Toon posts:

Toetsenbord instellen in W8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag!

Vorige week min of meer tegen beter weten in toch maar een Ultrabook met W8 gekocht. Een Asus Vivobook met 14" touchscreen.

Alles werkt nu naar wens dankzij "Classic Start" behalve het physieke toetsenbord. Ergens tijdens het overzetten van gegevens en programma's installeren is er iets fout gegaan: de letters kloppen nog wel, maar alle speciale tekens die op de toetsen staan komen niet overeen met wat er geschreven wordt. Zo staat op de toets linksboven (onder Esc) bv een accent maar als je er op drukt komt: @ En zo bij vrijwel alle speciale toetsen.

Ik heb alle bekende opties in het configuratie scherm uitgeprobeerd maar die lijken alleen betrekking te hebben op het schermtoetsenbord dat overigens wel goed werkt. Het lijkt wel of Microsoft in W8 het physieke toetsenbord vergeten is....

Ik zou zeer dankbaar zijn als iemand mij op de goede weg kan helpen of kan zeggen welke toetsindeling linksboven een @ heeft.

Vriendelijke groeten, Henk

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Zou niet weten waarom er een verschil tussen onboard en fysiek toetsenbord zou zitten.
Ikzelf heb geen touchscreen. Kan het dus niet testen.
Maar in Nederland gebruiken we vaak US international als toetsenbord indeling.
Die geeft een @ boven de 2 weer. En heeft de juiste leestekens.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in het control panel naar Clock, Language and Region gaat en dan naar Language (zal wel iets van taal, klok en regio zijn in 't Nederlands) dan kun je hier talen toevoegen, waar gelijk een keyboard layout aanzit.
Dit lijkt goed te werken, ook als je een tochpanel hebt (heb hier een MSI AP2011 staan waar ik Win8 op heb staan).
De instellingen die je moet hebben zijn NL als taal en VS internationaal als keyboard layout. Uitgaande van een standaard QWERTYplankje zoals we die hier in NL hebben natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Eureka! Ik moest als taal Engels (United States) opgeven. Vreemd allemaal...

Hartelijk dank voor het meedenken, Henk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In eerdere Windows kon je dit vrij makkelijk doen, maar in Win8 zit het vrij achterlijk in elkaar voor zover ik kan zien.
Als ik als Nederlandse settings wil gebruiken, maar dit wil doen met een keyboard met Argentijnse layout (die ik toevallig ergens heb liggen) is idt niet zomaar meer in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Wss ging het mis toen ik de instellingen van de oude laptop over zette met Windows Easy Transfer. Inmiddels heb ik het Engels weer vervangen door Nederlands en nu is alles weer normaal. Blijkbaar was er een her-configuratie d.m.v. een nieuwe taal nodig om de zaak goed te krijgen, want de VS international indeling was al de tijd wel correct aangegeven. Inderdaad erg verwarrend!

Ciao, Henk

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Wellicht wat offtopic, maar ik ben van plan binnenkort ook de Vivobook S400 aan te schaffen. Aangezien er nog bijna geen reviews zijn van deze laptop ben ik erg benieuwd naar jouw ervaringen ermee tot dusver Nederbelg. Zou je misschien kort je eerste bevindingen kunnen delen?
Pagina: 1