• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Heren/dames,

Ik ben op zoek naar een soort harddisk waar ik direct mijn foto's op kan zetten zonder dat ik daarvoor een laptop hoef te gebruiken.

Ik weet dat zo'n ding bestaat, maar weet gewoonweg niet hoe hij heet. Ik heb al zitten googlen, maar krijg allemaal dingen over recovery van foto's en aanbiedingen van xd/sd kaartjes.

Weet iemand hier hoe zoiets heet?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:07
Imagetank.

The devil is in the details.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tnx :) nu eens afvragen waarom konijn ze niet heeft :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 11:00
Was hier een tijdje terug ook een vraag over en volgens mij was de algemene conclusie toen dat die dingen aan het uitsterven waren door de opkomst van netbooks en tablets etc. Maar ze zijn er nog wel, alleen relatief duur.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De voordelen van imagetanks wegen niet op tegen het gewoon mee brengen van meer geheugenkaartjes. Dit in combi met tablets netbooks etc etc. heeft er voor gezorgd dat ze er bijna niet meer zijn.

Als je er 1 wilt aanschaffen zou ik op de tweedehands markt kijken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Imagetanks hebben vaak ook redelijk beperkte HDD groottes, waardoor je niet bijzonder veel erop kwijt kan.
Ik heb bijvoorbeeld 64GB SD kaartjes in mijn 5d3 als backup media (primair schiet ik op CF). Stel ik wil 2x 64GB opslaan, dan is al 90% van de imagetanks te klein.

Kortom, gewoon zoals hierboven al gezegd wordt, enkele flinke kaartjes kopen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Er was ook ooit es zo'n apparaatje waar je van USB naar USB device kon overzetten, dus bijv. met een card reader van memory card naar bijv. USB Stick (of een andere memory card via een reader).

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb al een hele tijd een 80GB imagetank van Nextodi. Ik gebruikte hem om op vakantie m'n 4GB CF kaartjes naar te kopiëren zodat ik ze weer kon gebruiken.
Nu zijn de geheugenkaartjes echter zo goedkoop geworden, dat je het daarvoor eigenlijk niet hoeft te doen.
Wat wel handig is, is het feit dat je makkelijk en snel een backup kunt maken. Je hoeft dan geen laptop mee te slepen.
Een voorbeeldje van een huidig model vind je hier.
Pagina: 1