headset? welke?

Pagina: 1
Acties:

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
allen

ik ben van plan een goede headset te kopen..
ik wil graag omdat ik game een goede surround headset kopen, maar heb echt geen idee welke?

ik heb nu een ?? creative fatal1ty pro gamer mk2.
in principe is die geluidskwaliteit best goed, maar het kan beter, er is ruimte om te upgraden, dus waarom niet?

ik wil graag een "over ear" net als de creative (sluit lekker alles af), en het liefst een 5.1 / 7.1

ik heb een creative recon 3di geluidskaart in mijn laptop, maar ook een usb over, voorkeur gaat uit naar usb.

hebben jullie suggesties?

ik keek in eerste instantie naar de logitech g35 (100 euro) of razer megalodon (alleen weet ik niet hoe comfortabel deze is)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Waarom moet je hier een topic over maken? Lees gewoon eens wat reviews door, zoek in pricewatch en dan vind je zelf wel iets.

Ryzen 3600 - GTX1060

• aron225
uhh omdat ik om aankoop advies vraag? dat is toch het doel van dit deel van GoT ?
als het teveel gevraagd is mag dit topic wel gesloten worden hoor, koop ik wel een g35...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

Daanieyel, in de headsetmarkt is er nu eenmaal veel rommel en weinig goeds. dus een topic is wel op zen plaats vind ik, want ik ben al 5 jaar op zoek naar een headset, en heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek...

om aron te helpen:
aangezien je USB verkiest, is je keuze iets groter dan die van mij. de G35 heb ik kort getest en beviel heel goed, zeer comfortabel, en de geluidskwaliteit voor een USB-headset is top. de Razer Megalodon hb ik niet getest, en ik ken hier weinig over. van alle USB-headsets die ik getest heb, is G35 de enige headset waar ik mee zou kunnen leven.. (comfort, geluidskwaliteit, prijs, bouwkwaliteit, drivers, looks,...)

de megalodon ziet er in mijn ogen wel een goed alternatief uit, maar ik heb er geen ervaringen mee...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Daanieyel
  • Niet online
Oké, misschien heb je daar wel gelijk in.
Het lijkt me alleen dat je door pricewatch te filteren en vervolgens user reviews te bekijken je een beter resultaat krijgt.

Ryzen 3600 - GTX1060

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dan geen 'surround' headset maar ik ben erg tevreden over mijn Creative Fatality headset.
Doet nu al zo'n 2 jaar dienst en werkt nogsteeds goed.

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2007/05/gaming_headset_head_to_head/b2.jpg

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• aron225
@mikevm.
ik heb nog niets getest.. ik heb een goedkope creative gekocht toen omdat ik "dan maar iets had voor even"
jij verkiest gewoon jack pluggen neem ik aan? in mijn notebook zit best een behoorlijke soundcard die ook tot 7.1 aan kan sturen over de jack pluggen, alleen leek usb mij makkelijker?

g35 klinkt inderdaad goed, en voor 9 tientjes... niet echt duur..
de razer tiamat lijkt me ook wel wat, maar kost meteen het dubelle, nog niet eens gek, maar... als g35 voldoet..

@danieyel.
je hebt nu 2 totaal offtopic reacties gemaakt, die tevens lichtelijk denigrerend overkomen, mischien zou je hier weg kunnen blijven?

@prutser 001
die wou ik ook eerst kopen, maar in plaats van die kocht ik de proffesional mk2 versie.
doet het ook nog steeds prima hoor, alleen is de afwerking een beetje.. so so..
geluid is wat blikkerig, wel veel laag weergave!
ik zoek iets higher end, maar ik ben met je eens, voor het geld dat die creative dingen kopen zijn het echt top headsets (microfoon en bouw kwaliteit is alleen een beetje minder)

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 14:33
Ik heb zo'n 3 maanden geleden de volgende headset aangeschaft:

Een Sound Blaster Tactic 3D Alpha, voor 34,95.
Erg comfortabel en het geluid vond ik ook in orde.
Afbeeldingslocatie: http://gzhls.at/p/582671.jpg

Aangezien jou budget wat hoger ligt hebben ze ook een duurdere versie die ook goed schijnt te zijn:
De Sigma versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/2010/creative_sound_blaster_tactic_3d.jpg

• SteenMSc
  • Laatst online: 03-03 22:02
De Corsair Vengeance 200 schijn took heel goed te zijn. Ik wil hem ook kopen. Hij is €110,-. net te duur voor mij

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

aron225 schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:55:

@prutser 001
die wou ik ook eerst kopen, maar in plaats van die kocht ik de proffesional mk2 versie.
doet het ook nog steeds prima hoor, alleen is de afwerking een beetje.. so so..
geluid is wat blikkerig, wel veel laag weergave!
ik zoek iets higher end, maar ik ben met je eens, voor het geld dat die creative dingen kopen zijn het echt top headsets (microfoon en bouw kwaliteit is alleen een beetje minder)
Ben er ook zeer tevreden over, de microfoon, buiten dat 'flexibele hoesje/slangetje' wat er omheen zit is dan wel gaar maar krijg meestal goede reacties als het om geluids kwaliteit gaat. TS/Vent.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

ik heb uiteindelijk voor 2 koptelefoons gekozen, een gaming headset, en een koptelefoon om muziek te luisteren.. ik had geen zin om mijn dure koptelefoon altijd mee naar huis te nemen in het weekend, ik game enkel in het weekend, dus heb ik laatst in de winkel eens een creative fatality gekocht voor 30 euro, en ik moet zeggen, dat na 10tallen headsets geprobeerd te hebben is dit echt de beste headset ooit als je naar prijs/kwaliteit kijkt. er is geen enkele headset onder de 70 euro die even goed is in mijn ogen,

de steelseries siberia v2 is evengoed in mijn ogen, maar het geluid is (naar mijn smaak) iets minder..
ook de prijs van de siberia v2 is dan ook meer dan het dubbele.

als je dan nog verder kijkt, dan wordt het aanbod in non-usb headsets heel klein..

bij elke headset boven de 100 euro is er altijd wel 1 ding wat mij niet aanstaat, maar door het hoge budget heb ik nu ook niet de luxe om echt alles uit te proberen wat me leuk lijkt...

mijn adviesen in de headsetmarkt zijn sinds kort, Siberia V2 of een Creative fatality.. als je beter wil, dan is er in mijn ogen geen goede keuze..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
In dit topic is deze vraag ook al eens gesteld. Dit gaat wel over de iets duurdere headsets (5.1 en 7.1), maar is misschien handig om door te lezen.

Mijn reactie in dat topic:
Nixy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:46:
Ik heb nu een klein jaartje de G35 en vind het een goede headset. De microfoon is helder (voor anderen) en de 7.1 (softwarematig, is niet echt 7.1) werkt erg prettig. Dat leer om de oorschelpen? Sja, dat is wel kapot aan het gaan. Het rafelt, scheurt af en nu is de stof die eronder zit zichtbaar. Doet voor de kwaliteit van het geluid niet af, maar is toch wel zonde voor zo'n duur product.
Zoals Mike zegt is er ook verschil tussen headsets voor gamen en voor muziek. En hoewel ik geen audiofiel ben en goed kan leven met de kwaliteit van muziek over de G35, is er zeker wel iets beters te krijgen op dat gebied. Nadeel is dat je dan vaak terug gaat naar de 2.1, wat met gamen weer niet leuk is.

Dat er niets beters is dan de Siberia V2 (rond die prijs) vind ik wel kort door de bocht. Ik heb ook de Siberia gebruikt en vind de G35 beter (is ook 20-30 euro duurder). Waarschijnlijk persoonlijke voorkeur, maar dat is met alles zo.

offtopic:
Naar mijn mening zijn een hoop (niet alle!) producten die als "Gamer" bestempelt worden kwalitatief niet geweldig, en laat Steelseries nu net op 'Gamers' gericht zijn. Kijk maar eens naar het feit dat een hoop gaming toetsenborden nog steeds niet (volledig) mechanisch zijn, maar vaak wel duurder. Dit geldt ook voor Logitech (zie mijn G35 na 1 jaar..), Razer (2x een muis van 80 euries binnen 1 jaar kapot) en in mindere mate Corsair, maar het gros van de producten heeft zijn beste tijd wel gehad binnen 2 jaar. Consuming, consuming, consuming :z

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Pagina: 1