pc en tv aansluiten op audio-systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coentjuhh94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 22:48
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag, waar ik zelf niet zo veel over weet.
Op dit moment heb ik een computer en wil een tv aanschaffen.
Het is de bedoeling dat een audio-systeem voor de pc en tv werkt.
Moet ik deze twee verbinden via een versterker? of kan dat met audo-systemen.
Ik gebruik de computer voor school en gamen, en de tv natuurlijk voor tv en films :P
Is het dan verstandig dat ik een home cinema set neem of "normale" boxen?

Misschien heeft er iemand een kant en klaar set die iemand mij kan adviseren? Niet al te duur, ben immers student :D

Alvast bedankt,
Coen

[ Voor 11% gewijzigd door coentjuhh94 op 19-11-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:23
Hoe ga je alles aan elkaar knopen? Tsja, in principe is alles mogelijk.
Twee boxen voldoende? Of wil je surround, nu je toch aan het vernieuwen bent?
En wil je dingen dgitaal of analoog aansluiten? wat heb je al?
Antwoord op je vragen:

-Ja, je kan alles prima verbinden met een versterker waar bv twee boxen op aangesloten zitten. Zo'n 'ouderwets' systeem met verschillende ingangen als aux/phono/tuner/tv/tape en aan de achterkant van die rode en witte aansluitingen voor verschillende apparaten. Je tv en pc moeten dan wel ook van die analoge uitgangen hebben, desnoods koptelefoon/speakeraansluitingen. In dit voorbeeld wordt alles analoog verbonden.

- Een home-cinema set-met boxen is een andere prima mogelijkheid. Die zit dan digitaal verbonden (HDMI) met je tv, en daar kan je ook altijd andere apparaten op aansluiten natuurlijk. Dus bijvoorbeeld je pc via HDMI, als die zo'n aansluiting heeft, of anders via analoog, maar dan moet die homecinema natuurlijk wel analoge ingangen hebben. let daar dus op bij aankoop.

-En wil je geen beeldsignaal van je computer naar de tv? Om te gamen op de tv, of surfen, of films afspelen?

Wat verstandig is voor jou kunnen wij niet bepalen. Ik heb even simpel jouw twee oplossingen geschetst.
Als het 'op een koopje' moet is een tweedehands stereoversterkertje met boxen vast het goedkoopst.

(Disclaimer: niks van wat ik geschreven heb is 100% volledig en waar)