Toon posts:

Bizar internetprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een bizar, althans in mijn optiek bizar, probleem met het internet. Ik woon in een redelijk groot studentenhuis waar iedereen zijn eigen studio heeft. Vanuit de centrale meterkast beneden staan een router die al het internetverkeer regelt. Vraag me niet werk of specifieke eigenschappen, ik ben namelijk totaal niet thuis in die wereld verder :) .

In elke studio zit vervolgens een internet aansluiting, kabeltje in de muur, kabeltje in de je pc of laptop en done, je hebt internet.

Nu heeft een dikke twee uur geleden een huisgenootje van me de algemene router even uit-en aan gezet, omdat hij problemen had met zijn internet zo vertelde hij. Ik stond er verder niet bij, dus heb niet gezien of het klopt, maar dit was zijn verhaal. Sindsdien lig ik van het internet af. Ik heb toen zelf deze handeling (router) uit-en aan tot driemaal toe moeten herhalen, en pas toen gaf mijn laptop aan internetoegang te hebben op het netwerk. De apps van het weer 'Amsterdam 8 °C' werden ook gelijk opnieuw geladen. Echter, en hier komt hier bizarre slash vreemde aan het hele verhaal, zodra ik een internet client opstart, Chroome, Firefox of IE krijgt ik een melding met
'Geen gegevens ontvangen'
Kan website niet laden omdat de server geen gegevens heeft verzonden.

Hier zijn enkele suggesties:
- Laat deze webpagina later opnieuw.

Fout 324 (net:: ERR_EMPTY_RESPONSE): De server heeft de verbinding verbroken zonder gegevens te verzenden.
Heel raar, ik heb dus niets aan de instellingen of wat dan ook gewijzigd, de gadgets worden gewoon geladen, maar ik kan niet browsen op een internet client.

Ik heb zojuist de internetkabel even in mijn notebook gestopt, waar ik nu dan ook achter zit, en alles werkt zonder enig probleem. Ik heb m'n laptop net al even uitschakeld, stekkertje er uit, stekkertje er in, vervolgens weer aangezet, maar weer doet zich hetzelfde probleem voor.

Hoe kan ik dit oplossen en wat is het probleem überhaupt? :/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Voer dier commando's maar eens uit in een cmd shell (Start > Uitvoeren > cmd.exe)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:55:
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Voer dier commando's maar eens uit in een cmd shell (Start > Uitvoeren > cmd.exe)
...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 20:38 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Er moet een spatie tussen ipconfig en /release,/renew,/flushdns.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-11-2012 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu geeft ie aan:

Windows IP configuratie:

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding (De DHCP-client) heeft een IP-adres verkregen dat reeds in het netwerk in gebruik is. De lokale interface wordt uitgeschakeld totdat de DHCP-client een nieuw adres kan worden toegewezen.

Er kan geen enkele bewerking op deze Draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet aangesloten is:

Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingcache is leeggemaakt.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding (De DHCP-client) heeft een IP-adres verkregen dat reeds in het netwerk in gebruik is. De lokale interface wordt uitgeschakeld totdat de DHCP-client een nieuw adres kan worden toegewezen.
Dit is het probleem dus. Er zijn te veel IP-adressen in gebruik, of de DHCP geeft dubbele adressen uit. Dat is niet iets dat jij op je laptopje kan oplossen, jullie kunnen het beste de beheerder van het netwerk eens om hulp gaan vragen, als jullie eigen kennis niet verder dan aan/uit-gooien van de router reikt.

Verwijderd

Topicstarter
Keypunchie schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:31:
[...]

Dit is het probleem dus. Er zijn te veel IP-adressen in gebruik, of de DHCP geeft dubbele adressen uit. Dat is niet iets dat jij op je laptopje kan oplossen, jullie kunnen het beste de beheerder van het netwerk eens om hulp gaan vragen, als jullie eigen kennis niet verder dan aan/uit-gooien van de router reikt.
Hmm, dat is wel heel kut. Maar het probleem zit dus niet in mijn laptop? Want het is toch heel vaag dat als ik em op mijn netbook aansluit er niets aan de hand is. Dan zou dat probleem (al het zich ergens in de algemene aansluiting bevind) toch ook moeten voordoen?

• job

job

Edit: De oorzaak is of een dhcp server waarvan de ip's op zijn (dhcp-pool moet vergroot worden door de beheerder). Of er heeft iemand (misschien jij wel) een vast ip op zijn pc/laptop/watdanook ingesteld.

Indien het laatste de oorzaak is, ip weer op automatisch verkrijgen zetten en je bent klaar. Of zelf een vast ip zetten wat veilig is. (veilig = niet in gebruik bij een ander).

