Dos 7.1 XMS driver probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Laats ben ik aan het expirimenteren met Dos 7.1
Ik heb deze geinstalleerd op een 80GB IDE schijf op een partitie van 5 gb.
Installatie verliep via een bootable usb stick waarop ik Dos7.1 geinstalleerd heb.
Via een bootable floppy met een soort boot manager kan ik opstarten.

Het probleem is wanneer ik Winnt.exe wil starten om windows xp vanuit de I386 map te installeren.
De installer geeft aan dat smartdrive.exe niet werkend is, de installatie verloopt daarna extreem langzaam (24 uur)
Om Smartdrive te starten moet Himem.sys ook draaien maar dat lukt niet terwijl die wel op de juiste manier in de config.sys opgenomen is.
Doshelp geeft aan dat himem.sys niet in de autoexec bestand hoeft te staan, enkel als Device=himem.sys in het config.sys bestand.
ik heb al meerdere dingen geprobeert, opnieuw dos geinstalleerd, een "path"toevoegen zoals device=C:\dos71\himem.sys e.d. maar het lukt mij niet.
Met het DIR command zie ik Himem.sys wel in de bestandslijst staan, dat is C:\dos71\himem.sys
Tijdens de installatie van dos kan je op het einde selecteren dat smartdrv.exe automatisch gestart wordt, dat staat aan.

Wie o wie kan mij helpen?
specs zijn:
P-IIIs Tualatin 1,4Ghz 512 cache
Asus Tucl2 bordje
512mb Sdram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat wil je eigenlijk bereiken?

En kun je een voorbeeld plaatsen van je huidige config.sys?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Topicstarter
Ondertussen is het gelukt, ik heb een ander pakket met bootfiles van Dos71 gedownload en deze werkte in een keer.

De bedoeling is om een USB bootable stick te hebben met dos71 om mee te experimenteren maar ook om vanuit dos windows XP te installeren op mijn retro PC.

Het gaat om de bootfiles die bij "James' Format Tool" bijgeleverd zitten, maar ik heb de stick geformatteerd met "HP USB Disk Storage Format Tool", de eerst genoemde tool werkt niet goed.

iig bedankt, hier mag een slot op.