Ben sinds kort overgestapt op Linux Mint (cinnamin desktop) op mijn laptop. Na enig tweaken heb ik het systeem lekker aan de gang en wmb kan Ubuntu of Windows niet tippen aan de snelheid en usability van het systeem.
Enige waar ik mee zit, en best wel last van heb is dat het toetsenbord niet oplicht als het systeem gestart is. De enige workaround die ik heb kunnen vinden is het 'op te lossen' door het systeem op te starten met ubuntu 12.10 en dan op een normale manier te rebooten. Hierna doet het keyboard het goed, TOT...... ik om welke reden dan ook Mint op een vuile manier moet afsluiten (aan/uit knop 4 sec indrukken), daarna werkt het dus niet meer.
Het schijnt ook opgelost te kunnen worden door acpi uit te schakelen maar dan kan ik recies één uur werken op een accu
Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn
Iemand die het zelfde tegen gekomen is en een oplossing weet ??
Enige waar ik mee zit, en best wel last van heb is dat het toetsenbord niet oplicht als het systeem gestart is. De enige workaround die ik heb kunnen vinden is het 'op te lossen' door het systeem op te starten met ubuntu 12.10 en dan op een normale manier te rebooten. Hierna doet het keyboard het goed, TOT...... ik om welke reden dan ook Mint op een vuile manier moet afsluiten (aan/uit knop 4 sec indrukken), daarna werkt het dus niet meer.
Het schijnt ook opgelost te kunnen worden door acpi uit te schakelen maar dan kan ik recies één uur werken op een accu
Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn
Iemand die het zelfde tegen gekomen is en een oplossing weet ??
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME