Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor studie

Pagina: 1
Acties:

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 13:32
Hallo allemaal,

Ik zoek voor mijn studie een lekkere lichte laptop om dagelijks mee te nemen.
Dus het gewicht en accuduur zijn belangrijke factoren. Beeldscherm hoeft ook niet al te groot te zijn,
ik denk aan een scherm met ongeveer een 13" formaat.

De computer wordt gebruikt voor niet al te zwaar werk. Voornamelijk documenten en internet. Hooguit een foto'tje bewerken, maar dat is meer een bijzaak.

Ik zoek in de prijsklasse tot 900 euro, en daarin heb ik drie interessante ultrabooks gevonden.

Asus Vivobook S400:
http://www.paradigit.nl/p...b0051_m00440/default.aspx
Acer Aspire S3:
http://tweakers.net/price...e-s3-391-53314g52add.html
Samsung Series 3:
http://tweakers.net/price...msung-np530u3c-a07nl.html

Alle drie uitgerust met een i5 processor, 4GB werkgeheugen, Intel HD4000 en een hybride HHD.

Voor elke laptop is wel een voor- en nadeel te vinden.
-De Asus heeft een touchscreen icm met windows 8, soortgelijke specificaties als de andere laptops, maar er zijn geen reviews te vinden over bijv. de geluidsproductie, accuduur en bouwkwaliteit. Tevens is deze de zwaarste van de drie met 1.7 kg. Wel heeft deze heeft in tegenstelling tot de andere twee een 14" scherm.

- De Acer is stukken goedkoper dan de andere twee tegen soortgelijke specificaties. Maar Acer staat bij mij nou niet echt bekend om zijn degelijkheid. Dus hier geldt misschien goedkoop is duurkoop?

- De Samsung is ook goed uitgerust en ziet er mooi uit. Maar met zelfde prijs en zonder touchscreen dan de Asus. Dus dan toch weer voor de Asus gaan ondanks hogere gewicht?

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, dus wat zou nou de beste keuze volgens jullie zijn?

Thnx!

[ Voor 0% gewijzigd door jeroeng21 op 18-11-2012 23:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

De sony vaio s13 kan op de sony site gecustomised worden met i5 processor, losse grafische kaart, 900p scherm, 4gb werkgeheugen en 500gb harde schijf voor ongeveer 870 euro inclusief studentenkorting. Niet officieel een ultrabook, maar groot voordeel hierbij zijn:
-het veel betere scherm. Op een 1600x900 display heb je veel meer werkruimte dan op een 1366x768 display. Idealiter zou je een 1080p scherm willen hebben, maar dat gaat met dit budget in de ultrabooks niet lukken.
-Losse grafische kaart kan bij
-Licht
-Prima accuduur
-Processor is niet een ultra low voltage processor. ULV processoren zijn een stuk minder krachtig dan normale varianten

Als je je budget nog iets op kan rekken zou je er ook een ssd bij kunnen zetten en dan je harde schijf naar de plaats van de dvd drive kunnen verplaatsen. Dit zorgt ervoor dat je laptop een heel stuk sneller wordt.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou zeggen probeer Windows 8 met het touchscreen eens uit in de winkel. Ik heb zelf ook geprobeerd en vind dat als je Windows 8 neemt per se een touchscreen zal moeten hebben. De Asus is overigens nu ook in de pricewatch te vinden: pricewatch: Asus S400CA-CA006H. Verder vind ik Acer niet zo budget meer als ze waren. Zie bijvoorbeeld het bericht nieuws: Acer schuift Packard Bell naar voren voor goedkope laptops en de preview reviews: Acer Aspire S7: meest veelbelovende ultrabook. Oftewel ze willen zelf meer premium worden en dat zie je ook terug in de producten. Of de S3 ook een goede aankoop ik weet ik niet, ik heb niet naar reviews gezocht.

Alternatieven kunnen zijn de pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL stukje duurder, maar wel lichter, een SSD en een beter beeldscherm (hogere resolutie en betere kwaliteit). Anders als je wel touchscreen wil is wellicht de Dell XPS 12 een optie. Die met wat truukjes voor minder dan 1000 euro is te krijgen.

Edit: pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V is ook een mooie, ik vind hem zelfs beter dan de Samsung gezien de grotere en beter presterende SSD en hogere resolutie scherm. Enige is dat deze erg beperkt verkrijgbaar is. Wil je deze hebben moet je er snel bij zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 21-11-2012 18:28 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Regeneration schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:42:
Ik zou zeggen probeer Windows 8 met het touchscreen eens uit in de winkel.
Helemaal mee eens omdat:...
Ik heb zelf ook geprobeerd en vind dat als je Windows 8 neemt per se een touchscreen zal moeten hebben.
...ik het hier helemaal mee oneens ben :)

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 09:37

wph

Ik snap ook nog steeds echt net nut niet van die touchscreens op een laptop. Wanneer heb je tijdens het internetten of typen van een document een touchscreen nodig? Het is zelfs onhandig, met een muis of trackpad werk je veel sneller en preciezer.

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 13:32
Ik ben vandaag even wezen kijken in de winkel en heb windows 8 met touchscreen geprobeerd.
Het lijkt mij wel een aardige toevoeging, dus zeker iets om op mijn laptop te hebben.

Na de tip van Redono heb ik op de website van Sony gekeken en vond daar een Sony Vaio S13 met touch.
http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svt1312m1e.html
In combinatie met een i5-upgrade en studentenkorting kom ik uit op ongeveer 830 euro. Dus dit lijkt mij een uitstekende deal. Een van de mooie features van deze laptop is ook de uitstekende accuduur, ideaal voor mobiel gebruik.

Ik denk er nog even over na, maar denk wel dat het deze laptop gaat worden.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
jeroeng21 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:14:
Na de tip van Redono heb ik op de website van Sony gekeken en vond daar een Sony Vaio S13 met touch.
http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svt1312m1e.html
Dat is dus niet de S13 maar de T13 en die is minder dan de S13. De T13 heeft o.a. ULV CPU's en geen mogelijkheid om een hogere resolutie dan 1366 x 768 te nemen.

Verwijderd

Dat is inderdaad de T, en die is crap.

Als je iets zoekt met een ULV i5 en het scherm van ondergeschikt belang is dan raad ik de vostro 3360 aan. € 537 met i5 en harde schijf. Geen perfecte laptop, maar laten we eerlijk zijn. De enige 13" onder de €1000 niet finaal de grond in woord geboord met de zinsnede 'de V131 is goedkoper en beter' is de S13. En de V3360, maar alleen omdat-ie een tientje goedkoper is.

Een andere optie is 2e-hands. Een latitude E6220 is voor vrij weinig te vinden op V&A.
Pagina: 1