Corsair Hydro Series en dergelijke in waterkoeling rubriek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:40

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
De "closed loop'' Corsair Hydro Series en dergelijke staan tegenwoordig in waterkoeling rubriek, waarom?

Is imho toch echt de verkeerde rubriek voor deze closed loop koelers, en horen bij de rest van de normale koelers.

De waterkoel sectie is imho meer bedoelt voor kits bestaand uit losse onderdelen, of gewoon losse waterkoel onderdelen.

Want hoewel deze koelers gevult zijn met water, zijn het net als gewone koelers, onderhouds vrije koelers die door iedereen gebruikt kunnen worden, de rest van de producten in deze rubriek meer bedoelt zijn voor hobbyisten.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Lijkt mij dat ze prima staan daar. Zelf val ik dan onder de doelgroep die hiervoor geinteresseerd zou zijn, losse onderdelen is aan mij niet besteed, en dit item zoek ik toch echt onder waterkoeling want dat is wat het is.

Ik snap je punt wel dat de echte tweaker dit misschien niet als waterkoeling ziet (Het zijn ook puur cpu koelers, je kunt je bord, grafische kaart etc. er niet mee koelen) maar de essensie is het wel, een eventuele aparte subrubriek met watergekoelde socketkoelers zou misschien niet misstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door mveijden op 18-11-2012 19:08 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:40

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
mveijden schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:04:
Ik snap je punt wel dat de echte tweaker dit misschien niet als waterkoeling ziet
En had je ze dan niet gevonden als ze tussen de gewone koelers hadden gestaan?

Snap ook wel dat er mensen zijn die dit waterkoeling vinden, maar imho valt dit gewoon onder de categorie CPU koelers.

Kan me nog wel iets voorstellen dat men een filter optie toevoegt aan de normale rubriek.

Wat ook een goede optie zou zijn is om ze in beide rubrieken te plaatsen, alleen weet ik niet of de database dat toe laat.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
player-x schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:30:
[...]

En had je ze dan niet gevonden als ze tussen de gewone koelers hadden gestaan?

Snap ook wel dat er mensen zijn die dit waterkoeling vinden, maar imho valt dit gewoon onder de categorie CPU koelers.

Kan me nog wel iets voorstellen dat men een filter optie toevoegt aan de normale rubriek.

Wat ook een goede optie zou zijn is om ze in beide rubrieken te plaatsen, alleen weet ik niet of de database dat toe laat.
Tuurlijk vindt je hem dan wel, staat het niet bij de ene rubriek, dan zoek je bij de andere rubriek verder.
In beide rubrieken kan volgens mij niet maar dat weten de mods/devers beter dan ik. :)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Alles wat waterkoeling is, hoort in die betreffende categorie thuis. Het maakt niet uit hoe simpel of ingewikkeld het onderdeeltje is.

Wel heb ik een balletje opgegooid om te kijken of de categorie processorkoeling kan worden verplaatst naar Aanvullende componenten, in plaats van Basiscomponenten. Daar staan namelijk ook alle andere koelingsoorten (dus ook waterkoeling), zo is het wat makkelijker en (imo) logischer ingedeeld, dan is het ook makkelijker te vinden.

Er staat overigens wel wat waterkoelingsoorten in Processorkoeling (voornamelijk de simpele closed loop systemen waar player-x het over heeft), maar dat is dus fout, deze moeten verplaatst worden. In eerste instantie had ik alleen de Corsair Hydro series gezien en ook verplaatst, maar pas later zag ik dat er ook andere merken/series in stonden. Daar was ik nog niet aan toegekomen, ik zal het deze week doen.

En nee, het is (database)technisch niet mogelijk om iets in twee categorieën te zetten, anders was dit inderdaad een mooie oplossing geweest :)