Welke koeler zou geschikt zijn voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 17:56
Beste mensen van Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe systeem gebouwt
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,40€ 83,40
1Asrock 970 Extreme4€ 79,80€ 79,80
1Asus ENGTS250 512M DDR3 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A2133C11B€ 52,88€ 52,88
1Antec HCG-400M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,98

Maar nu heb ik heb ik er geen Koeler bij gekocht, ik gebruik nu een standaard AMD Koeler die bij mijne zat. ik kan mijn processor tot 5 ghz overclocken max, maar heeft iemand een advies voor een goede koeler en nog een vraag: is mijn voeding goed genoeg voor overclocken of heeft die er niks mee te maken?
:9

PS: De voeding is een OCZ ModXstream 500w ipv die in dit huidige lijstje

Groetjes Justin ;)

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zoek, en gij zult vinden.

GoT is geen dumpplaats voor simplistische vragen waar geen vooronderzoek aan vooraf is gegaan.

Verwijderd

5Ghz max?
Heb je daar bewijs van en met welke temps.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Voeding is wel prima. Wat is je budget voor de koeler en wat heb je zelf al gevonden in de pricewatch? Die CPU tot 5 GHz overklokken lukt je niet met een luchtkoeler. ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

MartijnLoarne schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:31:
Voeding is wel prima. Wat is je budget voor de koeler en wat heb je zelf al gevonden in de pricewatch? Die CPU tot 5 GHz overklokken lukt je niet met een luchtkoeler. ;)
ook niet met water en met phase change moet je geluk hebben...
en dan hebben we het al helemaal neit over 24/7 stabiel

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 19-11-2012 16:54 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Btw, met die voeding moet je wel wat kunnen oc-en hoor. Wss kan die meer dan genoeg leveren. Je kunt het uitrekenen, voor het beeld: een 2500k op stock doet ongeveer 100 watt full vermogen, op 4.6 GHz is dat al meer dan 200w. Mar je hebt genoeg overhead.

Lees idd even in in koelers, is meer over te vinden dan je lief is :)

mixing a drink and music

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Scythe muggen gewoon kan je wel tot 4Ghz komen denk ik.
De procs hebben een waardeloos procedé mijn II 955 ging niet hoger dan 3,8

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:42
Post ff welke max. CPU koeler hoogte in die kast past, ff geen zin om het zelf op te zoeken. :P
Scythe Mine 2 is een leuke koeler, maar ik weet niet zeker of hij past.

5700X | RX 6600

• Fordox

Fordox

00101010

PCBaas schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:56:
Post ff welke max. CPU koeler hoogte in die kast past, ff geen zin om het zelf op te zoeken. :P
Scythe Mine 2 is een leuke koeler, maar ik weet niet zeker of hij past.
dat gaan de modjes niet echt leuk vinden.
in die kast hoef je je geen zorgen te maken over de grootte.

• PCBaas
  • Laatst online: 00:42
Op de site van Zalman staat nergens een max. CPU koeler hoogte vermeldt, dus ik had geen zin om verder te zoeken. Dit is overigens wel cruciale informatie die je moet hebben bij het zoeken van een koeler en zou dus gewoon in de TS moeten staan. Aangezien dit niet zo is, is het niet meer dan logisch dat ik ernaar vraag.

5700X | RX 6600

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 17:56
Hallo sorry voor late reactie allemaal, ik heb nu de Zalman koeler van 75 euro. die is goed genoeg voor mij, alleen ik kan niet hoger dan 3.8 ghz komen met OC. dan krijg ik een bluescreen. dus ik denk dat het aan mijn voeding ligt die te weinig watt heeft voor OC. op mijn moederbord staat dat ik zelf tot max 6.3 ghz kan overclocken (wat bijna onmogelijk is)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Stop maar met overclocken dan. Je zult never nooit niet de 6.3Ghz halen, en op lucht sowiezo al niet de 5Ghz, met water ook niet en als je geluk hebt haal je de 5Ghz met phase change, droogijs of LN2 koeling

Je mag heel blij zijn dat je 3.8Ghz gehaald hebt met die processor, veel harder gaat ie niet kunnen. Wat er bij producten vermeld staat moet je nooit geloven wat betreft dit soort dingen.

€ 75,- voor een luchtkoeler 8)7 Ik zal wel onder een steen gelegen hebben de laatste tijd, maar een koeler van 3 a 4 tientjes is toch ook prima?

EDIT:

Dit is voor zover ik kan vinden het huidige wereldrecord voor de 965

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1767985

Ten eerste moet je weten wat de max fsb van je moederbord is (dus multiplier van je cpu omlaag zodat je niet per ongeluk tegen de limiet van de cpu gaat lopen).

Vervolgens je FSB snelheid steeds verder opschroeven, als je crashes, BSOD's of vastlopers krijgt krik je vervolgens met kleine stapjes het FSB-voltage op, tot het weer stabiel draait. En zo telkens verder tot je de max-snelheid van je moederbord bereikt heb (let zelf goed op met het aanpassen van voltage's, teveel voltage kan schade veroorzaken!)

Daarna alles weer terug zetten zoals het was, multiplier weer normaal zetten etc. En steeds verder je FSB opschroeven, krijg je crashes bij een bepaalde FSB snelheid, dan schroef je eerst het voltage van je FSB wat op tot waar je hem ook had staan bij het testen van de max-FSB. Helpt dat niet dan kun je de CPU iets meer voltage geven. En zo steeds iets verder zien te komen, uiteindelijk zul je tegen de max lopen van of je CPU, of je moederbord, of je geheugen en kun je gewoon niet verder, tenzij je extremere manieren gaat verzinnen (LN2/droogijs/phase change koeling), voltage-mods (aanpassingen aan het moederbord om hogere voltage's te krijgen).

Maar ik denk dat je het fijn bij 3.8Ghz moet laten, prima snelheid als je die 24/7 kunt behouden

[ Voor 74% gewijzigd door FastFred op 26-11-2012 15:52 ]

Verwijderd

Waarom heb je 2133Mhz geheugen gekocht terwijl er bij Asrock staat, 2100Mhz OC max, denk dat je met 1866 beter af bent.
PS, waar staat dat er 6,3Ghz overclocked kan worden op je mb, zie dat nergens staan.
3,8Ghz is wel weinig voor een 965 maar ja zal denk ik met je geheugen te maken hebben.

• Fordox

Fordox

00101010

PCBaas schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:30:
Op de site van Zalman staat nergens een max. CPU koeler hoogte vermeldt, dus ik had geen zin om verder te zoeken. Dit is overigens wel cruciale informatie die je moet hebben bij het zoeken van een koeler en zou dus gewoon in de TS moeten staan. Aangezien dit niet zo is, is het niet meer dan logisch dat ik ernaar vraag.
sorry ik dacht dat je de ts was :9

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
Jonguh alsjeblijft je hebt als je gaat overclocken zou ik eerst eens je ram op 1300/1600 zetten fsb op 250 maximale voltage dat je kan koelen en dan multiplier omhoog weet je meteen de max van je proc
ps 1,5volt als max aanhouden

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FSB? :')

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Of Baseclock, noem het wat je wilt, het betekent gewoon hetzelfde
Pagina: 1