Toon posts:

Extra wifi hotspot maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik wil thuis mijn Wifi netwerk uitbreiden. Beneden in de woonkamer staat de router van KPN. Ik leef voornamelijk boven omdat hier mijn pc en dergelijke staat. Hier is de Wifi ontvangst erg slecht. En aangezien ik hier ook graag gebruik wil maken van mijn smartphone en tablet, wil ik hier de Wifi ontvangst verbeteren. Boven staat een PC aangesloten op bedraad netwerk, kan ik op 1 of andere manier van deze PC een wifi hotspot maken?

Heb al eens zitten googelen maar kon geen zelfde situatie vinden. Dus mijn vraag, heeft er iemand tips om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt,

Vriendelijke Groet,

Bonzing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wireless router (of access point met al dan niet ingebouwde switch) boven aan je kabel hangen, zelfde ssid, zelfde beveiligingsinstellingen, ander kanaal. Als je een router gebruikt, DHCP uit en een LAN-poort gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze snelle reacties. Er gaat 1 Lan-kabel van de router naar de netwerkkaart in mijn PC boven. Boven staat geen router of switch. Vooralsnog ben ik boven geen extra aansluitingen nodig, het gaat puur om de Wifi ontvangst te verbeteren.

Ik lees in een ander topic ook dat je een WiFi PCI in de moederbord kunt prikken.

Wat is de beste oplossing, het plaatsen van een router of het gebruiken van een Wifi PCI kaart?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Een router met Wifi gebruiken... dan hoeft jouw PC ook niet constant aan te staan om als hotspot te fungeren. Een simpel routertje met Wifi verbruikt stukken minder stroom dan een PC.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niet bij nagedacht, dan is dit inderdaad een veel betere oplossing, dankje! Iemand nog een suggestie voor welke router ik moet kiezen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 08:19 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12 22:26

Garyu

WW

Je hebt niet veel nodig, gewoon eentje die wifi kan. Als ik jou was zou ik gewoon een standaard-router nemen met een paar Gb-poorten en WLAN, zoals de TP-Link TL-WR1043ND.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1264082061.gif
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Dan heb je in de toekomst ook Gb-mogelijkheden mocht je toch een keer je bedraad netwerk uit willen breiden.

[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 19-11-2012 08:26 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ga er 1 bestellen. Bedankt allen voor deze snelle reacties!
Pagina: 1