• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Al 2 jaar maak ik met veel plezier gebruik van mijn HTPC met XBMC 11.0 (draait op Windows 7) om mijn films te kijken en mijn muziek te luisteren.
De volgende stap hierin is om ook live TV te kijken en om de htpc als recorder te gebruiken.
Hiervoor heb ik uiteindelijk heb ik een hauppauge 2200 kaart aangeschaft.
De frontend blijft XBMC maar dan wel versie 12 (met pvr functionaliteit).
Helaas heb ik heb maar weinig topics/websites kunnen vinden waarin de combinatie tussen hardware backend en frontend duidelijk wordt gemaakt.
Daarbij zijn dit vaak zeer technische discussies en geven ze weinig overzicht in de materie.
Kortom ik heb zeker wel gezocht maar weinig kunnen vinden (kan ook mijn zoekkunsten liggen uiteraard)

Waar ik naar op zoek ben is goed overzicht welke backend ik in deze situatie het beste kan gebruiken.

Verwijderd

Met het definitief uitkomen van XBMC 12, Frodo, heb ik dezelfde vraag. Volgens deze link wordt bij 1.3 (voor windows gebruikers zoals ik (W7)) aangegeven een keuze te maken. Nergens kan ik achterhalen op basis waarvan ik de beste keuze voor mijn situatie maak.

Jaren geleden heb ik meerdere keren gestoeid met Media Portal. Dat was geen vrucht rijke ervaring. Mogelijk is nu een en ander eenvoudiger geworden, maar om deze reden zou ik dus niet snel daarvoor kiezen. Terwijl ik van de andere programmaatjes nog nooit gehoord heb.

Dit topic is al een aantal maanden oud en heeft nooit een reactie gehad. Is TS al verder? Hebben anderen alsnog kennis die ze willen delen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 09:42 . Reden: typfoutjes ]