Multimedia Laptop - Alternate of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10-2020
Hallo mede-tweakers!
Hier volgt mijn beredenering voor het aanschaffen van een nieuwe laptop:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk games, maar voor mijn studie en huiselijk geklooi ook veel met Virtuele Machines.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget tot 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Het gewicht maakt mij vrijwel niet uit, heb namelijk een laptoprugzak, zal hem voornamelijk op netstroom hebben dus accuduur is ook niet gek belangrijk. Graag heb ik dat de notebook een 17' scherm heeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet persé, heb echter liever geen Acer.

Zelf heb ik al wat notebooks aangetroffen op Alternate, heb deze echter niet in de pricewatch gevonden.
Waar ik o.a. benieuwd naar ben is of Alternate-notebooks van goede kwaliteit zijn, een leuke prijs is fijn maar heb liever niet dat ik na enkele jaren mijn laptop de prullenbak in kan gooien.

Heb namelijk 4 jaar terug een Toshiba P300-13M laptop aangeschaft en deze werkt vandaag de dag nog steeds prima maar loopt al tijden niet mee wat betreft het aankunnen van games.

Het liefst heb ik een notebook rond de 1000-1200 euro maar de notebook ter waarde van 1449 euro heeft een videokaart die volgens notebookcheck.net op #12 staat wat betreft prestaties, dus dit biedt toekomstperspectief.

Wat ook een extra reden voor mij is om voor een AMD kaart te gaan is dat deze minder snel heet worden ten opzichte van de NVIDIA kaarten, dit is iets wat ik in de wandelgangen hoor maar nog niet heb weten te bevestigen. Graag zou ik hier ook wat feedback op willen krijgen.

ALTERNATE 15CL47-7970 HDD
CPU: Intel® Core™ i7 3630QM 4x 2400mhz
GPU: AMD Radeon HD 7970M 2GB
RAM: 16384 MB DDR3-1600MHZ
HDD: 750 GB, SATA II / 7200 rpm
Prijs: 1449 euro

Link

ALTERNATE 17CL48-GTX660 SDD+HDD
CPU: Intel® Core™ i7 3630QM 4x 2400mhz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 660M 2GB
RAM: 8192 MB DDR3-1600MHZ
HDD: 128 GB, Samsung SSD <--- In de titel staat SDD+HDD maar geen beschrijving van HDD :?
Prijs: 1149 euro

Link

Mochten er echter alternatieven zijn met nader liggende specificaties dan is dit altijd welkom :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
Die alternate laptops zien eruit als een Clevo barebone. Die hebben een slechte reputatie hier op het forum en op veel andere fora's.

De enige opties zijn de 17 R SE (goedkoop te krijgen met de kortingsbonnen) Of anders de N76 series van Asus, die hebben wel een betere bouwkwaliteit dan de Dell. Andere opties zijn er volgens mij niet.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Iekozz schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:28:
Die alternate laptops zien eruit als een Clevo barebone. Die hebben een slechte reputatie hier op het forum en op veel andere fora's.

De enige opties zijn de 17 R SE (goedkoop te krijgen met de kortingsbonnen) Of anders de N76 series van Asus, die hebben wel een betere bouwkwaliteit dan de Dell. Andere opties zijn er volgens mij niet.
Bedankt voor de snelle reactie.

Waar zou ik kortingsbonnen vandaan kunnen halen als dat een niet al te stomme vraag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

1500 EUR? Je enige goede optie is de Alienware M17x. met HD7970M. Met kortingsbonnen en shopkorting verkrijgbaar voor ~1520 EUR. Van de Clevo's moet je vandaan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Omni schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:15:
1500 EUR? Je enige goede optie is de Alienware M17x. met HD7970M. Met kortingsbonnen en shopkorting verkrijgbaar voor ~1520 EUR. Van de Clevo's moet je vandaan blijven.
Als ik zou weten hoe ik aan die kortingsbonnen, shopkorting en dergelijke kan komen kan ik wat makkelijker een keuze maken :*)

Ik zat al te kijken inderdaad naar de Alienware M17x, het jammere is dat ze je zo zwaar proberen uit te buiten.

