Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studentenlaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben niet van plan diehard te gaan gamen op de laptop, hij wordt voornamelijk gebruikt voor studie. Daarnaast wil ik er fatsoenlijk films op kunnen kijken en Football Manager er op kunnen spelen ;)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zoek een laptop van rond de 600 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal de laptop niet vaak meenemen naar colleges, dus het gewicht en grootte maakt niet ontzettend veel uit. Hetzelfde geldt voor de accuduur, al moet ik er natuurlijk wel gebruik van kunnen maken wanneer ik hem toch meeneem naar school. Dus zo'n 3 a 4 uur internetten is toch wel noodzakelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Omdat ik er graag fatsoenlijk films op wil kijken wil ik wel een aardige schermresolutie, nu snap ik dat HD lastig wordt binnen mijn prijsklasse maar WXGA++ moet toch lukken.
Qua merk heb ik totaal geen voorkeur, ik heb nog nooit een laptop gehad dus vindt het ook erg lastig om er nu een te vinden.

Een laptop die ik tegen was gekomen was de Asus R704VD-TY025V-NL, al heb ik al verscheidene malen gelezen dat ie vrij langzaam is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Gezien je voorkeur voor wxga++ doel je op 17,3" panelen?
Je budget is niet rekbaar? Anders is de Dell Inspiron 15R SE een optie, deze is met kortingen rond de 650,- en geniet als grootste voordeel een FullHD mat scherm.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
^ Dat dus. Die extra 50 euro moet je wel binnen een korte tijd bij elkaar kunnen sparen :). Dan kun je met kortingsbonnen (zie hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2) voor ongeveer 650 euro er eentje kopen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eerlijk gezegd eigenlijk benieuwd naar een ander alternatief, deze laptop was ik al meerdere malen tegengekomen. Wordt ontzettend vaak aangeraden, waarschijnlijk ook niet onterecht. Maar toch ben ik benieuwd of er nog een andere laptop is die aan mijn eisen voldoet ? Vriend van mij heeft de 15r se en nual problemen mee gehad, valt uit door oververhitting...

Verwijderd

Er is geen 'andere laptop'. De eerstvolgende laptop > 768p scherm en < 3kg van een degelijk merk is al meer dan €150 duurder dan de inspiron.

Weet je trouwens zeker dat hij de 15R SE heeft? Volgens notebookcheck heeft de 15R SE geen koelings issues. Op het forum was wel 1 iemand met een vergelijkbaar probleem, maar bij navraag op het forum bleek er niemand aders last van te hebben.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:17:
Er is geen 'andere laptop'. De eerstvolgende laptop > 768p scherm en < 3kg van een degelijk merk is al meer dan €150 duurder dan de inspiron.

Weet je trouwens zeker dat hij de 15R SE heeft? Volgens notebookcheck heeft de 15R SE geen koelings issues. Op het forum was wel 1 iemand met een vergelijkbaar probleem, maar bij navraag op het forum bleek er niemand aders last van te hebben.
En daarbij, stel dát het door oververhitting uitvalt, waarom belt diegene niet naar de Dell support? Volgende dag heb je al een reparateur aan je deur om het euvel op te lossen.

Korte rekensommetje voor de Dell Inspiron 15R SE (749,-)
€50,- kortingsbon kost de laptop dus 699,-.
Let op, indien deze gekozen wordt neem dan als accessoire een tasje á 9,- bij, dit omdat de EPP korting tot 700,- 2% is, daarboven wordt 5%.
Met 5% EPP betaal je aan Dell 672,- (zonder hoesje 685,-).
Via shopkorting.nl krijg je 7% cashback (+- 1 maand na ontvangst laptop), dit is 38,- (€556 * 0.07), oftewel een laptop met:
- i5 3210M
- 6GB DDR3
- 750GB HDD
- 2GB HD7730
- FullHD

Kost uiteindelijk maar (openpaarcentjesachterdekommana) €634,-

Als je iets van hetzelfde of beter vind voor deze prijs eet ik mijn pet op. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 20-11-2012 00:33 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Pagina: 1