Webdesign: Photoshop elements vs CS. Prijsverschil

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Hoi allen,

ik wil binnenkort Adobe Photoshop aanschaffen voor het ontwerpen van websites en bewerken van foto's. Omdat dit voor mijn bedrijf is, wil ik een licentie aanschaffen. (illegale download is geen optie!)

Nu zie ik dat Elements rond de € 100 kost t.o.v. € 2.259,51 voor de Creative Suite variant. Dat is nogal een riant prijsverschil. Nu is dus mijn vraag of Elements voldoende is om websites mee te ontwerpen. Ik kan uit de Adobe site namelijk niet opmaken wat er nu mist in Elements wat ik wellicht in CS wel veel gebruikt heb bij het ontwerpen.

Daarnaast de vraag:
is het ook mogelijk om een oude CS versie aan te schaffen? Met CS3 zou ik namelijk prima uit de voeten kunnen voor mijn werk.

Ben benieuwd naar jullie ideeën en meningen :)

-- edit --
pakketten als The Gimp etc. zijn geen optie, omdat ik veel te gewend ben aan Photoshop.

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 19-11-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:17
Ik heb persoonlijk geen ervaring met Elements dus ik kan niet zeggen of het voldoende is waarvoor jij het wil gebruiken. Maar bij de veel gestelde vragen van Elements staat dit:
In welk opzicht verschilt Photoshop Elements van Adobe Photoshop, Photoshop Extended en Photoshop Lightroom®?

Photoshop Elements is ontworpen voor mensen met weinig of geen ervaring met digitale-fotobewerking en die een gemakkelijke manier zoeken om hun foto's te organiseren, te verbeteren en te delen. Photoshop is de professionele standaard voor het maken van indrukwekkende afbeeldingen, en Photoshop Extended bevat alle functies van Photoshop, plus gereedschappen voor het maken en bewerken van driedimensionale* afbeeldingen en voor het uitvoeren van beeldanalyses. Met Photoshop Lightroom kunnen professionele en amateurfotografen hun werkproces verbeteren, doordat ze grote aantallen digitale foto's kunnen importeren, verwerken, ordenen en presenteren.
Wat je eventueel dus zou kunnen doen is van beide de demo-versie te downloaden en te kijken welke het best past bij wat je in gedachten hebt. Verder is het prijsverschil wel te verklaren doordat Photoshop gericht is op professionele opdrachten en Elements voor mensen die foto's voor eigen gebruik willen bewerken. Ook is de prijs die jij zegt voor Photoshop volgens mij voor een pakket, want als ik kijk op de adobe site is Photoshop los ergens rond de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik heb Elements geprobeerd, maar mistte in ieder geval de Blending Options van de layers. Goed advies van Pompi, installeer de demo-versie en kijk of alle functies die je nodig hebt aanwezig zijn.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja dat is wel een optie inderdaad. demo van elements proberen en kijken of ik er mee kan doen wat ik wil dat ik kan doen.

Dan rest dus alleen nog de vraag of het mogelijk is om nog ergens aan een licentie te komen voor bijvoorbeeld CS3. Die zou dan stukken goedkoper moeten zijn. Niet dat ik het erg vind om wat meer te moeten investeren voor een CS6 licentie, maar ik blijf een Nederlander hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Waar kan je goed mee werken? Die vraag zou ik me afvragen. Websites ontwerpen kan je in principe met heel veel programma's van PS tot Illustrator tot Fireworks etc.. Photoshop is ontworpen voor foto bewerking maar is ook erg goed geschikt voor webdesign met alle opties die CSS3 elementen goed nabootsen in layer styles.

Probeer eens wat trials en kies het programma waar je het beste mee kan werken. Persoonlijk gebruik ik een combinatie van programma's. Illustrator is weer beter voor logo ontwerpen, illustraties voor een website bijvoorbeeld maar sommige ontwerpers maken hele (website ontwerpen in dit programma).