Meerprijs voor de onderdelen is extravagant om het zo maar te zeggen, als ik namelijk op dezelfde specs wil uitkomen als de Alternate-variant dan kom ik (mede-dankzij onnodige meuk zoals operating system) op een bedrag van 1800-2000 euro uit.

2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660M [Inbegrepen in prijs]
2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M [[meerprijs] € 170,00 of € 9/maand]

6.144 MB (1 x 2 048 + 1 x 4 096) 1.600 MHz Dual Channel DDR3 [Inbegrepen in prijs]
12 288 MB (2x2GB + 2x4GB ) 1.600 MHz Dual Channel DDR3 [[meerprijs] € 120,00 of € 6/maand]

500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf [Inbegrepen in prijs]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf [[meerprijs] € 70,00 of € 4/maand]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Lees dit topic eens door BTO gaming laptop VS de rest van de laptops
Vraag je zelf dan nog eens af of je wel voor de ALternate versie wilt ja of nee.

Met 1500,-- budget kies je sowieso voor de M17x.
Geheugen kan je zelf uitbreiden, geen probleem.
Als je maar een FullHD scherm hebt met juiste GPU.

Zoals Omni al zegt, je betaald 1520,- voor een AW (fantastische koeling, en enorm degelijk) met een HD7970M en een FullHD scherm.
Je kan zelf een SSD erbij prikken etc.

Als je alleen een GTX660M wilt, moet je kijken naar de Lenovo Y580 bij Complett nog te koop, volgens mij nog een stuk.
Voor de rest -> Dell Alien Ware M17x

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Quad schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:47:
Als je alleen een GTX660M wilt, moet je kijken naar de Lenovo Y580 bij Complett nog te koop, volgens mij nog een stuk.
Voor de rest -> Dell Alien Ware M17x
Helaas is de Y580 bij Komplett een i5 versie (zoek zelf ook al een paar weken naar de i7, maar die is nergens meer te krijgen).

Als je voor een Lenovo wilt gaan: Wacht totdat de Y500 uit komt eind deze maand.
Anders (zoals iedereen al zegt): Dell Alien Ware M17x (meh, blijft gek om Dell voor AlienWare te zien...)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Hmmm, de Alienware notebook is prachtig maar helaas reflecteert hij heel erg lees ik veel en dat lijkt mij toch een zwaar irritatiepunt wat je sowieso niet mag verwachten bij een apparaat met die prijs.

Dan heb je een apparaat met geweldige specificaties, scherp beeld en superkoeling maar is het apparaat in gebruik verreweg klote omdat je steeds maar een goede locatie moet zoeken om zo min mogelijk reflectie te hebben.

Pffff een laptop uitzoeken is toch een behoorlijk lastige klus.....

[ Voor 7% gewijzigd door mumoto op 20-11-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Is niet moeilijk, als je maar duidelijke eisen hebt, dan kan je er al heel wat afstrepen.
Zijn je eisen te gortig moet je kijken waar je concessie op doet. De AlienWare is de beste keuze, maar misschien moet je het scherm maar voor lief nemen.

Ken trouwens geen erger scherm dan die van HP DV7 entertainment laptop, Hoe je ook zit, je ziet alles als een spiegel :').

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Quad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:14:
Is niet moeilijk, als je maar duidelijke eisen hebt, dan kan je er al heel wat afstrepen.
Zijn je eisen te gortig moet je kijken waar je concessie op doet. De AlienWare is de beste keuze, maar misschien moet je het scherm maar voor lief nemen.

Ken trouwens geen erger scherm dan die van HP DV7 entertainment laptop, Hoe je ook zit, je ziet alles als een spiegel :').
Klopt ook wel, maar ik zit best wel vaak in ruimtes waarin reflectie nogal zijn parten kan gaan doen en dat is nou het jammere.

Vervolgens kwam ik deze tegen
http://www.xnotebooks.nl/...phics-optimus-p170em.html

Maar zoals ik lees in
[Ervaringen] xnotebooks

Zijn deze notebooks ook gebaseerd op de CLEVO-barebone. Wat is kort samengevat het nadeel van een CLEVO-barebone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zelfde als Alternate, BTO en hele zut, brakke CPU koeling, combinatie HD7970 waar je niet eens op kan gamen eigenlijk omdat hij throttled.
Chi-mei scherm dat van slechte kwaliteit is, en touchpads die verslijten en een fans die niet doen wat ze moeten doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb een alternate bto...
17cl35 ofzo geloof ik..
ik heb hem geprobeerd 3x rma aan te bieden,
1x keyboard
1x keyboard+koeling
1x keyboard+koeling

alle 3 de keren kreeg ik : meneer de toetsen registreren een aanslag (elke toets een ander gevoel, en meneer sloeg bijna op de toetsen)
koeling?? meneer idle doet hij het prima een uur (ja duhhh)

de fabrikant (bto want die leverd ze aan alternate)
wou na een hele nare lange discussie alleen deze notebook repareren als ik mijn negatieve posts zou editten.. of een mooi verhaal aan mijn posts toe zou voegen...

ik heb hem zelf gerepareerd.. blijf alsjeblieft weg bij deze rommel..
een m17x is ZO enorm veel beter!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Quad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:20:
Zelfde als Alternate, BTO en hele zut, brakke CPU koeling, combinatie HD7970 waar je niet eens op kan gamen eigenlijk omdat hij throttled.
Chi-mei scherm dat van slechte kwaliteit is, en touchpads die verslijten en een fans die niet doen wat ze moeten doen.
Quad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:20:
Klinkt goed, dat doen we! O-)

Het is dus eigenlijk het ene nadeel of het andere nadeel :')
pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H

Was een ander waar ik naar zat te kijken.

Nadeel hiervan is:

2TB - 5400rpm <-- 7200rpm had fijner geweest
NVIDIA GeForce GT650M 2GB <--- Prima videokaart al haalt de HD7970 wel bij sommige spellen 20-100FPS meer :')))

http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
vs
http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
waarom niet gewoon m17x r4 met 7970m?
7970m is gewoon DE gpu die je nu wilt hebben (als je een alienware koopt.. ook bto met 7970m zuigen)
of de gtx680m..

650m enzo is wel echt een hele stap terug,,,

hoewel mijn fermi gtx675m wel 100+ fps vast houdt in call of duty black ops2 met maxx settings

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
aron225 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:41:
waarom niet gewoon m17x r4 met 7970m?
7970m is gewoon DE gpu die je nu wilt hebben (als je een alienware koopt.. ook bto met 7970m zuigen)
of de gtx680m..

650m enzo is wel echt een hele stap terug,,,

hoewel mijn fermi gtx675m wel 100+ fps vast houdt in call of duty black ops2 met maxx settings
Ik snap het maar zoals ik in de voorgaande posts gemeld heb, vind ik dat een reflecterend scherm zeer storend zal zijn.

Dan kan ik wel top-prestaties behalen maar als ik mijn scherm niet duidelijk kan zien dan heb ik er verder niks aan.

Ik keek overigens verder op de Dell site en zag een beter aanbod t.a.v. de Asus die ik hiervoor gelinkt heb.
Dell Inspiron 17R SE van €1.039

Met de besparingen die ik kan krijgen door de URL aan te passen en waardebon in te voeren komt het uit op €939,56

Dit bedrag kan ik ook weer aftrekken van de belasting de komende drie jaren.

