Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 13:12

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Aangezien er niet meer op het originele topic gereageerd kan worden sinds de forum indeling aanpassingen....

bron
Prins Friso toont 'tekenen van gering bewustzijn'
AMSTERDAM - Prins Friso vertoont sinds kort tekenen van zeer gering bewustzijn. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) maandag.
ANP
Prins Friso Fotoserie Video

De prognose van de toestand van de prins blijft echter onzeker en de medici zijn volgens de RVD nog steeds "zeer bezorgd". Het kan nog maanden duren voor er meer duidelijkheid is over de toekomst van de tweede zoon van koningin Beatrix.

Namens Friso's echtgenote prinses Mabel laat de RVD weten: "Dit is de zwaarste periode van mijn leven. Mijn liefde voor Friso, de steun van familie en vrienden, en de vele berichten van medeleven geven mij kracht in deze moeilijke tijd."

In september liet Nobelprijswinnaar Desmond Tutu, toen te gast in televisieprogramma College Tour, al weten dat Friso zich licht bewoog toen Mabel hem kuste. De RVD bevestigde dit toen niet.

Coma

Prins Friso ligt in coma sinds hij op 17 februari van dit jaar onder een lawine terecht kwam in een skigebied van het Oostenrijkse Lech. Door dat ongeluk liep Friso een ernstige hersenbeschadiging op.

Twee weken na het ski-ongeluk werd de prins overgebracht naar een ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Deskundigen hebben steeds gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat hij nog helemaal bijkomt.

Willem-Alexander

Prins Willem-Alexander heeft maandagmorgen (plaatselijke tijd) in Brasilia geen reactie gegeven op het bericht over de gezondheidstoestand van zijn broer. De kroonprins was de afgelopen maanden de enige van de koninklijke familie die af en toe iets wilde zeggen.

Bij aankomst bij het presidentieel kantoor Palácio do Panalto hield de prins het bij ''goedemorgen'', alvorens samen met prinses Máxima naar binnen te gaan voor een ontmoeting met Gleisi Hoffmann, de kabinetschef van de Braziliaanse president Dilma Rousseff.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat heet Wikipedia: Minimally conscious state

Zegt allemaal nog niet zoveel dus, het is maar net één stapje boven algehele vegetatieve staat. Zoals de doktoren al aangeven is het nog maar afwachten of dat zich handhaaft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Wel een verrassende wending. Had eerder verwacht dat ie zo overlijden aan bv een longontsteking.
In vorige topic stond, iirc, dat dat veel voorkomt en de familie kan dan besluiten om niet te behandelen.

Het koningshuis zou nooit openlijk de stekker eruit trekken maar om hem op die manier te laten gaan.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is maar een minimale verandering, geen aanleiding voor veel aandacht en speculatie over zijn toestand. Wat dat betreft komt het gelegen dat de aandacht in de media vandaag ergens anders naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
haribold schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:51:
Het is maar een minimale verandering, geen aanleiding voor veel aandacht en speculatie over zijn toestand. Wat dat betreft komt het gelegen dat de aandacht in de media vandaag ergens anders naartoe gaat.
Klinkt misschien hard maar qua timing hadden ze beter kunnen wachten omdat het Vaatstra nieuws veel eerder bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
haribold schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:51:
Dit. Familie-aangelegenheid en daarnaast zegt dit niks over eventuele wel-relevante veranderingen in de toekomst. Maargoed, royaltywatchers en Oranjefans zullen smullen van iedere snipper berichtgeving en das goed voor de kijkcijfers. En dus is het ineens "nieuwswaardig".

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 19-11-2012 18:08 ]

Verwijderd

Als het iemand anders was hadden ze al lang de stekker er uit getrokken :r

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:53:
al 30x

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Dan hadden ze het niet zolang geprobeerd te reanimeren. En was ook veel beter geweest, als hij gewoon was gestorven dan was het veel makkelijker om er overheen te komen voor de nabestaanden. Een begrafenis plechtigheid en iedereen is er klaar mee. Nu blijft het jaren lange nutteloos aan kwakkelen. Lijkt me ook niet leuk voor Mabel etc leven tussen hoop en verdriet. Just get on with it.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kort door de bocht natuurlijk. Er zijn diverse gevallen van "gewone" mensen die jarenlang in coma bleven, zelfs tegen de wil van henzelf/hun familie, voor er "de stekker uitgetrokken werd", zoals jij dat nogal denigrerend noemt. Terri Schiavo comes to mind.

