Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 19:36
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een Android tablet waarmee je naast WiFi en 3G ook kunt bellen. Een tablet? Ga je daarmee naar je oor? Ja, mijn vader is een (halve) digibeet en wil graag één apparaat hebben om te browsen, e-mailen en bellen. Is een smartphone dan geen beter idee? Nee, vanwege de ogen van de beste man en de grote handen, is een gemiddelde smartphone geen optie. Mwah, een Galaxy Note behoort nog tot de mogelijkheden, maar een tablet heeft de voorkeur.

Nu heb ik de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 3G gevonden, maar zijn er nog andere mogelijkheden? De hardware vind ik namelijk niet zo bijster bijzonder (afgezien van het scherm) en ik vind 'm behoorlijk aan de prijs (incluis m'n vader :D).

Verwijderd

Ik weet eigenlijk niet of je met tablets met 3G functionaliteit wel kunt bellen of dat het enkel geschikt is voor data overdracht.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Volgens mij moet je je keuze dan echt beperken tot de Samsung Galaxy Note.

Abort, Retry, Quake ???

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
10 inch is écht te groot om mee te bellen hoor. Zelfs als je het ding met één hand vast kunt houden; ze zijn meestal plusminus 600 gram en dat is echt niet prettig om langer dan een minuut aan je oor te houden. En het ziet er héél vreemd uit natuurlijk.
Bovendien: een telefoon neem je overal mee naar toe; in je broek of jaszak. Een tablet neem je een stuk minder makkelijk mee. Als je in de zomer geen jas aan hebt, loop je al de hele dag met je tablet te slepen.

Dus ik zou echt gaan voor 7" of kleiner - tenzij je wilt bellen met een bluetooth-oortje, dan kan het wel weer natuurlijk.

Je keus is ook klein aangezien er niet veel echte tablets zijn waarmee je ook kunt bellen. "3G" wil namelijk niet direct zeggen dat je ook telefoon-functionaliteit hebt - voor de meeste tablets is het echt alleen data-verbinding.

Welke kunnen dat dan wel? Even uit mijn hoofd:
Samsung Galaxy Tab 2 3G 10.1"
Samsung Galaxy Tab 2 3G 7"
Samsung Galaxy Note II 10.1"
Samsung Galaxy Note II 5.5"
Samsung Galaxy Note I 5.3" (erg oud)

Als je aangeeft dat je de Note-phablets eigenlijk te klein vind, blijft dus eigenlijk alleen de Tab 2 7" over. Nadeel is dat deze inderdaad ook alweer relatief verouderde hardware heeft...

Ik zou eens (met je pa) een winkel binnenlopen waar de de Note II hebben liggen, want die 5.5" is echt zo klein nog niet.
En denk nog eens goed over na of je echt maar één apparaat aanraadt.
Tablets zijn te groot om prettig mee te bellen en dagelijks mee te dragen. Smartphones zijn te klein om echt prettig mee te browsen, emailen.
De Note zit precies in het gat maar is het daarom ook voor de meeste mensen juist niet: te klein om fijn te "tabletten", te groot om fijn mee te bellen.

Ik zou dan eerder een fatsoenlijke tablet aanschaffen voor email en browsen, en een simpele Android-smartphone om mee te bellen.