Opgelicht op Tweakers, het kan de best overkomen.

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen,
vorige week heb ik contact gehad met Tweaker *knip* om zijn iPad over te nemen. Ik wil deze ervaring even delen om even aan te geven hoe slinks deze meneer is. Ik heb uitgebreid dm-contact gehad met hem voor ik over ging tot koop, hierin hebben we uitgebreid besproken dat ik al wel beoordelingen had maar hij nog niet, en dat dat me een beetje deed twijfelen om het geld over te maken. Uiteindelijk kwam HIJ met het idee om nummers uit te wisselen, en hij zou me die avond nog bellen, dat deed ie ook keurig, en hij kwam belachelijk betrouwbaar over. Om even een voorbeeld te geven van de slinksheid van deze man: toen ik hem vroeg of hij de doos er nog bij had, vertelde hij dat 'ie de doos in de kelder had bewaard en deze daarom niet in perfecte staat was, maar dat ie m er wel bij kon doen. Dit is een bijzondere zin voor een oplichter, aangezien hij gewoon had kunnen zeggen dat ie er bij zat, dan had ik niet moeilijk kunnen doen, en had hij sneller z'n geld. Echter, door dusdanig 'menselijk' over te komen, win je wel vertrouwen, sterker nog, door dit soort dingen werd ik over de streep getrokken.
Uiteindelijk bleek (na overschrijving van 50% van het geld) dat zijn telefoonnummer niet werkte, en daar hij eerst zeer vlot reageerde op z'n dm's, hij nu een dag deed over een mailtje beantwoorden. Uiteindelijk is hij ook daar mee gestopt, en heb ik dus niks.
Het nare is nog, dat ik deze iPad (want daar gaat het om), namens mijn ooms, tante en moeder gekocht heb voor mijn opa, om 'm vervolgens te jailbreaken en er whatsapp op te zetten. Deze klootzak steelt dus geld uit de zak van mijn hele familie, ook al wist hij dat niet, wat een gigantische, doortrapte zak moet je zijn om op zo'n manier geld van mensen af te troggelen.

goed, wat leer ik (en misschien jullie) hiervan, vertrouw mensen online NOOIT, tenzij het tegendeel bewezen is (beoordelingen), en dan nog mag je hopen dat je zakenpartner niet gehackt is...

Bah!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 21-11-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb je ook geen tracking nummer ontvangen?
Natuurlijk weet ik niet, binnen hoeveel tijd zich dit heeft afgespeeld, maar ik zie, dat de betreffende advertentie vrijdag op "Verkocht" gezet is, wanneer 't pakket vrijdag na werktijd verstuurd is, kan 't zijn, dat de chauffeur van PostNL al langs geweest was, zodat 't pakket pas maandag afgehaald is. Dan kan 't niet voor dinsdag aankomen.
Dat is mij ook weleens gebeurd, maar ik heb die mensen wel meteen de track-and-trace code gemaild en laten weten, dat hun pakje maandag pas op weg zou gaan. Goede communicatie is hierbij zeer belangrijk
Ik weet niet, of 't zo gegaan kan zijn, maar hoop uiteraard voor jou wel, dat de iPad nog naar je onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met ^^

Wat is de tijdspanne waarin zich dit afspeelt? Als je inderdaad vrijdag tot een overeenkomst bent gekomen en geld hebt overgemaakt dan is het wel heel snel om iemand van oplichting te betichten. Wie weet was-ie gewoon een weekendje weg en kon-ie niet zo snel z'n mail beantwoorden? Binnen een dag vind ik behoorlijk redelijk moet ik zeggen. Anyway, er is nu in ieder geval te weinig informatie om er iets zinnings over te zeggen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:38
Vind de foto's bij de advertentie overigens wel dubieus, ene keer ligt de iPad op de grond, dan op een ronde tafel met usbkabel aangesloten en dan in een mooie hoes op tafel?

Als je foto's van internet haalt zet je het in je advertentie lijkt mij en/of doe je niet de moeite om er drie te uploaden. Als je zelf foto's maakt zien ze er denk ik hetzelfde uit qua ondergrond en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Dat vraag ik me dus ook af, in wat voor tijdsbestek is dit gebeurd ?.

Ik heb wel is een pakketje via de POST gedaan wat er 5 dagen over deed om bij een Tweaker te komen.
Marly schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 01:25:
Heb je ook geen tracking nummer ontvangen?
Natuurlijk weet ik niet, binnen hoeveel tijd zich dit heeft afgespeeld, maar ik zie, dat de betreffende advertentie vrijdag op "Verkocht" gezet is, wanneer 't pakket vrijdag na werktijd verstuurd is, kan 't zijn, dat de chauffeur van PostNL al langs geweest was, zodat 't pakket pas maandag afgehaald is. Dan kan 't niet voor dinsdag aankomen.
Dat is mij ook weleens gebeurd, maar ik heb die mensen wel meteen de track-and-trace code gemaild en laten weten, dat hun pakje maandag pas op weg zou gaan. Goede communicatie is hierbij zeer belangrijk
Ik weet niet, of 't zo gegaan kan zijn, maar hoop uiteraard voor jou wel, dat de iPad nog naar je onderweg is.
Of dat hij pas Maandag naar het Postkantoor is gegaan en dan zou die dinsdag pas verstuurd worden en ontvangt je het morgen / overmorgen.

Ik denk het wel erg snel een conclusie is om iemand oplichter te noemen, al zijn de foto's wel dubieus.

[ Voor 75% gewijzigd door Mektheb op 20-11-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-07 09:46
Nou.....
Hij wilt die Ipad al sinds mei 2012 verkopen en probeerde het via 10 V&A topics. Elke keer met:
"beste xxx ik heb een 2 maanden oude ipad zwart 16gb hoe kan ik u contacteren"

Email adres is te vinden in een van zijn reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door Serotonine op 20-11-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Waarom blijven mensen toch geld over maken?

het is toch gewoon heel simpel, haal dat spul op en er gebeurt je niets... zo naïef, en dan vervolgens gaan klagen. De markt is helaas zo verziekt dat je tegenwoordig geen spullen meer kan kopen door vooruit te betalen.

als oplichters zo overduidelijk te werk gaan dan zou iedereen ze door hebben, helaas weten ze goed vertrouwen te winnen om vervolgens toe te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Goed... Het laatste contact is vlak voor de middag op afgelopen vrijdag geweest. Op dat moment was het geld nog niet eens bevestigd binnen - overgemaakt vrijdag rond 11 uur 's ochtends.

Dit topic gaat dus op slot. Dat je niets gehoord hebt vrijdag, of dat het niet meer gelukt is voor die tijd omdat het geld nog niet binnen was, is jammer, maar de volgende werkdag spreken van oplichting? Ik denk dat je dan toch eerst eens bij jezelf te raden moet gaan hoe reëel je beeld van de wereld is.

Daar komt bij dat je overmaakt vanaf ING naar een andere bank. Als je dan zo'n haast hebt, en toch niet even het algemeen bekende fenomeen nazoekt dat het vanaf de ING altijd langer duurt, dan had je gewoon kunnen weten dat hij het niet dezelfde dag zou ontvangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 21-11-2012 11:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.