[JAVA] klein probleempje.. wie helpt mij:)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 22:29
.

[ Voor 99% gewijzigd door Koepie op 30-05-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Machtsverheffen is natuurlijk best uit te drukken met vermenigvuldigen in een extra for-loop...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus eigenlijk is je vraag hoe je kunt machtsverheffen zonder te machtsverheffen?

Kan dat niet met een for-loopje?

@Herko :(

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 19-11-2012 19:17 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:30
Dit is eigenlijk gewoon een wiskunde vraag:

10^x is ook te omschrijven als:
10*10*10*(...)*10, waar de aantal keren dat de te verheffen getal voorkomt in de som gelijk is aan x.
10^1=10
10^2=10*10
10^3=10*10*10
En zo verder.

Als je hiermee nog niet ziet hoe je machtsverheffen kunt toepassen zonder een API te gebruiken, weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 18:03
De Math api is een standaard Java onderdeel, weet je zeker dat er niet bedoelt word dat je geen externe API's mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertenVink
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2023
Hoi Maarten!

Goed bezig met de modulo enzo, daar ben je in ieder geval alvast een end op weg. Je kunt vragen eventueel ook gewoon aan ons stellen morgen bij het practicum, of even mailen ofzo. Dit is wel een beetje omslachtig. :P

Bedankt aan iedereen hier die alvast mooie hints gegeven heeft aan de hand van de vraag zonder gewoon direct het antwoord te geven!

Over de API functionaliteit: ook de standaardfunctionaliteit mag hier inderdaad nog niet gebruikt worden. Het is het eerste practicum en ze mogen in het algemeen nog geen objecten gebruiken (dus ook geen Strings, arrays, etc) omdat ze die officieel nog niet gehad hebben. Voor de mensen die voor het eerst programmeren is dat over het algemeen geen probleem omdat ze toch niet weten wat ze missen, voor de mensen die al kunnen programmeren geeft het ons inzicht in hun niveau van algorithmisch denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417179

Als je met integers werkt kan je dan een gedeelte niet krijgen door te delen door een tienmacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 22:29
@geertenvink
Ja ik dacht dat we gister practicum hadden maar toen kon ik niet haha!:P dacht dat ik zo iig toch nog wat nieuwe ideeen op kon doen, was een beetje de weg kwijt namelijk:P

Anyway thx voor de feedback ppl!
Pagina: 1