Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCActive
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11-2021
We zitten hier met een klein bedrijf in een best groot pand, samen met twee andere bedrijven (boven / beneden). Op Router bedrijf 1 zit een bedrijf met 8 medewerkers en op Router bedrijf 2 zitten 2 bedrijven met in totaal 6 mensen.

Op dit moment is de structuur zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
- Glasvezel router
   - Router bedrijf 1 (WiFi kanaal 11)
      - 1 bekabelde computer (geen WiFi mogelijkheid)
      - Server (bekabeld)
      - 7 laptops
   - Router bedrijf 2 (WiFi kanaal 1)
      - Server (bekabeld)
      - Printer (bekabeld)

Nu liggen er voor bedrijf 2 kabels die naar beneden lopen naar elke computer van hun. Nu willen ze graag alles aansluiten op een switch en met draden werken, doordat het draadloze netwerk nog wel eens overbelast raakt door grote bestanden via de server. Ze hebben een tp-link switch aangeschaft, zonder aparte in/out poort.

Nu dacht ik; het is een kwestie van de switch vastkoppelen aan de router en alle kabels in de switch stoppen; echter werkt dit niet. Ik loop tegen twee problemen aan:

1) De Switch slokt alle IP adressen op; zodra ik met een laptop draadloos wil verbinden, krijg ik het ip-adres: 192.168.145.221, terwijl de router ingesteld staat op IP-adressen van .100 tot .200, waardoor ze niet in de DHCP tabel verschijnen en ook het internet niet werkt. Het vergroten van deze range (van .50 tot .254) helpt ook niet.

2) Daarnaast lijkt de DHCP server niet te werken; want alle aangesloten computers krijgen wel een IP adres, maar deze verschijnt niet in de DHCP tabel; waardoor ook hier het internet niet werkt. Het werkt alleen als ik de DNS server in de computer zelf invoer.

Is hier iets aan te doen waardoor alles vanzelf werkt?

What is the point of being alive if you don’t at least try to do something remarkable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:54
MCActive schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:21:
Is hier iets aan te doen waardoor alles vanzelf werkt?
nee...

Je zult eerst alles uit moeten zoeken want zo te zien is het een bende en heb je er niet veel verstand van.
Als je ipadressen krijgt die je niet uitgeeft heb je of een alternatieve configuratie in een laptop staan of er is ergens nog een DHCP server.

Zorg eerst dat duidelijk is waar je IP vandaan komt en ga daarvandaan verder zoeken.
Staat overal de subnet mask ook hetzelfde ingesteld?
Welke subnets gebruiken jullie?
gebruiken alle bedrijven 1 internet verbinding?
Doet iedereen samen met 1 subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
MCActive schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:21:
Op dit moment is de structuur zo:
- Glasvezel router
   - Router bedrijf 1 (WiFi kanaal 11)
      - 1 bekabelde computer (geen WiFi mogelijkheid)
      - Server (bekabeld)
      - 7 laptops
   - Router bedrijf 2 (WiFi kanaal 1)
      - Server (bekabeld)
      - Printer (bekabeld)
Zo, dat geeft wat meer info :P
zonder aparte in/out poort.
Een wat :?
Nu dacht ik; het is een kwestie van de switch vastkoppelen aan de router en alle kabels in de switch stoppen; echter werkt dit niet.
Klopt...

Kun je hier output van 'ipconfig /all' geven van zowel een laptop die het (draadloos) doet als een PC die het niet doet?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCActive
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11-2021
Wceend schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:28:
[...]

nee...

Je zult eerst alles uit moeten zoeken want zo te zien is het een bende en heb je er niet veel verstand van.
Als je ipadressen krijgt die je niet uitgeeft heb je of een alternatieve configuratie in een laptop staan of er is ergens nog een DHCP server.

Zorg eerst dat duidelijk is waar je IP vandaan komt en ga daarvandaan verder zoeken.
Staat overal de subnet mask ook hetzelfde ingesteld?
Welke subnets gebruiken jullie?
gebruiken alle bedrijven 1 internet verbinding?
Doet iedereen samen met 1 subnet?
Ik heb er inderdaad niet veel verstand van; maar wel het meeste hier helaas.
De instellingen in de router zijn alsvolgt:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34hjczm_th.png

Met de Switch krijg ik het volgende ip adres:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/116ubs3_th.png

En zonder switch krijg ik een normaal ip adres, 192.168.145.101.. En zoals te zien is, stel ik het ip adres niet handmatig in. Ik weet niet of het mogelijk is dat de switch ook een DHCP server heeft en daarmee verbind?

We gebruiken allemaal dezelfde glasvezel verbinding, die via de twee routers verdeeld wordt.
Paul schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:30:
[...]
Zo, dat geeft wat meer info :P

[...]
Een wat :?

[...]
Klopt...

Kun je hier output van 'ipconfig /all' geven van zowel een laptop die het (draadloos) doet als een PC die het niet doet?
Werkt niet (automatisch ip):
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/116ubs3_th.png

Werkt wel (zelf ingesteld ip adres en DNS):
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/4q4lkh_th.png
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2d6s1y_th.png

[ Voor 5% gewijzigd door MCActive op 19-11-2012 13:07 ]

What is the point of being alive if you don’t at least try to do something remarkable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
MCActive schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:56:
En zoals te zien is, stel ik het ip adres niet handmatig in. Ik weet niet of het mogelijk is dat de switch ook een DHCP server heeft en daarmee verbind?
Een switch zou geen DHCP-server moeten hebben nee. Welk merk/type is het? En waar sluit je de switch op aan?
We gebruiken allemaal dezelfde glasvezel verbinding, die via de twee routers verdeeld wordt.
Zie ik het goed dat beide routers ieder met hun WAN-poort op één van de poortjes van de glasvezelrouter zitten?

Wat staat er als "server_identifier (ip)" (zowel in de werkende als niet-werkende situatie) als je op de mac 'ipconfig getpacket en0' (of en1 voor wireless) uitvoert in een console?

Als je handmatig .220 instelt zou het ook moeten werken, het is niet alsof de Sitecom alles wat buiten de DHCP-reeks maar binnen het subnet zit geen internet geeft (tenzij je zelf met de firewall in de weer bent gegaan).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:54
toch blijf ik het vreemd vinden dat je het .221 adres via dhcp krijgt. Dit betekend dat je router dit toch uitgeeft of dat er een andere DHCP server actief is.
Wat Paul zegt zitten er 2 routers in de glasvezel router?
Pagina: 1