[Macbook] WiFi vast in 'off'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik ervaar momenteel een veelvoud aan problemen met mijn Macbook (Late 2008), zo loopt deze o.a. vast tijdens het opstarten (schermpje met Apple-logo) waar het ''wieletje'' niet te voorschijn komt of vastloopt. Diverse hard resets zijn nodig om hem daadwerkelijk te laten opstarten.

Een groter probleem is de WiFi. Deze stopt er om de haverklap mee. Als dit gebeurt, dan staat WiFi in system preferences op 'off' terwijl de menubar aangeeft dat deze aan staat. Daarnaast kan ik WiFi niet meer aan en uitschakelen, want zodra ik dit probeer, komt hij niet meer terug uit 'off.' Opnieuw opstarten is de enige oplossing om de WiFi weer werkend te krijgen (WiFi verwijderen uit services en daarna weer toevoegen werkt ook, maar ook in dat geval dien ik opnieuw op te starten.)

Ik heb me wezenloos gezocht op internet om een oplossing te vinden, maar tot op heden zonder succes. Ik heb inmiddels een SSD besteld, maar momenteel heb ik geen tijd om een clean install te doen. Ik hoop dan ook dat iemand een oplossing in gedachte heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2rppjie.png

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 13:27

afterburn

No more...

1) heb je al eens een verify disk en repair permissions gedaan?
2) heb je al eens geprobeerd om je netwerk interfaces te verwijderen en na een reboot weer toe te voegen?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
afterburn schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:01:
1) heb je al eens een verify disk en repair permissions gedaan?
2) heb je al eens geprobeerd om je netwerk interfaces te verwijderen en na een reboot weer toe te voegen?
1) Ja, diverse keren
2) Nee. Wat ik heb gedaan is de netwerk interfaces verwijderd om ze voor de reboot opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit heb ik ook al eens gehad (mijn Mac heeft dit sinds Lion, en ook in Mountain Lion komt het nog wel eens voor na een reboot).

De oplossing voor mij was:
1.) Selecteer in de network voorkeuren de wifi verbinding en klik op t minnetje om t apparaat te verwijderen uit de lijst.
2.) Reboot de mac.
3.) Open netwerk voorkeuren
4.) Klik op + om een interface toe te voegen en kies voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Het lijkt er op dat de door jullie aangedragen oplossing het WiFi probleem verholpen heeft. Ik heb in ieder geval vandaag nog geen problemen ondervonden terwijl dit normaal minstens een keer per uur is. De opstartproblemen bestaan nog steeds, maar dat is minder erg.

Bedankt!