En sommigen komen gewoon bij nadat ze tientallen jaren in dezelfde staat hebben gelegen als Friso nu ligt,.

Virussen? Scan ze hier!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 17:54
wildhagen schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:19:
[...]
En sommigen komen gewoon bij nadat ze tientallen jaren in dezelfde staat hebben gelegen als Friso nu ligt,.
Vorige week was er bij de Nos een neuroloog die hier wel iets interessants over zei, namelijk dat er voornamelijk mensen zijn ontwaakt uit een coma die een hersentrauma hebben gehad en dat er voor zo ver hij wist geen mensen zijn ontwaakt uit een coma die door zuurstof gebrek is ontstaan. Dus er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen dit specifieke geval en andere coma's

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Of niet...
Het uittrekken van de stekker is een zaak van artsen en familie. En in dit geval gaat het om een familie die allerlei zaken toch een aantal keer zullen moeten overwegen.
Nog even afgezien van de (mogelijk ooit uitgesproken) wensen van Friso, en hoe Mabel zich daarbij voelt, komt hier ook nog eens de hele gevoelswereld van Beatrix bij... EN gaan ALLE media in de wereld vreselijk aan de haal met een mogelijke euthanesie. Niet alleen in Nederland. Friso ligt in London. En ik denk dat (bijvoorbeeld) FOX in de US al een vreselijk gesjarseerd en overtrokken stuk klaar heeft staan mochten ze het moment horen dat "the Dutch Queen issued the murder of her own son". En dat dat gebeurd, hoef je je niet af te vragen, daar mag je van uit gaan.

Ik denk dat bovenstaande meer reden voor een braak-smiley is, dan het feit de Friso nog aan het infuus ligt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik denk dat dit het Koningshuis ook wel een beetje "goed uitkomt". Ze hoeven nu niet na te denken over eventuele euthanasie of orgaandonatie. Wie weet heeft Friso wel zijn donorregister met een "ja" ingevuld...

Houdoe

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Jester-NL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:37:
[...]

Of niet...
Het uittrekken van de stekker is een zaak van artsen en familie. En in dit geval gaat het om een familie die allerlei zaken toch een aantal keer zullen moeten overwegen.
Nog even afgezien van de (mogelijk ooit uitgesproken) wensen van Friso, en hoe Mabel zich daarbij voelt, komt hier ook nog eens de hele gevoelswereld van Beatrix bij... EN gaan ALLE media in de wereld vreselijk aan de haal met een mogelijke euthanesie. Niet alleen in Nederland. Friso ligt in London. En ik denk dat (bijvoorbeeld) FOX in de US al een vreselijk gesjarseerd en overtrokken stuk klaar heeft staan mochten ze het moment horen dat "the Dutch Queen issued the murder of her own son". En dat dat gebeurd, hoef je je niet af te vragen, daar mag je van uit gaan.

Ik denk dat bovenstaande meer reden voor een braak-smiley is, dan het feit de Friso nog aan het infuus ligt.
Dus wat ik al zei, ze hebben veel te lang geprobeerd te reanimeren, ze hebben in feite een dode tot leven gewekt, NORMAAL wordt er na 20 tot 30 minuten reanimeren gestaakt, maar omdat het een celeb of royal is hebben ze het buitensporig lang voort gezet. Ik weet niet precies hoelang ze erover hebben gedaan en hoelang hij voor dat al onder het sneeuw lag. Het leeft nu maar dat is ook alles, veel vitale functies zijn gewoon zodanig beschadigd dat hij gewoon nooit meer 100% bij kennis zou komen.

Ze hebben het nu juist erger gemaakt dan het zou zijn geweest als hij gewoon dood verklaard was.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 22-11-2012 17:44 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Bulls schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:40:
[...]
Dus wat ik al zei, ze hebben veel te lang geprobeerd te reanimeren, ze hebben in feite een dode tot leven gewekt, NORMAAL wordt er na 20 tot 30 minuten reanimeren gestaakt, maar omdat het een celeb of royal is hebben ze het buitensporig lang voort gezet.
In Nederland wordt na 20 tot 30 minuten het reanimeren gestaakt, in Oostenrijk is het gebruikelijker om bij dit soort ongevallen langer te reanimeren. Daar heeft het celeb of royal zijn van Friso weinig mee te maken.

Zelfde geldt voor het "stekker er uittrekken", daar wordt in Nederland sneller op aangestuurd dan in Engeland, waar hij ligt.

