Refurbished geen garantie meer binnen 1 jaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:42
Goedendag,
Ik had in mei 2011 een iPad 2 gekocht. Deze ging ongeveer in januari 2012 kapot (microfoon). Toen kreeg ik al snel een refurbished iPad 2. Toen ik deze had ontvangen, was ik benieuwd hoe lang ik nog garantie had. Via internet vernam ik dat ik weer een jaar garantie kreeg (weet ik heel zeker, had het nog ergens hier op de forums gepost). Echter is de iPad nu weer aan het kapot gaan. De homebutton doen het niet of nauwelijks meer.
Ik ging dus vandaag een reparatie aanvragen en bleek dat ik opeens geen garantie meer had!
Iemand een idee hoe het zit met garantie van refurbished apparaten?!

In totaal heb ik inderdaad nu al meer dan 1 jaar garantie gehad, maar is toch wel erg jammer dat hij binnen 2 jaar kapot is. Dan is de afschrijving wel erg hoog.

Vooral als je refurbished krijgt. Hierbij krijg je een gerepareerd toestel die eigenlijk al mankementen bevat. De kans dat die binnen enkele maanden kapot gaat is natuurlijk groter dan een gewoon apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Garantietermijn via de Applesite is inderdaad een jaar. Ze koppelen het oude serienummer via je Apple-id aan het serienummer van het refurbished exemplaar. Het is dus niet zo dat je dan opnieuw een jaar garantie krijgt.

Kijk even waar je hem hebt aangeschaft en probeer anders met Apple te bellen. Leg ze uit dat je gelezen hebt dat je twee jaar garantie hebt. Ik las hier dat iemand hier zo ook een reparatie/vervanging succesvol had afgedwongen. Anders contact opnemen met de winkel waar je hem hebt aangeschaft.

Een refurbished exemplaar zou in ieder geval niet van nieuw te onderscheiden moeten zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Na aankoop geeft Apple één jaar fabrieksgarantie. Of je binnen dat jaar een reparatie of vervanging (bijvoorbeeld een refurbished exemplaar) krijgt, verandert daar niets aan.

Apple geeft echter als extraatje nog 3 maanden garantie op refurbished exemplaren. Als je na 11 maanden een refurbished exemplaar krijgt, zou je nog 1 maand gewone garantie hebben. Omdat je 3 maanden garantie op het refurbished exemplaar hebt, heb je nu dus in feite 2 maanden extra gekregen.

Naast de garantie heb je altijd nog Nederlands wettelijk consumentenrecht indien je de iPad als consument hebt gekocht. In de praktijk betekent dit dat je ook in het tweede jaar nog rechten hebt als er iets kapot gaat aan de iPad. Om van deze rechten gebruik te maken moet je terug naar het aankooppunt.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ga naar de winkel waar je het product hebt gekocht. Je hebt recht op een deugdelijk product en dit betekent voor iPads dat je toch wel twee jaar, wellicht drie jaar, garantie kan verwachten.