Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Suus1978
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 08:13
Hoi!

Mijn oude mp3-speler is aan vervanging toe (het geheugen is corrupt) en na twee slechte aankopen, hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb eerst een Sansa Clip gekocht. Bepaald niet de mooiste speler, maar wel goedkoop, veel geheugen, leuke kleurtjes. Helaas heeft 'ie het nooit gedaan. Hij ging na de eerste poging al niet meer aan, zelfs resetten deed 'ie na een paar uur al niet meer. Teruggestuurd.

De volgende keuze was een Philips Ariaz 16 GB. Erg mooie speler, degelijk, hij reageerde alleen erg langzaam. Dat is nog te overzien, maar de batterijduur is belachelijk kort, zeker niet de beloofde 26 uur. Na twee uurtjes was de batterij al half leeg. De tip van Philips: zet alle functies uit (zoals SafeSound en FullSound). Dat waren nou juist de extra's waarvoor ik ruim 100 euro wilde betalen voor deze speler. Ook teruggestuurd.

Nu weet ik het dus niet meer, maar hopelijk hebben jullie tips. Dit is voor mij belangrijk:

- Geen Apple (gelet op de hiervoor beschreven ervaringen met Philips en SanDisk vallen die ook af denk ik)
- Geheugen minimaal 8 liefst 16 GB
- Lange batterijduur
- Bescheiden formaat (scherm max 3 inch)
- Shuffle moet werken (dus niet herhalen en bij voorkeur onthouden waar 'ie gebleven is)
- Touchscreen geen probleem, maar ik wil het volume en doorspoelen aan de buitenkant kunnen bedienen
- Geen echte harde eis, maar een mooi strak design en een andere kleur dan zwart zou leuk zijn :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Suzanne

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraag, weet je zeker dat het maar 16MB hoeft te zijn? Dat zijn ongeveer 4 nummers die je er op kan zetten.

Heb je de Pricewatch al eens uitgeprobeerd? Daar kan je filteren op dit soort zaken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Suus1978
Ah, ik bedoelde natuurlijk GB... Ik pas het even aan.Zo vind ik natuurlijk nooit een fatsoenlijke speler :-)

Pricewatch ken ik zeker, maar dan zijn de eerste 25 resultaten van Apple. En name de shuffle-functie en de bediening aan de buitenkant haal ik meestal niet uit de beschrijvingen. Idem voor kieskeurig.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00

DjVe

Hatsaflats!

Cowon was voorheen altijd HET merk qua personal audio. Gebouwd als een tank en klinken altijd goed. Ze worden nog steeds verkocht en zien er super uit.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:53

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Cowon is geweldig.

En de Sansa dingen. Ik gebruik die dingen al letterlijk jaren, en nooit problemen mee. Dus, ik denk dat je gewoon pech had.

Sony's zijn ook goed.

Creative is plastic-fantastic, maar eigenlijk best goed. Heb lang plezier gehad van mijn x-fi met 16gb, Wel werken SD kaartjes voor geen meter in die dingen.

People as things, that’s where it starts.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

MP3-spelers behoren in Mobile aangezien ze bedoeld zijn voor mobiel gebruik. Schopje richting Mobile Aankoopadviesforum :)

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
Ik had aan 4GB al voldoende omdat ik toch regelmatige andere muziek op de speler zette. Om de week ofzo. En 4GB bleek voldoende voor een week.

Belangrijker bleek het aantal verschillende soort bestandsformaten dat de speler aan moest kunnen. Het is hinderlijk als je muziekbestanden eerst moet converteren voordat de speler er iets mee kan. Bovendien heb je die muziekbestanden daarna dubbel wat alleen maar extra opslagruimte vreet. Dus moest mijn speler niet alleen overweg kunnen met mp3 maar ook met ogg, flac, aac. Voor in de oefenruimte was het kunnen omgaan met een playlist (m3u of cue) handig omdat je daarmee een lange aaneengesloten opname kunt onderverdelen in verschillende tracks. (Overigens is 4GB niet voldoende als je allemaal flac's gebruikt :) .)

Ik heb nu een Samsung YP-Z5F met slechts 1GB wat toch echt te weinig is maar die dan wel weer overweg kan met die bestanden. Voor een volgend apparaat zou ik ook kijken of er wel eens nieuwe firmware of software voor geleverd wordt. Ik vind het zonde als een apparaat meer zou kunnen dan de software die er op staat.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 09:46
Als ik jou was zou ik de sansa clip plus nog maar een keer proberen. Waarschijnlijk heb je een fabrieksfoutje te pakken gehad, erg jammer, maar waarschijnlijk een eenmalig iets. Ik ben er zelf nog steeds heel erg tevreden over, een simpel spelertje dat toch alles kan wat je wil. (bovendien zal je het de eerste keer niet voor niets hebben gekozen).