Aanschafprijs * 0.9 / 3 = €281,87 dat ik per jaar terug kan krijgen en dat houdt dus in dat ik afgerond €94 euro betaal voor de laptop, tenminste als dat belastingverhaal klopt.

http://financieel.infonu....udiekosten-2012-2013.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Geen idee dat belastingaftrek gedoe, maar vergeet shopkorting.nl niet :).
7% over bedrag excl. BTW wat je aan Dell betaald als cashback.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Quad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:47:
Geen idee dat belastingaftrek gedoe, maar vergeet shopkorting.nl niet :).
7% over bedrag excl. BTW wat je aan Dell betaald als cashback.
Ik heb zojuist belastingdienst aan de lijn gehad en deze informatie klopt, ze kon niet zeggen of dit in 2013 nog zo geldt maar je mag dus tot circa €3000 euro een laptop aanschaffen (uitzondering is een duurdere notebook voor DTP).

Dan krijg je dus 90% terug in de loop van 3 jaar :)

Gratis internet als je 50% van de tijd thuisstudie doet.

Prachtige regelingen :D

http://www.belastingdiens...re_scholingsuitgaven_2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Tot 3000,- ..
Geen wonder dat ze er niet mee adverteren.

De Inspiron 17R SE is een prima ding, neem echter niet de 3D versie als je een langere accuduur prefereert, die heeft namelijk geen optimus en draait altijd op de GT650M.
Neem aan dat SSD upgrades dan niet onder die regeling vallen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Quad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:55:
Tot 3000,- ..
Geen wonder dat ze er niet mee adverteren.

De Inspiron 17R SE is een prima ding, neem echter niet de 3D versie als je een langere accuduur prefereert, die heeft namelijk geen optimus en draait altijd op de GT650M.
Neem aan dat SSD upgrades dan niet onder die regeling vallen?
3D boeit mij sowieso niet veel maar deze regeling maakt het wel wat interessanter om duurder te gaan kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Duurder =/= altijd beter :)

Eventueel deze: pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H

Kost meer als de Dell, niet zo beetje ook, maar heeft wel iets betere bouwkwaliteit, stillere koeling en een toch wat beter design.

Wat je op eerste gezicht niet zou verwachten, maar de Dell is dan wel weer 300 gram lichter :).

Maar ja, de Dell is te verkrijgen voor +- €885,-, dus het meeste bang for buck. De Asus is ruim 300,- duurder.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
Heb toch maar de Dell Inspiron 17R SE besteld met EPP, waardebon (€50,-) en 7% cashback van shopkorting.nl

Nu maar zien hoe dat laatste zich manifesteert maar hij is in ieder geval voor afgerond €940 besteld en verwacht dat ik nog circa €65-70 euro terug kan ontvangen van shopkorting.nl

Dus een nieuwe laptop die weer een aantal jaartjes mee kan voor €880,- en nu maar zien of ik het via de belasting terug kan krijgen al denk ik dat daar ook weer enige addertjes onder het gras zitten.

Bedankt voor de reacties en hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door mumoto op 21-11-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-07 12:12
Ik weet het niet hoor, maar in die link staat duidelijk dat computers niet toegestaan zijn...

Computers kopen mensen die de studie niet volgen ook, dus geen specifieke duurzame goederen voor studie. Oftewel niet aftrekbaar!!!

[ Voor 42% gewijzigd door william89 op 21-11-2012 00:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumoto
william89 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:33:
Ik weet het niet hoor, maar in die link staat duidelijk dat computers niet toegestaan zijn...

Computers kopen mensen die de studie niet volgen ook, dus geen specifieke duurzame goederen voor studie. Oftewel niet aftrekbaar!!!
Ik doe een ICT-studie en ik heb daadwerkelijk mijn notebook nodig voor studie en kan dat ook aantonen indien zij hierop gaan controleren. Heb dit bevestigd gekregen aan de telefoon dus weet niet wat ik hier verder nog van moet maken.

Enige vervelende waar ik achter ben gekomen is dat deze regeling alleen gunstig is voor HBO/WO studenten gezien zij eerder het vooringestelde normbedrag (x2) zullen overschrijden doordat boeken alleen al boven de €1000 euro jaarlijks kunnen bedragen.

Al is het natuurlijk afhankelijk per studie.
Pagina: 1