Zwarte balken veranderen tijdens 1 film 1080p Sharp aquos fu

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 13:50
Ik weet dat er veel topics over zijn maar dit is een iets specifiekere vraag.

Zwarte balken in een film, dat is bekend, maar waarom verdwijnen en verschijnen ze meerdere malen tijdens het kijken van 1 film.

Dit snap ik niet precies. De resolutie is 1080p of niet, dus waarom om de 5 minuten wel zwarte balken en dan weer niet?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
De zogenaamde autozoom instelling??

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Lijkt er heel erg op dat de zoom instellingen of ratio instellingen op automatisch staan. Ongeveer wat Athome zegt.

Dit zou alleen niet mogen gebeuren bij het kijken van een DVD/BD. Wijzelf hebben het ook op onze tv op de slaapkamer met tv-kijken. Maar daar staat zelfs de instelling niet op automatisch. Dus dat komt dan weer van de zender vandaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Arunia op 19-11-2012 16:58 ]

• MarcHeijerman
De mediaplayer staat handmatig op 1080p ingesteld. Dat is het rare

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 17:35
Is het op een anders scherm wel goed dan? Misschien heeft het bronbestand wel zwarte balken in de ene scene en de andere niet.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik weet niet om welke film het hier gaat, maar bij bijv. The Dark Knight en The Dark Knight Rises zijn er bepaalde scenes in IMAX formaat opgenomen. Dit zou een verklaring kunnen zijn.

Wikipedia: IMAX

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk inderdaad een mix van verschillende formaten zoals Killerbee al aangeeft. Het blijft 1080p alleen zitten er soms een hele hoop zwarte pixels bij ;-) Niets technisch weerhoud een filmmaker ervan om te spelen met verschillende formaten.

• MarcHeijerman
Dat imax verhaal klinkt inderdaad logisch. Heb nu me tv ook handmatig ingesteld op: dot by dot in plaats van volledig scherm.
Pagina: 1