Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows home server 2011 anti-virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha allemaal,

Hier thuis gebruiken wij onze windows home server 2011 voor onderandere file sharing, streaming en dergelijke. Nu iedereen zo bestanden op de server kan zetten, en er zo nu en dan ook nog wel iets gedownload wordt lijkt het me verstandig om hierop een anti virus programma te hebben.

Nu ben ik uren en uren opzoek geweest naar een gratis anti virus programma voor onze home server maar heb nog geen werkende gevonden. Ik las dat veel forefront security gebruikten, maar windows stopt hier mee.

Zelf gebruiken we hier thuis allemaal Microsoft security essentials, maar ook deze werkt niet met home server 2011.

Helemaal perfect zou zijn als er een anti virus programma zou zijn, waarmee ik via de server alle controle heb en voor alle client pc's scans kan instellen en updates kan uitvoeren, maar ik neem aan dat dit alleen in betaalde versies zit en dus afvallen.

Alvast bedankt voor de hulp,
greetz,

Sebastiaan

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gratis ga je niet vinden, een server OS is vaker professioneel. Je kunt je ook afvragen of het realistisch is om dit gratis te willen, maar goed, dat moet je zelf weten. Om dan ook nog professionele eisen (wensen) te hebben om vanuit de server van alles te kunnen controleren, tja... ;)

Bitdefender zegt dat het op Windows Home Server werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat het een lastige vraag is. Nu is mijn vraag, in hoeverre is bitdefender betrouwbaar in vergelijking met bijvoorbeeld MSE of AVG?

Daarnaast vond ik deze link op youtube, nu heb ik zeker goede ervaringen met MSE, wanneer ik MSE op deze manier op windows home server 2011 installeer en het werkt, zou het dan ook naar behoren werken, zoals scannen, updates, realtime anti-virus beveiliging etc? Of weten jullie dat ook niet?

linkje; YouTube: How To Install Avira Antivirus 2012 Free On Windows Server

greetz,

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:24:
Nu is mijn vraag, in hoeverre is bitdefender betrouwbaar in vergelijking met bijvoorbeeld MSE of AVG?
Je kunt toch zelf reviews zoeken van Bitdefender? Het is een bekende virusscanner, dus met een beetje moeite kun je die beslissing zelf nemen.
Daarnaast vond ik deze link op youtube, nu heb ik zeker goede ervaringen met MSE, wanneer ik MSE op deze manier op windows home server 2011 installeer en het werkt, zou het dan ook naar behoren werken, zoals scannen, updates, realtime anti-virus beveiliging etc? Of weten jullie dat ook niet?
Wat let je om het uit te proberen? Daar leer je het meeste van. En als je het dan hier rapporteert, hebben ook anderen er wat aan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geprobeert, helaas werkt het niet met MSE.

Bitdefender tests opgevraagt bij av-tests.org en bitdefender komt daar goed uit de test. Ik ga eens even proberen deze te instaleren op de server! Zal zeker nog even een berichtje plaatsen of het is gelukt ja of nee en wat de ervaringen zijn.

Greetz en bedankt voor de hulp,

Sebastiaan

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:03:
Ik las dat veel forefront security gebruikten, maar windows stopt hier mee.
Hoezo stopt windows door foreftront ? Ik vind het een prima product, heb er nooit vastlopers mee.
Het is wel zo dat mocrosoft de EOL heeft aangekondigt voor de server producten (zoals TMG+WPS, FPE, FSOCS, FPSP). Maar niet voor de EPS. Ook de management suite FPSMC verdwijnt als losttaand product en wordt geintegreerd in SCMC,

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik had gelezen dat windows met forefront stopt.. Persoonlijk lukt het me ook niet meer om de Forefront protection te downloaden.

EPS staat voor?

bedankt voor de reactie, momenteel gebruik ik bitdefender, het is wat traag en het geeft een niet geheel vertrouwde indruk aangezien bitdefender free, bitdefender 2009 is..

Momenteel bezig met Forefront exchange setup, zodra ik deze werkend heb zal ik dat zeker even laten weten.

greetz,

• DarkBlazer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10-2022
Heb je al gekeken naar ESET?
Deze komt ook goed uit de test en het werk zowieso op servers.

Het klopt inderdaad dat je geen gratis anti-virus solutions kunt installleren op de Windows based omgeving.

Zoals boven meerdere malen is aangegeven Microsoft Windows Server xxxx is een professionele OS.

Komt ook nog eens bij dat Microsoft niet stop met Forefront maar dat het een andere naam heeft sinds een paar maand: Microsoft heeft het onder gebracht onder hun SCxx portifolio.

Misschien is het ook verstandig om hier te kijken naar wat de beste is, http://www.av-comparatives.org/

Deze site is opgezet door de universiteit van Wenen en is onafhankelijk. Deze geeft ook correcte reviews en advies waar je op moet letten.
Pagina: 1