Verder krijgt het spelertje erg goede reviews pricewatch: Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart . En je kan ook de 4GB eversie kopen en er een micro-sd kaartje inprikken.

Ik heb er zelf na een tijdje Rockbox op geinstalleerd, meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik nog functies miste in de standaard firmware. Wat kan daar veel mee zeg! Als je ooit iets kon vinden wat niet met de standaards software kon, dan moet het wel lukken in Rockbox.

• Suus1978
Heren (althans, daar ga ik vanuit...) veel dank voor alle tips. De Sansa blijft aantrekkelijk, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een Cowon IAudio 10 16 GB besteld. Best duur, maar waanzinnig mooi en als het goed is heb ik de komende jaren veel plezier van deze speler.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Cowon is ook pracht spul. Ga je nog veel plezier van hebben.

• Suus1978
Tsjonge jonge jonge... Ook deze speler gaat terug. De accuduur is absurd kort, na twee à drie uurtjes spelen is 'ie al half leeg. De speler kan niet echt uit, alleen in sleep-modus. Ik heb de indruk dat daarmee toch veel energie verloren gaat. Balen. Ik heb nog ergens een discman, misschien doet die het nog :-(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een speler met een accu heeft ook niet meteen zijn volledige vermogen. Dat krijgt ie pas na een aantal laadcycli ;)

Verder: waarom geen Apple? Je zegt het zo stellig namelijk, maar geeft er niet echt een reden voor. En een Ipod nano voldoet gewoon aan al je eisen :)
Als het is omdat je geen iTunes op je PC wilt: geen probleem, een iPod beheren kan ook gewoon met Winamp tegenwoordig :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 04-12-2012 19:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Suus1978
Ook na een keer of tien opladen, de sleep-modus uitzetten en het apparaat volledig uitschakelen, is de batterij na een uur of drie/vier nog steeds voor de helft leeg. Zonde, maar hij gaat terug. Is via Amazon trouwens supergoed geregeld.

Goed gegokt, ik wil geen ITunes, maar gewoon kopiëren en slepen via de verkenner. En het hysterische gedoe bij alles wat met i begint, staat me ook erg tegen. Ik overweeg nu een Sony, ik heb altijd een Sony gehad en eigenlijk was ik daar altijd erg tevreden over. De shuffle-functie werkt niet helemaal zoals het hoort (altijd hetzelfde nummer als eerste) maar verder waren dat prima apparaatjes.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik kan nog wel wat meer redenen bedenken voor geen ipod :P

Slechtere geluidskwaliteit
moeite om grote koptelefoons van stroom te voorzien
te duur voor wat je krijgt.

Ik ga mezelf gewoon lekker herhalen:
probeer nogmaals een Sansa Clip of Zip
Als plastic je weinig uitmaakt, is Creative ook goed.

En Sony is ook erg goed inderdaad.

Ik heb zelf al jaren ervaring met Creative en Sansa, en kan ze van harte aanbevelen.

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Volgend jaar, als ik wat geld bij elkaar heb, ga ik voor een sony. Zit nog even te twijfelen over een Z of F serie. En over wel of niet uit Japan halen. Dan heb je geen geluids begrensing en nog een paar andere zaken. Plus dat ik dan voor de 64GB versie zal gaan.

Zit al jaren met muziek op mobieltjes te klooien en wil weer eens wat kwaliteit op mijn oren hebben. :)

Is misschien niet meteen een tip die ik je geef, maar ik ga met je mee in de gedachte een Sony aan te schaffen. ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00

DjVe

Hatsaflats!

Vroegah...(lees toen MiniDisc nog hip was) kon je de AVLS uit/aan zetten door een bepaalde knop gewoon meerdere seconde in te drukken. Dat zal nu ongetwijfeld ook nog het geval zijn.

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-10 21:02
Ik kan je (net als andere hiervoor) zeer sterk de Sansa Clip + (let op: de plus variant) aanraden. Kost 'niks', voldoet aan al je eisen. Super klein en toch gemakkelijk te bedienen. Heeft een clip: handig voor tijdens sporten met muziek in of gewoon ergens in een zak/tas vast te maken. MicroSD kaart uitbreiding is een geweldige functie, want nu heb je voor een prikkie een hele grote opslag.

Hier een uitgebreide review op een website die zeer veel reviews doet over alle mp3-spelers, behalve Apple producten.
http://anythingbutipod.co...k-sansa-clip-plus-review/

Deze Sansa is echt een topper. Helemaal als je 'm koppelt aan een degelijke koptelefoonversterker met een goede koptelefoon, maarja, dan ben je al snel veeeeeel meer geld kwijt aan die apparatuur...

Mijn vriendin gebruikt de Sansa overigens en ik ben ervan onder de indruk. Ikzelf gebruik al jaren een Cowon D2. Cowon is hierboven ook al aangeraden, maar ik ben niet bekend met hun recentere producten.
Pagina: 1