Oplossing Ethernet Kabels

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
Geachte Tweakers,

Ik heb het volgende probleem. Als ik een van de volgende onderdelen connect via draadloos netwerk reageert deze erg traag ;
- Laptop
- Computer
- Playstation 3
- TV
- Telefoon

De oplossing is waarschijnlijk overal een ethernet kabel in te pluggen. Gaat uiteraard niet werken met telefoon.

Maar de situatie is als volgt ;
Ik woon in een huurhuis met 4 kamers en 1 centrale router en modem. Ik krijg boven 1 uitgang voor ethernet en telefoon. Dus heb ik 1 ethernet kabel aansluiting. Ik heb gelezen dat splitters niet helemaal goed werken omdat je dan veel data verliest.

Wat is een optie om meer Ethernet kabels te kunnen krijgen zonder veel data te verliezen?

Dit is mijn data atm ;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2260566576.png

Met Vriendelijke Groet,

Roland

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Een 100mbit of 1gbit switch.

Waar heb je gelezen dat 'splitters' voor dataverlies zorgen? En wat voor splitters zouden dat zijn?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met behulp van een switch / hub kun je inderdaad van die ene, meerdere aansluitingen maken. Maar je zou ook je wireless kunnen aanpakken, want waarschijnlijk is dat ook niet optimaal. Wat voor een draadloos signaal heb je B/G/N? Als je een draadloos signaal op G/N forceert voor je telefoon/laptop, en de rest met een kabel op een hub aansluit zit je redelijk goed dunkt mij :)

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 16:16
Zet op je kamer gewoon een Gb switch bijvoorbeeld deze die heb ik ook en werkt als een tiet.

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
edit te laat }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Rev-anche op 19-11-2012 22:08 ]

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Verwijderd

Precies. Koop een Gb switch, en alle kabels in het huis daarop aansluiten. Dan één poortje van die Gb switch verbinden met je modem / router, en klaar.

Voordeel: Alle apparaten onderling "praten" op Gb snelheid, en alleen naar "buiten" toen heb je max 100 Mbps, wat genoeg is gezien dat je 60 Mbps haalt.

• rolandos582
Ok, dus een oplossing zal zijn een GB switch, moet ik dan perse alle kabels daarop aansluiten kan ik die ook vanaf mijn uitgang ertussen gooien.

Heb je eventueel nog een goed voorbeeld van een degelijke GB switch?

En ik heb overlegd met mijn huisgenoten, onze router is ook wat verouderd. We overwegen deze ook te vervangen, heb je hier ook degelijk voorbeeld van?

[ Voor 43% gewijzigd door rolandos582 op 19-11-2012 23:12 ]

Verwijderd

Ja, ALLE kabels komen op één plek binnen (de Gb switch). Cisco is best wel goed (ik haal hier 750-800 Mbps) tussen laptop en NAS).

Ook één kabel die naar de LAN aansluiting gaat van je router of modem.

• rolandos582
Oké , maar er zijn dus voor 6 kamers kabels. Internet en telefoon. Ik moet dus alle 6 de voor de Gb switch trekken en ook nog 1 naar de router toe.

Er moet dus een switch komen voor 7 kabels.

Ik weet vrij weinig van switche's af. Ik denk dat jullie er wat meer vanaf weten als ik.

Wat is een goede GB switch met minimaal 7 uitgangen?
Wat is een goede bijpassende router?
Pagina: 1