USB auto-eject op Zotac ZBOX nano AD12?

Pagina: 1
Acties:

• AkiraVos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 11:27
Ik heb een HTPC gekocht:
- Zotac ZBOX nano AD12
- Corsair 8Gb DDR3
- Samsung 830 SSD 128Gb

Ik wilde XBMCbuntu installeren via USB maar tijdens het installeren gaf de setup aan dat het medium voor life files ontbrak. Daarvoor kreeg ik al meldingen dat bepaalde bestanden niet gevonden konden worden. Vervolgens allerlei versies van Ubuntu proberen te installeren maar bij elke versie strandde ik ergens in het installatie proces. Uiteindelijk lukte het (om onduidelijke reden) wel om XBMCbuntu 12 Frodo beta1 repack te installeren.

In XBMC selecteerde ik vervolgens een aangekoppelde USB externe HDD en opende een daarop opgeslagen film. Hij begon met afspelen maar vrijwel meteen sloot de film af. Ook kreeg ik een melding: unsafe removal of USB device. Vervolgens een USB stick met een film erin gestopt maar ook hiermee hetzelfde probleem.

Ik denk dus dat het apparaat om de een of andere reden de USB auto-eject. Dit zou ook best wel eens de oorzaak kunnen zijn voor het falen van de eerdere installaties van andere versies van Ubuntu en XBMCbuntu.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat er aan te doen?

- is er iets kapot? (moederbord of iets dergelijks?)
- is het een BIOS setting die ik moet aanpassen?
- heb ik bepaalde drivers nodig?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

EDIT:

Een kleine update: het probleem doet zich niet voor als ik de USB 2.0 en 3.0 port op de achterzijde van het apparaat gebruik, dat is gek toch?

[ Voor 5% gewijzigd door AkiraVos op 19-11-2012 16:04 ]