[ Voor 105% gewijzigd door job op 18-11-2012 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:39:
Als jij je laptop "gewoon" op verkrijgen van een ip hebt staan kan je dit niet oplossen nee. Heb je zelf een vast ip ingesteld, dan moet je dat uitschakelen.
Heeft een ander in het netwerk een vast ip ingesteld staan, dan moet die ander dat uitschakelen.
Is het geval van ip adressen die op zijn, dan moet de beheerder van de router aan de slag.

edit: je kan natuurlijk ook zelf een vast ip kiezen om te kunnen internetten, maar de vraag is of jij weet wat een veilig ip adres is (veilig = niet in gebruik bij een ander). Alleen dat is geen nette oplossing, en zou je hooguit moeten doen totdat de werkelijke oorzaak van jouw probleem opgelost is.
Waar kan ik dit allemaal zien of instellen? Daar ben ik namelijk niet direct bekend mee.

Kleine randbemerking die ik trouwens toch moet maken, schiet me ineens te binnen:

Ik gebruik om de zoveel tijd een IP-changer (Easy Hide-IP). Dit doe ik zodat ik bepaalde programma's van de BBC op hun website kan bekijken of beluisteren. Op het moment dat mijn internet vanmiddag uitviel (maw: die huisgenoot de router uit en aan schakelde) zat ik net op BBC.co.uk iets te kijken. Kan dit ermee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Even gecheckt. Mijn IP op mijn laptop staat al op dynamisch, dus die wordt gewoon lukraak gekozen.

Zodra ik de internetkabel in mijn laptop doe krijg ik nu ook constant de melding dat er een IP fout zich heeft voorgedaan. En het internet springt continue van verbonden naar geen verbinding en weer naar verbonden en weer naar geen verbinding enz.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Waarschijnlijk is er ingesteld dat er maximaal n adressen mogen worden uitgegeven. Jullie proberen met meer dan n apparaten te verbinden, waardoor sommige apparaten, waaronder blijkbaar die van jou, geen ip adres krijgen omdat de 'range' waaruit ip-adressen mogen worden uitgedeeld vol zit. Je moet de beheerder vragen of die de range groter kan maken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:05:
Even gecheckt. Mijn IP op mijn laptop staat al op dynamisch, dus die wordt gewoon lukraak gekozen.
Niet lukraak, de DHCP server geeft je dus een bepaald IP adres wat in principe nog niet gebruikt zou mogen zijn.

Hoeveel computergebruikers zitten er in dat netwerk. En welke range IP adressen gebruikt dat netwerk? (192.1.168.xx bijv?)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:10:
Waarschijnlijk is er ingesteld dat er maximaal n adressen mogen worden uitgegeven. Jullie proberen met meer dan n apparaten te verbinden, waardoor sommige apparaten, waaronder blijkbaar die van jou, geen ip adres krijgen omdat de 'range' waaruit ip-adressen mogen worden uitgedeeld vol zit. Je moet de beheerder vragen of die de range groter kan maken.
Nou dat kan dus gewoon haast niet, want normaal zijn er hier zo'n 15 man op z'n max, met ik denk 12 laptops of pc's, misschien zelfs wel maar 10. Momenteel zijn er maar vier mensen aanwezig, dus het is ook qua internetverkeer helemaal niet druk.
D4NG3R schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:10:
[...]

Niet lukraak, de DHCP server geeft je dus een bepaald IP adres wat in principe nog niet gebruikt zou mogen zijn.

Hoeveel computergebruikers zitten er in dat netwerk. En welke range IP adressen gebruikt dat netwerk? (192.1.168.xx bijv?)
Zie bovenstaande post :), en hoe kan ik dat laatste van die IP adressen checken?

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk is met het resetten van het router/modem zijn interne "tabel" van uitgedeelde adressen verloren gegaan en dus weet hij niet welke IP's al uitgedeeld zijn. De laptops van studenten die na het resetten geen nieuw IP hebben aangevraagd houden hun toegewezen IP dus nog gewoon vast. Dit terwijl de router/moden dit IP rustig opnieuw uitdeelt.

Ik denk dat als iedereen zijn pc/laptop even herstart / nieuwe lease verkrijgt je probleem opgelost is (qua dubbele IP adressen).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:12:
[...]

Nou dat kan dus gewoon haast niet, want normaal zijn er hier zo'n 15 man op z'n max, met ik denk 12 laptops of pc's, misschien zelfs wel maar 10. Momenteel zijn er maar vier mensen aanwezig, dus het is ook qua internetverkeer helemaal niet druk.
[...]
Je vergeet iets. Ik roep even:
- iedere huisgenoot een smartphone, draadloos het netwerk op, ook een IP.
- Idem voor bezoek van je huisgenoten en dan wil nog al eens snel oplopen
- staat er per ongeluk her en der een printer met een (W)LAN aansluiting?

