[Ubuntu12.04] USB-stick en CD weigeren te mounten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 15:14
Hallo mensen,

Op mijn vaders computer (een oudje) heb ik Ubuntu 12.04 geinstalleerd. Het werkt allemaal prima, behalve het feit dat hij weigert USD-sticks en CD-roms te mounten.

De USB-stick en CD-rom doen het prima onder windows XP of Mac, dus daar lijkt niets mis mee. Ik heb 'ls' gedaan in /media, waar alleen maar floppy en floppy0 in schijnen te zitten. Om manueel te mounten heb ik het volgende geprobeerd:
pap@pap-pc:~$ sudo mkdir /media/external
pap@pap-pc:~$ sudo mount -t vfat /dev/sdc /media/external -o uid=1000,gid=1000,utf8,dmask=027,fmask=137
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc,
missing codepage or helper program, or other error
Dus ik heb testdisk geinstalleerd. In testdisk zie ik de Sandisk Cruzer op /dev/sdc. Vervolgens koos ik Analze, wat resulteert in het volgende:
Disk /dev/sdc - 4004 MB / 3819 MiB - CHS 1017 124 62
Current partition structure:
Partition Start End Size in sectors

Warning: Incorrect number of heads/cylinder 128 (FAT) != 124 (HD)
Warning: Incorrect number of sectors per track 63 (FAT) != 62 (HD)
1 P FAT32 0 0 33 1017 42 12 7821280 [NO NAME]

Bad sector count.
No partition is bootable
Dit vind ik toch wel erg raar, gezien de usb-stok prima mount in winXP of Mac OSX.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je alleen /dev/sdc of ook /dev/sdc1? Bij het laatste ben je het verkeerde aan het mounten. Je kan geen schijf mounten, je moet een partitie mounten. Eerste wat je moet weten als je iets wilt mounten.

En dan nog, Ubuntu moet dat automatisch voor je doen als je 'm in een poort plugt. Je geeft niet erg veel info over je omgeving, anders dan dat andere OS'en het wel doen en 'een ubuntu' niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonsi13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07-2015
Geef eens wat meer info, zoals Hero Of Time al zegt.

Waar je mee zou kunnen beginnen:
- "lshw": geeft een hele waslijst van alle gevonden hardware in je systeem
- '/var/logs/syslog' zou ook iets moeten melden op het moment dat je de stick erin stopt
- "fdisk -l /dev/sdc": aangenomen dat /dev/sdc je usb stick is, geeft dat een lijst van de partities op dat device

Post die output eens, dat maakt het een stuk eenvoudiger om iets zinnigs te kunnen zeggen erover!