Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Module uitschakelen [Joomla]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben bezig met het bouwen van een website in Joomla, deze website is volledig responsive. Nu zit ik met een vraag: Is het mogelijk om een module uit te schakelen wanneer je het venster kleiner maakt?
Ik weet dat er andere oplossingen zijn, maar dit zal in mijn geval het mooist zijn.

Iemand enig idee?

Ik werk met Joomla 2.5.7

Alvast bedankt!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
@media screen and (max-width: 800px){
#module {
display:none;
}
}

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, soms is de oplossing makkelijker dan je denkt ;)

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 22:01

DeZzL

Rocket surgeon

Of je geeft bij de eigenschappen van de module een class in. Iets als "hidden-phone". Dan maak je in je stylesheet voor de kleinste resolutie de regel
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.hidden-phone { 
} 

Zie ook http://twitter.github.com...affolding.html#responsive

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

DeZzL schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:47:
Of je geeft bij de eigenschappen van de module een class in. Iets als "hidden-phone". Dan maak je in je stylesheet voor de kleinste resolutie de regel
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.hidden-phone { 
} 

Zie ook http://twitter.github.com...affolding.html#responsive
Waarom de module een extra class meegeven als het ook simpeler kan? Als je responsive design gebruikt dan heb je de CSS uit mijn post sowieso al in gebruik (of een systeem wat daar op lijkt).

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

Good Fella schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:51:
[...]

Waarom de module een extra class meegeven als het ook simpeler kan? Als je responsive design gebruikt dan heb je de CSS uit mijn post sowieso al in gebruik (of een systeem wat daar op lijkt).
Het geeft meer mogelijkheden en flexibiliteit. Bovendien wil je waarschijnlijk niet álle modules uitzetten voor kleine schermen. Ik kan me voorstellen dat je de menu module wel wil weergeven, dat navigeert wel zo lekker. Misschien zijn er zelfs modules die je alléén wil weergeven op kleinere schermen.

Ik ga er van uit dat je, zoals jij al aangeeft, de mediaquery regel (@media screen and (max-width: ...px)) al in gebruik hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door DeZzL op 19-11-2012 16:01 ]

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:03
Uh, met de media-queries kan je toch ook gewoon per id/class/whatever css toevoegen. Het is niet alsof die ene regel alle modules uitschakeld. Wat dat betreft is de oplossing van Good Fella duidelijke de betere. Dit is precies hetgene waar media-queries voor bedacht zijn.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

DeZzL schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:59:
[...]

Het geeft meer mogelijkheden en flexibiliteit. Bovendien wil je waarschijnlijk niet álle modules uitzetten voor kleine schermen. Ik kan me voorstellen dat je de menu module wel wil weergeven, dat navigeert wel zo lekker. Misschien zijn er zelfs modules die je alléén wil weergeven op kleinere schermen.

Ik ga er van uit dat je, zoals jij al aangeeft, de mediaquery regel (@media screen and (max-width: ...px)) al in gebruik hebt.
Ik geef in mijn CSS toch een duidelijk voorbeeld met een id (#). De naam is slechts ter leesbaarheid. Het lijkt me duidelijk dat je daar het ID van de module die je wilt verbergen opgeeft :)

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

Good Fella schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:39:
[...]

Ik geef in mijn CSS toch een duidelijk voorbeeld met een id (#). De naam is slechts ter leesbaarheid. Het lijkt me duidelijk dat je daar het ID van de module die je wilt verbergen opgeeft :)
Ah, daar heb ik overheen gekeken, je hebt gelijk.
In de dagelijkse gebruik van het CMS heeft het mijn voorkeur om met de 6 classes uit twitter bootstrap te werken. Ik vind het persoonlijk niet erg praktisch om voor iedere module die ik wel (of juist niet) wil verbergen in een bepaalde weergave een ID in te vullen en vervolgens daarvoor mijn CSS bestand aan te moeten passen. Liever voeg ik daarvoor een class toe aan de module.

[ Voor 4% gewijzigd door DeZzL op 19-11-2012 19:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DeZzL, het hele idee achter Media Queries is dat het niet uitmaakt of je ID's, Classes of elementen gebruikt ;)

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:44:
Super bedankt, soms is de oplossing makkelijker dan je denkt ;)
Dan wil ik je volgende keer vragen toch meer moeite te doen dan dat je nu hebt gedaan ;)

Simpelweg zoeken naar je vraag levert niet alleen voorbeeldcode op, maar zelfs plugins die je kan gebruiken!

[ Voor 63% gewijzigd door BtM909 op 22-11-2012 09:28 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1