Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hendrickxm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 12:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.

Het belangrijkste is dat hij de update naar Jelly Bean voor het einde van het jaar ontvangt of al standaard er mee komt.

Tweede punt is de pixeldensiteit, die wil ik 250ppi of hoger. Dat betekent meestal 540p of meer voor schermpjes vanaf 4inch. Indien ik de keuze heb uit meerdere modellen, ga ik voor het kleinste scherm, niet voor de hoogste resolutie. Een echt groot scherm heb ik liever niet, al zou ik er wel mee kunnen leven.

Laatste punt is de accu, liefst 1650mAh of meer.

Waarom?
Android 4.1 ondersteunt audio USB-OTG zodat ik een externe DAC kan aansluiten en een digitale line-out heb om muziek te spelen.
Dit wordt pas ondersteund vanaf 4.1 Jelly Bean.

Mijn huidig toestel is een Xperia Ray, USB-OTG werkt maar niet voor een audio DAC. Het scherm is prachtig, het toestel is zeer compact en de batterij doet net geen 3 dagen bij matig gebruik. Helaas komt er geen 4.1 update. Een extra pluspunt is dat er een ANT+ sensor in zit en dat ik handig als ik ga lopen/fietsen met mijn hartslagmeter.

Mijn vorige toestel was een Nokia C7 met Symbian Anna, USB-OTG werkte voor een audio DAC maar er bestaat geen audioplayer die replaygain ondersteunt, de batterij was af en toe heel snel leeg en het werkte toch allemaal net niet zoals ik wou. Scherm en formaat ws OK.

Enkele modellen die in de buurt komen:
Samsung Galaxy S Duos: 233ppi, 1500mAh en rond de 300 EURO.
Samsung Galaxy Beam: 233ppi, 2000mAh en rond de 375 EURO.
Plus nog wat modellen van Motorola waar ik verder nog niet naar gezocht heb.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27

Garyu

WW

Met dat soort precieze specs/wensen kan je toch gewoon GSMArena aanslingeren?

Even een zoekopdracht van gemaakt:
http://www.gsmarena.com/r...y=0&TalkTime=0&sFreeText=

En je hebt genoeg keus, toch?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• hendrickxm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 12:34
Garyu schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:27:
Met dat soort precieze specs/wensen kan je toch gewoon GSMArena aanslingeren?

Even een zoekopdracht van gemaakt:
http://www.gsmarena.com/r...y=0&TalkTime=0&sFreeText=

En je hebt genoeg keus, toch?
Bedankt,

ik had geen idee dat ik zo precies kon zoeken op gsmarena.