Ik zit nu al een aantal weken met een vrij apart probleem. De oorzaak kan ik maar niet herleiden en ook kan ik niet achterhalen wanneer dit probleem begonnen is. Een wilde gok is dat het begonnen is toen ik mijn Raspberry Pi had en hiervan een netwerklocatie toevoegde aan 'Deze Computer'.
Het probleem
Op willekeurige momenten wil de Windows Explorer de mappen structuur niet meer laden. Een goed voorbeeld hiervan is onderstaand screenshot dat heb ik genomen.

Mappen zijn op dit moment nog wel benaderbaar evenals schijven. Je moet hier echter wel een snelkoppeling naar hebben of het adres uit je hoofd weten en deze intikken in de adres balk.
De, onhandige, oplossing
De oplossing is nu om het explorer.exe proces te beëindigen in taakbeheer en deze handmatig weer te starten. Dit handmatig starten doe ik vanuit taakbeheer, namelijk zo; taakbeheer -> bestand -> nieuwe taak uitvoeren -> explorer.exe invullen -> enter.
Alles werkt hierna weer en de mappen structuur verschijnt dan ook weer netjes.
Geprobeerde oplossingen
PC setup
Processor: i7 920
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Geluidskaart: Auzentech X-FI Prelude 7.1
Geheugen: 2x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G
Voeding: Cooler Master Real Power M700
SSD: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
HDD: 2x Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB + 1x Samsung HE502IJ 500GB
Operating System: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)
Het probleem
Op willekeurige momenten wil de Windows Explorer de mappen structuur niet meer laden. Een goed voorbeeld hiervan is onderstaand screenshot dat heb ik genomen.

Mappen zijn op dit moment nog wel benaderbaar evenals schijven. Je moet hier echter wel een snelkoppeling naar hebben of het adres uit je hoofd weten en deze intikken in de adres balk.
De, onhandige, oplossing
De oplossing is nu om het explorer.exe proces te beëindigen in taakbeheer en deze handmatig weer te starten. Dit handmatig starten doe ik vanuit taakbeheer, namelijk zo; taakbeheer -> bestand -> nieuwe taak uitvoeren -> explorer.exe invullen -> enter.
Alles werkt hierna weer en de mappen structuur verschijnt dan ook weer netjes.
Geprobeerde oplossingen
- Netwerklocatie van de Raspberry Pi verwijderen
- Met shexview alle niet Windows items uitschakelen
PC setup
Processor: i7 920
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Geluidskaart: Auzentech X-FI Prelude 7.1
Geheugen: 2x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G
Voeding: Cooler Master Real Power M700
SSD: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
HDD: 2x Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB + 1x Samsung HE502IJ 500GB
Operating System: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)
[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 03-12-2012 21:17 ]