Om de kosten te drukken kan je op zoek naar een licentie die je kan overkopen van iemand. Het upgraden van een licentie is sowieso goedkoper dan het nieuw kopen maar aangezien je geen problemen hebt met het werken in oudere versies kan je vast wel iets op de kop tikken als je goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik hoef geen logo's te ontwerpen, daar huur ik mensen voor in. Maar het bewerken van een plaatje voor op een website heb ik altijd in (een minder legale versie van :+) ) photoshop gedaan. Alleen wil ik dat minder legale dus niet meer. ;)

Maar ik zal eens rond vragen in mijn kennissen kring of iemand een oude licentie heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 20-11-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:11
Photoshop CS6 kost gewoon €600, weet niet waar je die prijs vandaan hebt, maar dat zal wel de hele Creative Suite zijn.
EDIT:
De Engelse versie is zo te zien ook €100 goedkoper.

[ Voor 40% gewijzigd door Wolfos op 20-11-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

Nibbz

Postmaster General

Als je echt websites wilt gaan ontwikkelen, is misschien Adobe Fireworks een beter optie. Photoshop is gemaakt om afbeeldingen te bewerken, niet om websites in te ontwikkelen (ik zeg niet dat het niet kan, zeg alleen dat er betere alternatieven zijn).

Fireworks heeft hier veel beter tools voor (en wellicht goedkoper dan photoshop, not sure). 1 groot voordeel van Fireworks.. je kunt vlakken (shapes e.d.) op de pixel neerzetten. Je kunt rulers op de pixel nauwkeurig zetten. En daarnaast zijn er erg veel plugins voor Fw die het leven van een webdesigner wat makkelijker maken :).

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Wolfos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:23:
Photoshop CS6 kost gewoon €600, weet niet waar je die prijs vandaan hebt, maar dat zal wel de hele Creative Suite zijn.
OK, dan heb ik verkeerd gekeken denk ik. Vind de Adobe site sowieso al een bitch om doorheen te klikken.
Nibbz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:27:
Als je echt websites wilt gaan ontwikkelen, is misschien Adobe Fireworks een beter optie. Photoshop is gemaakt om afbeeldingen te bewerken, niet om websites in te ontwikkelen (ik zeg niet dat het niet kan, zeg alleen dat er betere alternatieven zijn).
Fireworks heb ik serieus nog nooit mee gewerkt, maar ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Collega werkt vooralsnog met Elements en is daar niet erg over te spreken. Een hoop belangrijke tools en functionaliteiten voor het bewerken en maken van afbeeldingen of interfaces worden niet ondersteund. Ook bij het importeren van PSD's uit Photoshop CS zijn er beperkingen, omdat Elements bijvoorbeeld geen layer groups ondersteunt.

Adobe Elements is niet veel meer dan een tool om je foto's mee te tweaken. Voor echt designwerk zou ik het niet gebruiken.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Tjeemp schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:25:
omdat Elements bijvoorbeeld geen layer groups ondersteunt.
ah, dat is al 1 ding om op af te haken. Dan hoef ik Elements al niet eens meer te proberen. Ik maak namelijk heel veel gebruik van Layer groups :)

Dan wordt het gewoon Photoshop CS6 voor mij.
Fireworks ga ik ook nog proberen. Wellicht dat ik die ook aanschaf om ernaast te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Nog als toevoeging: Creative Cloud, single app een optie? Is iets van 20 eur per maand, kan je gewoon Photoshop CS6 gebruiken. Ik gebruik de 'dikke' versie, alle apps beschikbaar (ik gebruik sowieso 2 tot 4 Adobe tools regelmatig, dus tja..) maar ze hebben ook een single app versie die 20 ~ 22 eur per maand is. Lijkt me prima betaalbaar als het bedrijfsmatig is, geen gepiep over Elements vs CS6 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zag het inmiddels ook staan ja. Ga dat zeker in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14

Bob Popcorn

Plop!

Je kunt tegenwoordig inderdaad de licentie "leasen". Dit heb ik ook onlangs gedaan op m'n werk. Voor 36 euro per maand heb ik Photoshop CS6 kunnen leasen. Het kan ook voor 24 euro, dan zit je aan een jaarabbo vast. Voor 36 euro kun je maandelijks opzeggen. Ik ben specifiek voor die van 36 gegaan omdat het onzeker is of ik Photoshop nog nodig heb over een paar maanden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1