[W8] Installeren OP USB stick/SD kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb een oud netbookje (Asus EEE PC 701) met een kleine hdd van slechts 4GB (SSD, voor die tijd high tech..). Ik wil hier nu Windows 8 op installeren, maar dat gaat dus niet omdat de HDD te klein is.
Ik heb nu een 16GB Class 10 SD kaartje gekocht en wil daarop Windows installeren. Het probleem is echter dat de Windows setup mijn SD kaartje niet ziet als schijf, omdat het een removable is.
Hoe kan ik de Windows setup om de tuin leiden zodat ik toch op mijn SD kaartje Windows kan installeren?
Ik kom op itnernet wel allemaal tutorials tegen hoe ik Windows vanaf een SD kaartje of USB stick kan installeren, maar niet hoe ik het er OP kan installeren..
Ik snap dat het allemaal niet op top speed gaat lopen, maar het gaat om het idee.

Alvast bedankt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nee, voor een sd-cardreader zijn meestal drivers nodig, die drivers kun je pas ín Windows laden.
Op een USB-stick zou misschien wel gaan, maar je krijgt misschien dezelfde problemen.
Trouwens, waarschijnlijk is 16GB ook te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Er zijn usb-sticks voor dit doel, helaas wel vrij prijzig:

http://www.kingston.com/us/usb/bootable#DTWS

Anders even zoeken op tooltjes die je usb-drive kunnen aanpassen naar een 'fixed drive'. Werkt niet met elke drive dus kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de replies.

@Nielson: Ik kon geen tooltje vinden wat mijn USB stick of SD kaart omtovert in een fixed drive zodat Windows setup hem ziet. Wel nadat WIndows uiteindelijk geinstalleerd is, maar daar heb ik vrij weinig aan.
Heb jij wellicht een linkje voor je?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp