ibm thinkpad 390x (oud beestje), onbekende keyboard layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453540

Topicstarter
hallo,
een poosje terug verwierf ik een ibm thinkpad 390x (bouwjaar ca. 2000).
ik wil daar linux op draaien.
mijn probleem: welk type keyboard heb ik??
de hoofdlayout is querty, maar als ik us (english, of international enz.) kies bij mijn keyboard instellingen zijn de leestekens ( en de andere bijzondere tekens ) die geproduceerd worden NIET in overeenstemming met wat op de betreffende toets staat.
guchelen of de website van ibm/lenovo levert niets op.
iemand hier die de -hieronder afgebeelde- layout kan benoemen?

dank voor je aandacht.

Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/driepoot99/ibm/keyboardklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-07 16:49
Dat is gewoon de NL lay-out, in Nederland worden echter veel toetsenborden met de Amerikaanse lay-out verkocht.

Als ik hier mijn toetsenbord op NL zet komen de leestekens overeen met het toetsenbord op jouw foto.

[ Voor 92% gewijzigd door Laank op 20-11-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453540

Topicstarter
dank voor je antwoord!!
(de eerdere opmerking dat je er pas achter kwam toen je zelf een nl-keyboard kreeg vond ik wel sympathiek en ik voelde me veel minder dom ;-) )
ik heb nu de landcode naar nl-keyboard gezet en het type naar ibm-rapid-access (in knoppix)
het bord werkt nu ca. 95 % zoals het hoort.
er zijn nog wat afwijkingen, bv. het euroteken produceert een e met een accent en het derde nivo onder u,i o en p (in combinatie met alt-gr) b.v. geven andere tekens dan op de keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-07 16:49
Anoniem: 453540 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:20:
dank voor je antwoord!!
(de eerdere opmerking dat je er pas achter kwam toen je zelf een nl-keyboard kreeg vond ik wel sympathiek en ik voelde me veel minder dom ;-) )
ik heb nu de landcode naar nl-keyboard gezet en het type naar ibm-rapid-access (in knoppix)
het bord werkt nu ca. 95 % zoals het hoort.
er zijn nog wat afwijkingen, bv. het euroteken produceert een e met een accent en het derde nivo onder u,i o en p (in combinatie met alt-gr) b.v. geven andere tekens dan op de keys.
Ik zie nu inderdaad dat ik die zin heb verwijderd tijdens mijn 2de edit |:( .

Ik vind het in ieder geval wel apart dat een US lay-out min of meer de standaard is (lijkt) in Nederland, ik ben in ieder geval de US lay-out gewend.