Toon posts:

Plotseling geluiden uit speakers van PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb de afgelopen dagen last van plotselinge geluiden uit mijn boxen zonder een programma draaiende te hebben. Bij volumemixer staat er: 'naam niet beschikbaar'. Meestal komt er slecht opgenomen muziek uit en/of alsof het is opgenomen met een hele slechte microfoon. Vaak zingen er ook mensen mee met de nummers die afgespeeld worden. Toen er vanavond kreun geluiden uitkwamen was de maat vol.

Is iemand bekend met die probleem? Is het misschien een virus? En de belangrijkste vraag is, hoe krijg ik het weg?

Ik hoor het graag!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat zijn (radio) signalen, je kunt het proberen op te oplossen door wat aluminium folie om de kabels te wikkelen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

Dit geluid zou van iemand kunnen komen die draadloze boxen gebruikt.
Waarschijnlijk is je pc niet geaard. je kan een ander geaard stopcontact zoeken of een kabel naar je radiator doen.
als dit niet helpt kun je inderdaad je onbeschermde luidspreker kabels afschermen door bovenstaande oplossing

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 09:48 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Zoek ook even op of het niet gewoon een bekend probleem is van de speakers. Maat gebruikte een logitech setje, volgens bronnen op internet hoorden ze allemaal dezelfde frequentie (een of andere Duitse klassieke zender).

Of komt het dus echt van een proces (eigen entry in de volumemixer)? Dan is het een programma, maar mij lijkt het heel sterk dat dat het geval is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Logitech X-530 toevallig? Dat is een beruchte set inzake het oppikken van vage buitenlandse radiozenders.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• LiquidT_NL
Chiron schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:29:
Logitech X-530 toevallig? Dat is een beruchte set inzake het oppikken van vage buitenlandse radiozenders.
Ja die had die vriend van mij dus. Vooral een bepaalde Duitse zender van wat ik las, en zelf dus ook ondervond :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Staat er in de buurt toevallig sinds kort een ooievaar in de tuin met de teks 'hoera een jongen' of 'hoera een meisje'? Kan best zijn dat je het signaal van een babyfoon oppikt met je PC speakers.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Haal de speakers eerst eens los van je pc (maar laat ze wel aan staan). Als het probleem dan weg is, is het waarschijnlijk iets met je pc, als het blijft zit het in je speakers.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb de Logitech Surround Sound Speakers Z506 dus het zou kunnen dat hij andere signalen oppikt.
Ik koppel de boxen wel een dag los van mijn pc en kijk of de geluiden blijven komen. Zo ja dan ga ik of terug naar de winkel of ik ga prutsen met allumniumfolie! ;)

Hoe heeft die vriend van jou het opgelost LiquidT_NL ?

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:56:
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb de Logitech Surround Sound Speakers Z506 dus het zou kunnen dat hij andere signalen oppikt.
Ik koppel de boxen wel een dag los van mijn pc en kijk of de geluiden blijven komen. Zo ja dan ga ik of terug naar de winkel of ik ga prutsen met allumniumfolie! ;)

Hoe heeft die vriend van jou het opgelost LiquidT_NL ?
Niet :+ Er zullen vast oplossingen voor zijn, is een bekend probleem.
https://www.google.com/se...eakers+radio+interference

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

even serieus.
Zitten al je apparaten op dezelfde groep? (wel aan te raden)
Heeft deze groep aarde?
Ligt er een antennekabel dicht bij de speakers of over de speakersnoeren?
Staat er iets op de sub dat als antenne kan gaan functioneren ( metalen object)

speel eens met deze factoren

Copyright and left by SED...

Pagina: 1