japan 9v" precies in ? de stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Crp schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:20:
wat houd "japan 9v" precies in ? de stekker ?
denk het die adapter zat er al niet bij, en er staat als "ingang" 9v bij .. maar geen A :( dus hoeveel Ampere er in moet is al "gokken" ..

Eigenlijk moet ik de 2 aparte boxen (links/rechts) voorzien van signaal.. eigenlijk wil ik een nieuw boardje designen .. gezien dat de stand die ik wil gebruiken al een afstandsbediening heeft .. kan ik wellicht wat componenten laten vervallen .. zie afstandsbediening .. hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.nowkin.com/images/products/18/1709/ir-remote-controller-for-verizon-iphone-4-ipod--1801-l.jpg

Maar wat zoek ik dan precies .. mp3 versterker oid ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175972

9Volt voeding kopen lijkt me simpeler dan 9V naar 5V 'transformeren'. Let wel op polariteit! En wat bedoel je met dat de boxen een eigen 'aansluiting' hebben?

Het je wat meer info? Bijv. naam en type-aanduiding van de truck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Waarom wil je eigenlijk uberhaupt naar 5V? Het zijn geen actieve speakertjes lijkt me...
Samen met naam type misschien ook foto's erbij van 9V ingang?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Rmg

vso schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:47:
[...]

denk het die adapter zat er al niet bij, en er staat als "ingang" 9v bij .. maar geen A :( dus hoeveel Ampere er in moet is al "gokken" ..

Eigenlijk moet ik de 2 aparte boxen (links/rechts) voorzien van signaal.. eigenlijk wil ik een nieuw boardje designen .. gezien dat de stand die ik wil gebruiken al een afstandsbediening heeft .. kan ik wellicht wat componenten laten vervallen .. zie afstandsbediening .. hieronder.

[afbeelding]

Maar wat zoek ik dan precies .. mp3 versterker oid ?
"Japanse 9v" is hetzelfde als "Europese 9V" Wat je moet weten is AC/DC en de polariteit.

Is het ac dan staat er een golfje bij de plug in de buurt is het DC dan staat er iets van
___
----- als tekentje

Amperage is minder/niet belangrijk als je een 1A of 2A voeding erop prikt gaat dat prima. waarschijnlijk trekt het toch niet meer dan een 500/800mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik volg het verhaal ook niet helemaal, maar wat ik eruit kan destilleren:
Trailer is een active iPod mount, met een ingebouwde versterker en speakers. Deze heeft 9V voeding nodig om te kunnen werken. TS wil de trailer zo modden dat er een IR-oogje bij komt, zodat hij een afstandsbediening kan gebruiken en hem ombouwen zodat 5 volt voldoende is (ivm een oude telefoonlader die hij wil gaan gebruiken).

Sowieso, vergeet ombouwen naar 5 V. Dit kan wel, maar is lastig en duurder dan een losse 9 Volt adapter scoren. Aan 500mA heb je meer dan genoeg met dergelijke speakertjes (meestal zijn die niet meer dan 1W per kant, neem 0,5W voor de iPod en de rest van de electronica en je zit aan 2,5W totaal, terwijl 9V, 500mA al 4,5W continu kan leveren). En als het een DC-plug aansluiting is (rond gat, met een pin in het midden en dit symbool: --o)-- ), is het 9 v.d. 10 keer zo dat de pen de plus pool is (maar geen garantie!)

Een IR-oogje inbouwen is lastig, als je niet het ding teveel wil beschadigen en ook dat zou ik niet doen.

Ik weet dat er tegenwoordig prima step-up converters te koop zijn die van 5 naar 9 Volt kunnen komen met redelijke vermogens, maar gezien de posts van de TS schat ik in dat dat ver buiten zijn vaardigheden en kennis ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 20-11-2012 13:45 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175972

Is blijkbaar een (onderdeel van) Optimus Prime iPod Dock = een Transformer :) : o.a. http://www.worthpoint.com...pod-speaker-dock-white-in en http://www.tfw2005.com/bo...pod-convoy-g1-colors.html.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 175972 op 20-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 17:37

Crp

ik denk dat hij een japanse stekker bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.o-digital.com/uploads/2179/2217-2/Japanese_Standard_Plug_285.jpg

als deze adapter 230V~ accepteerd dan kun je daar gewoon een converter voor krijgen zoals dit:
http://dx.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb in mijn leven niet veel gesoldeerd maar wat beter om het te leren met een doel ?
deepbass909 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:40:
Ik volg het verhaal ook niet helemaal, maar wat ik eruit kan destilleren:
Trailer is een active iPod mount, met een ingebouwde versterker en speakers. Deze heeft 9V voeding nodig om te kunnen werken. TS wil de trailer zo modden dat er een IR-oogje bij komt, zodat hij een afstandsbediening kan gebruiken en hem ombouwen zodat 5 volt voldoende is (ivm een oude telefoonlader die hij wil gaan gebruiken).
Inderdaad ... overgens de IR oog komt uit een andere Ipod mount (daar hoort de afstandsbediening bij)
Sowieso, vergeet ombouwen naar 5 V. Dit kan wel, maar is lastig en duurder dan een losse 9 Volt adapter scoren. Aan 500mA heb je meer dan genoeg met dergelijke speakertjes (meestal zijn die niet meer dan 1W per kant, neem 0,5W voor de iPod en de rest van de electronica en je zit aan 2,5W totaal, terwijl 9V, 500mA al 4,5W continu kan leveren). En als het een DC-plug aansluiting is (rond gat, met een pin in het midden en dit symbool: --o)-- ), is het 9 v.d. 10 keer zo dat de pen de plus pool is (maar geen garantie!)
Pen is idd +

Als ik 5v kan gebruiken kan ik de powered usb hub/gsm lader benutten .. scheelt me weer een adapter
ipod overgens gebruikt tussen de 500mA(USB) en 1000mA(lichtnet adapter)

Verlies ik dan op de geluids sterkte (volume) van de speakers ? zo ja hoeveel % ? ik kan helaas de speakerbehuizing niet demonteren zonder deze grondig te beschadigen en dat vind ik het niet waard.
Een IR-oogje inbouwen is lastig, als je niet het ding teveel wil beschadigen en ook dat zou ik niet doen.
als het makkelijk was dan had ik het niet op tweakers gepost :P

Tja vanalles

Pagina: 1