Wat beter voor hem zou zijn, is een hele andere discussie. De situatie waarin de familie zich nu bevindt, is geen eenvoudige, maar om te bepalen dat het leven van je man/zoon/broer/etc. beëindigd moet worden, is dat evenmin.

Wel is het zo dat Friso in de landen waar hij is behandeld geen uitzonderingspositie heeft gekregen. De claim van Droopy McCool is dus niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Is de max reanimatietijd ook niet afhankelijk van de omstandigheden? Kan mij voorstellen dat een flink onderkoeld slachtoffer een betere overlevingskans heeft na, zeg, 30min reanimeren dan een slachtoffer bij kamertemperatuur. Dus ik kan mij best voorstellen dat er langer gereanimeerd is dan 20 a 30min, juist omdat Friso onderkoeld was - en niet vanwege zijn status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jester-NL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:37:
[...]

EN gaan ALLE media in de wereld vreselijk aan de haal met een mogelijke euthanesie.
Staken van een behandeling is geen euthanasie.
vanaalten schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:46:
Is de max reanimatietijd ook niet afhankelijk van de omstandigheden? Kan mij voorstellen dat een flink onderkoeld slachtoffer een betere overlevingskans heeft na, zeg, 30min reanimeren dan een slachtoffer bij kamertemperatuur. Dus ik kan mij best voorstellen dat er langer gereanimeerd is dan 20 a 30min, juist omdat Friso onderkoeld was - en niet vanwege zijn status.
Er bestaat niet zoiets als een maximumreanimatietijd. De beslissing tot staken van een reanimatie wordt overgelaten aan de medicus. Bij onderkoeling geldt inderdaad dat iemand past dood is als hij/zij warm en dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

lateef schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:41:
[...]

In Nederland wordt na 20 tot 30 minuten het reanimeren gestaakt, in Oostenrijk is het gebruikelijker om bij dit soort ongevallen langer te reanimeren. Daar heeft het celeb of royal zijn van Friso weinig mee te maken.

Zelfde geldt voor het "stekker er uittrekken", daar wordt in Nederland sneller op aangestuurd dan in Engeland, waar hij ligt.
Ik denk dat dit het belangrijkste verschil is. In Nederland wordt er medisch veel minder gedaan. Ander voorbeeld: operatie in de baarmoeder. In Nederland is dat volgens mij nog nooit gebeurd, terwijl de VS daar veel verder in gaan.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin. Er zijn, zoals hierboven ook al is gezegd, heel veel gevallen van mensen die al jaren in coma liggen.
Kijk, als je had gezegd dat ze heel lang door zijn gegaan met reanimeren omdat het een prins is dan geef ik je gelijk.

Het zou me niks verbazen als de koninklijke familie gewoon zelf voor de kosten opdraait van de behandeling van Friso.
Niet iedereen is zo harteloos om zomaar de stekker uit een mensenleven te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat zijn voorbeelden uit het buitenland. Volgens de Nederlandse richtlijnen was de stekker er inderdaad al uitgetrokken. Van mij zouden ze bij iedereen langer mogen wachten maar hier speelt helaas ook een kosten en baten analyse.
Dit stukje van Geenstijl is ook erg zeg.. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_gadget op 25-11-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

Keida

dr.

Mr_gadget schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:59:
Dat zijn voorbeelden uit het buitenland. Volgens de Nederlandse richtlijnen was de stekker er inderdaad al uitgetrokken. Van mij zouden ze bij iedereen langer mogen wachten maar hier speelt helaas ook een kosten en baten analyse.
Dit stukje van Geenstijl is ook erg zeg.. :/
Maar niet ver van 'de waarheid' / realiteit

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

-Lars- schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:06:
[...]

Staken van een behandeling is geen euthanasie.
True... maar ga dat maar eens uitleggen aan allerlei wedergeboren nieuw-rechtse godvrezende pseudo-journalisten uit Yankistanie... of aan allerlei andere groeperingen die denken dat de tradities en regels uit hun kleine stukje aarde hen het recht geven om op zo veel mogelijk manieren anderen (al dan niet letterlijk) af te mogen branden.

Er is wat voor te zeggen om niet al dat soort figuren uit te nodigen daar een mening over te uiten. Ongeacht de semantiek.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Als je gewoon meld dat de behandeling voor een longontsteking niet aansloeg en dat het hem fataal is geworden dek je je aardig in.

Pagina: 1