Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25
Samen met een klasgenoot ben ik begonnen aan een simpele FPS in Unity 3D. Wij gebruiken Blender om onze 3D modellen te maken voor het spelletje.
Maar zodra ik een model importeer in Unity (zowel .blend als .fbx) dan gaat het fout met een aantal faces (zie afbeelding). Je kan bijvoorbeeld door de loop heen kijken en de grendel vervormt volledig.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals:

-Camera en Lamp verwijderen
-Alle normals ge-recalculate
-Alle doubles verwijderd
-Met en zonder textures

(stond in dit topic op een ander forum)

Dit maakte allemaal geen verschil.

Software:

Blender 2.64
Unity 3D 3.5.5f3

Afbeelding:

Grotere afbeelding? klik hier

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EHPJs.jpg

Ik hoop dat jullie ons hier mee kunnen helpen, ik ben helaas van al het googlen nog niet veel wijzer geworden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Kan je een grotere afbeelding uploaden? Dit kunnen we niet zien natuurlijk. Kan je bijna garanderen dat ik het antwoord wel weet.

EDIT: klinkt trouwens gewoon als een normal probleem, dus selecteer gewoon de omgekeerde normals en druk op "flip direction". Recalculate is niet helemaal perfect, soms moet je het handmatig doen. In Blender kan je dit makkelijk bekijken in Texture mode van viewport shading (al moet het wel op Blender render staan, Cycles doet niet aan normals maar alles is 2-sided).
http://cl.ly/image/2e1b1u...%20at%2011.19.10%20PM.png
Heb in die afbeelding bij de bovenste face de normal omgekeerd.

[ Voor 99% gewijzigd door Wolfos op 18-11-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
Wolfos schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:16:
Kan je een grotere afbeelding uploaden? Dit kunnen we niet zien natuurlijk. Kan je bijna garanderen dat ik het antwoord wel weet.

EDIT: klinkt trouwens gewoon als een normal probleem, dus selecteer gewoon de omgekeerde normals en druk op "flip direction". Recalculate is niet helemaal perfect, soms moet je het handmatig doen. In Blender kan je dit makkelijk bekijken in Texture mode van viewport shading (al moet het wel op Blender render staan, Cycles doet niet aan normals maar alles is 2-sided).
http://cl.ly/image/2e1b1u...%20at%2011.19.10%20PM.png
Heb in die afbeelding bij de bovenste face de normal omgekeerd.
Hier is een linkje naar de grotere afbeelding: http://i.imgur.com/oDZY7.jpg

Als ik vanmiddag uit school kom zal ik t gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Kan het nog steeds niet zien. Wat ik wel zie is dat je gigantisch inneficient veel tris hebt, terwijl her model niet zo heel gedetailleerd is. Dat kan een stuk beter.

10k vertices kan natuurlijk wel voor een PC game, maar daarmee kan je veel leukere dingen doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wolfos op 19-11-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Als je door je loop heen kan kijken heb je die normals waarschijnlijk verkeerd om zitten, als het enkelzijdige faces zijn kun je de binnenkant van de loop wel zien waarschijnlijk.

Verder is me niet geheel duidelijk wat er niet klopt, dat ding boven de zoeker?

Wat me wel opvalt is dat je belachelijk veel polys gebruikt voor dit model, je krijgt presies hetzelfde effect met een 10e van het aantal polys dat je nu hebt! En dat scheelt een hoop in performance.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Da's dus precies wat ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
Bedankt voor jullie hulp, het lag inderdaad aan de normals. Ook heb ik nog even het aantal vertices teruggebracht ;)
Pagina: 1