Hallo Tweakers,
Mijn eerste post hier en meteen een verzoek om jullie mening. Ik heb op het forum gekeken naar vergelijkbare posts maar wil toch graag advies op maat. Bij voorbaat excuses voor evt. beginnersfouten
.
Het gaat om een HTPC voor in de woonkamer, waarop ik Windows 8 wil installeren en IMDB zal draaien. Naast media streaming wil ik mijn opties openhouden, waardoor ik op sommige onderdelen hoger heb ingezet dan nodig is.
Voorlopig wil ik vooral via een WOL streamen vanaf mijn desktop. Op den duur is een NAS (ik had een 2-bay Synology Disk Station op het oog) wellicht een goede investering.
Dit is de setup die ik op het oog heb:
De vragen die ik heb:
Mijn eerste post hier en meteen een verzoek om jullie mening. Ik heb op het forum gekeken naar vergelijkbare posts maar wil toch graag advies op maat. Bij voorbaat excuses voor evt. beginnersfouten
Het gaat om een HTPC voor in de woonkamer, waarop ik Windows 8 wil installeren en IMDB zal draaien. Naast media streaming wil ik mijn opties openhouden, waardoor ik op sommige onderdelen hoger heb ingezet dan nodig is.
Voorlopig wil ik vooral via een WOL streamen vanaf mijn desktop. Op den duur is een NAS (ik had een 2-bay Synology Disk Station op het oog) wellicht een goede investering.
Dit is de setup die ik op het oog heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Asus F2A85-M LE | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 88,80 | € 88,80 |
| 1 | Silverstone Milo ML03B | € 65,40 | € 65,40 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,70 | € 24,70 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 29,26 | € 29,26 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 35,01 | € 35,01 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 38,10 | € 38,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 445,27 | |
De vragen die ik heb:
- Past de Shuriken op een FM2 socket processor? In de specs staat enkel FM1 aangeduidt, maar ik heb elders gelezen dat dit geen probleem oplevert.
- Ik maak me een beetje zorgen over eventuele geluidshinder van de processor. Klopt het dat de volle 31,67dB van de Shuriken alleen vereist wordt bij max load? En hoeveel zegt het feit dat de 5600K 100W TDP heeft?
- Ik zit nogsteeds een beetje te twijfelen over enkel een SSD in de HTPC en alles streamen vanaf de desktop / later een NAS neerzetten. Op dit moment neig ik naar veelzijdigheid (om bijv. kunnen downloaden vanaf het center). Iemand goede inzichten m.b.t. deze afweging?
- Is de samenstelling volgens jullie logisch of zien jullie ruimte voor verbetering?
[ Voor 11% gewijzigd door Frizzlebang op 19-11-2012 21:55 . Reden: Tekstmuur afgebroken ]