Linux Mint keyboard backlight

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Ben sinds kort overgestapt op Linux Mint (cinnamin desktop) op mijn laptop. Na enig tweaken heb ik het systeem lekker aan de gang en wmb kan Ubuntu of Windows niet tippen aan de snelheid en usability van het systeem.

Enige waar ik mee zit, en best wel last van heb is dat het toetsenbord niet oplicht als het systeem gestart is. De enige workaround die ik heb kunnen vinden is het 'op te lossen' door het systeem op te starten met ubuntu 12.10 en dan op een normale manier te rebooten. Hierna doet het keyboard het goed, TOT...... ik om welke reden dan ook Mint op een vuile manier moet afsluiten (aan/uit knop 4 sec indrukken), daarna werkt het dus niet meer.

Het schijnt ook opgelost te kunnen worden door acpi uit te schakelen maar dan kan ik recies één uur werken op een accu :P

Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn :)

Iemand die het zelfde tegen gekomen is en een oplossing weet ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, welke van de tig miljoen laptops heb je precies? Maakt het zoeken een stukje makkelijker. En vertrouw niet op productlinks, mensen zetten die ook wel eens uit ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Sony VAIO Z12 :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
DaF*ck............ gevonden ! :)

http://forums.linuxmint.c...php?f=49&t=108714#p633543

1) Enter the file system... step 1) menu 2) files 3) file system
2) search the word; kbd_backlight
3) a few entries appear; kbd_backlight & kbd_backlight_timeout
(4) Currently by default, those entries are set as a ZERO value ; 0 ... however zero in both entries means power OFF Always)
5) easy fix!! Edit the entries! Simply Right click the kbd_backlight icon , and select.. open as administrator.. It opens, erase the .. 0 .. and enter a... 1 ... instead and SAVE
6) next do the file; kbd_backlight_timout... (the same right click and open as administrator) The default value is 0, erase the zero and enter 1 for 10 second timeout or I am using number 2 ......for 60 seconds.... or you can enter a.. 3 ... for it to always be lit .... Click Save \o/ woooo... Now you should be Lit up with no problems ;)

Dit nog even automatiseren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even zoeken waar ze staan, dan kan je 't via rc.local laten aanpassen, of als het een module is, via /etc/modprobe.d/keylight.conf de opties meegeven voor het laden van de module. Keylight.conf is een bestandsnaam die je zelf mag verzinnen ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate