Externe DVD voor iMac G3 snel genieg voor DVD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Ik heb een iMac G3 500 mhz uit 2001 (Indigo, met CD-speler/writer) van de dood gered. De Mac ziet er zo goed als nieuw uit en werkt perfect, maar het is moeilijk er een doel voor te zoeken. Nu dacht ik een tweedehands firewire DVD-brander/lezer (Samsung SE-S184) te hebben gekocht zodat ik DVD's kan kijken op de Mac, maar het blijkt een gewone USB 2.0 te zijn. Ik heb begrepen dat DVD's kijken via een USB1-aansluiting (die zit op de Mac) niet kan omdat de verbinding daarvoor te traag is.

Nu vraag ik me af of ik een verloopstuk van firewire naar USB zou kunen gebruiken om de DVD-speler aan te sluiten. Het apparaat is USB 2.0 en Firewire is sneller dan USB1. De Firewire-aansluiting van de Mac zou ik dan gebruiken. Houd ik dan genoeg snelheid over om DVD's af te spelen? Met andere woorden, is de volgende combi daarvoor geschikt: DVD USB -> USB naar Firewire -> Firewire van Mac?

Mijn zoektocht op google heeft helaas niets opgeleverd. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ook als iemand een ander goed doel voor zo'n oude Mac weet (geen iTunes jukebox) houd ik me aanbevolen :)

Edit: de titel is wel slecht gekozen en erg onduidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Voor zover ik weet kan je niet zomaar USB aansluiten via een FireWire verloopstukje omdat de poorten heel anders zijn qua technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Hmm daar was ik al bang voor. De verloopstukjes zijn wel tekoop, maar je weet inderdaad nooit of het in dit geval wel werkt. Ik was vooral benieuwd of er dus sprake zou zijn van snelheidsverlies vanwege de verloopstukjes, maar als het niet werkt dan is die kennis niet eens meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De enige optie lijkt me dan een losse externe 5,25" behuizing kopen met firewire en daar een interne DVD speler in te stoppen. Dat kost mogelijk wel iets meer dan een verloopje.

Hier stond achterhaalde informatie…