dual celeron 500 of athlon 600?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een vraagje:
wat is sneller (onder Linux & win2k) een dual celeron 500 op een abit bp6 plank of een single athlon 600 op een abit ka7?
de athlon is ~10 gulden duurder als de dual cellie, wat zouden jullie doen?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Als je veel gaat multitasken is denk ik de dual opstelling het snelste. Maar dat is dat dus wel multitasken met programma's die ook echt wat doen en dus niet 5 Windowtjes openen.
Als je dat niet doet is 1 Athlon sneller. 1 programma kan nl. maar op 1 CPU draaien. Of het moet speciaal geschreven zijn voor meerdere CPU's. Maar die programma's zijn er nog bijna niet.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat extra info:

Ik photoshop veel, dreamweaver (e.d.) is vaak open, veel netschapen en internetexploder's zijn open maar meestal niet samen actief en nog een paar verkenners en winamp die mp3'jes draait, en dan op de achtergrond nog het koetje, IIS en MySQL.
En de bedoeling is als deze wordt afschreven het een servertje wordt, dus daar moet ook eigenlijk een beetje rekening mee gehouden worden, games speel ik nauwelijks (geen tijd meer voor :))dus dat is niet belangrijk.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17
dan is voor jou de Dual-celeron sneller (ik heb beide gewerkt, heb zelf een Dual-celeron)

en ik kan melden dat ie als je veel programma's tegelijk open hebt en (wat jij dus doet) photosjopt enzo dat ie gewoon veel soepeler blijft reageren..

ook merk ik gewoon dat win2k op een dual 550 soepeler draait als op een single 550 (die ik ook heb) gewoon als je win2k draait zonder veel windows open...

Have a wheelie good weekend!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als die celerons zo goed zijn waarvvor gebruik je de dan een ATHLON od PIII, wat is dan de voordeel??? Ik vat het niet meer. Deze processors hebben yoch veel groters cahce en zouden dan toch juist beter zijn voor iemand die Photoshopt

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17
ik gebruik zelf geen Athlon, maar een paar vrienden van mij hebben er een... en omdat ik 'handig' ben met compu's mag ik (bij problemen) er vaak weer een avondje achter kruipen...

ik heb zelf een dual-celeron als webbrowser, gamerig en 'expirimenteer-systeem' (Waterkoeling)

en ik heb een p3-550 als 'office-tikplank'

dusse... soms hebbie meer dan 1 computer nodig he.. (in dit geval omdat ik altijd door wil kunnen werken ook al staat mijn dual-celeron onder water of verprust ik een linux-install op dat ding)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

<quote>
ook al staat mijn dual-celeron onder water
</quote>

Een dual-celly las experiment-bak? DAMN! Geef um dan meteen aan mij :)

Overleeft ie ut echt elke keer als je hem goed laat drogen?????
Pagina: 1