Goedenavond allen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe PC. Via een vriend kwam ik bij het wenslijsten systeem van tweakers. De computer gaat gebruikt worden voor Adobe photoshop/premiere elements (videobewerking) en gaming. Op mijn oude PC erger ik me dood aan het lange wachten op het renderen bij AE en dit wil ik dan op mijn nieuwe PC goed voor elkaar hebben. Dit hoop ik op te lossen door een intel i7 3770(K) en 16 GB aan RAM. Mijn 1e vraag aan de community van tweakers is: los ik hiermee de lange wachttijden premiere elemnts op? Of is 16 GB erg overdreven? En mijn 2e vraag: Betreft gaming: is de gekozen 1 videokaart genoeg?
Zijn er verder nog redenen waarom bovenstaand lijstje geen goed idee is? of juist wel?
Processors Intel Core i7 3770 Boxed
Moederbord Asus P8Z77-V LE
of Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Processor koeling Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Geheugen 2x Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Voeding Corsair Enthusiast TX650 V2
(ivm eventuele uitbreiding videokaart, MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC 1GB
SSD Samsung 830 128 GB
Harde schijven neem ik mee van mij oude PC
Evenals de kast.
Alvast bedankt voor de feedback!
Jeroen
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe PC. Via een vriend kwam ik bij het wenslijsten systeem van tweakers. De computer gaat gebruikt worden voor Adobe photoshop/premiere elements (videobewerking) en gaming. Op mijn oude PC erger ik me dood aan het lange wachten op het renderen bij AE en dit wil ik dan op mijn nieuwe PC goed voor elkaar hebben. Dit hoop ik op te lossen door een intel i7 3770(K) en 16 GB aan RAM. Mijn 1e vraag aan de community van tweakers is: los ik hiermee de lange wachttijden premiere elemnts op? Of is 16 GB erg overdreven? En mijn 2e vraag: Betreft gaming: is de gekozen 1 videokaart genoeg?
Zijn er verder nog redenen waarom bovenstaand lijstje geen goed idee is? of juist wel?
Processors Intel Core i7 3770 Boxed
Moederbord Asus P8Z77-V LE
of Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Processor koeling Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Geheugen 2x Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Voeding Corsair Enthusiast TX650 V2
(ivm eventuele uitbreiding videokaart, MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC 1GB
SSD Samsung 830 128 GB
Harde schijven neem ik mee van mij oude PC
Evenals de kast.
Alvast bedankt voor de feedback!
Jeroen