Mijn advies: alle PC's uit, router factory reset en dan 1 voor 1 de PC's aan. Oh ja, en zorgen dat niemand een vast IP heeft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Razr schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:16:
Waarschijnlijk is met het resetten van het router/modem zijn interne "tabel" van uitgedeelde adressen verloren gegaan en dus weet hij niet welke IP's al uitgedeeld zijn. De laptops van studenten die na het resetten geen nieuw IP hebben aangevraagd houden hun toegewezen IP dus nog gewoon vast. Dit terwijl de router/moden dit IP rustig opnieuw uitdeelt.

Ik denk dat als iedereen zijn pc/laptop even herstart / nieuwe lease verkrijgt je probleem opgelost is (qua dubbele IP adressen).
Hmm. Geld dat ook voor als de pc's uit staan? Want dan ga ik straks maar eens even opnieuw proberen aangezien twee mensen net ook nog eens zijn vertrokken (en waarschijnlijk dus hun pc uit hebben gedaan).

Nog een keer het router uit en aan doen zal ook geen zode aan de dijk zetten?
The Eagle schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:19:
[...]

Je vergeet iets. Ik roep even:
- iedere huisgenoot een smartphone, draadloos het netwerk op, ook een IP.
- Idem voor bezoek van je huisgenoten en dan wil nog al eens snel oplopen
- staat er per ongeluk her en der een printer met een (W)LAN aansluiting?

Mijn advies: alle PC's uit, router factory reset en dan 1 voor 1 de PC's aan. Oh ja, en zorgen dat niemand een vast IP heeft ;)
Draadloos internet is er niet. Alles is via de kabel geregeld :). WiFi is een dikke maand terug geheel uitgeschakeld omdat dat voor problemen zorgde met het internet via de kabel. Twee mensen met een iPad hebben daardoor zelf een klein WiFi ding aan moeten schaffen.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Factory reset lijkt me geen succes; de PC gewoon omzetten naar DHCP i.p.v. statische IP adressen moet voldoende zijn. Eventueel netwerkkabel daarna eruit halen en opnieuw erin prikken ...

PS: ls je plaatjes wil 'blurren', moet je niet de laatste regel vergeten Sebas :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:25:
Factory reset lijkt me geen succes; de PC gewoon omzetten naar DHCP i.p.v. statische IP adressen moet voldoende zijn. Eventueel netwerkkabel daarna eruit halen en opnieuw erin prikken ...

PS: ls je plaatjes wil 'blurren', moet je niet de laatste regel vergeten Sebas :)
Ah ja, die had ik even over het hoofd gezien :)

Hoe dan ook, mijn laptop staat dus al op DHCP voor zover ik kan zien :)

• job

job

Controleer ook of de andere laptops (die nu aan staan) gebruik maken van dhcp (automatisch ip verkrijgen).
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:21:
Twee mensen met een iPad hebben daardoor zelf een klein WiFi ding aan moeten schaffen.
Zijn die wifi dingen ook apparaten die een ip hebben?

[ Voor 54% gewijzigd door job op 18-11-2012 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:30:
Controleer ook of de andere laptops (die nu aan staan) gebruik maken van dhcp (automatisch ip verkrijgen).
Dat zou ik niet weten, bij mij in ieder geval wel, Maar bij andere huisgenoten heb ik geen idee van. Maar het heeft toch altijd zo kunnen functioneren? Bedoel, een laptop of pc van een huisgenoot kan toch nu niet ineens drie IP's opslikken of zo?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:30:

[...]

Zijn die wifi dingen ook apparaten die een ip hebben?
Nee, geheel draadloze dingen :)

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:31:
Dat zou ik niet weten, bij mij in ieder geval wel, Maar bij andere huisgenoten heb ik geen idee van. Maar het heeft toch altijd zo kunnen functioneren? Bedoel, een laptop of pc van een huisgenoot kan toch nu niet ineens drie IP's opslikken of zo?
Als je de router opnieuw opstart is de kans dat jij hetzelfde ip krijgt als voorheen erg klein. De router begint met een leeg mac tabel, en weet dus niet welk ip jij had. Kan best zijn dat jij nu een ip krijgt toegewezen die een huisgenoot vast heeft ingesteld.
Die wifi dingen (ik weet niet wat voor apparaat het is, jij noemt het een ding, dus ik gok op een accesspoint) zit toch met een draad aan het netwerk? Die dingen moeten ook ingesteld worden en moeten dan ook bereikbaar kunnen zijn via een ip adres.

Oftewel, je moet het hele netwerk in kaart brengen. Welke apparaten zijn er? Welk ip adres hebben die dingen? Staan alle apparaten goed ingesteld (dhcp)? Voordat je dat weet is het lastig de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 18-11-2012 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:49:
[...]

Als je de router opnieuw opstart is de kans dat jij hetzelfde ip krijgt als voorheen erg klein. De router begint met een leeg mac tabel, en weet dus niet welk ip jij had. Kan best zijn dat jij nu een ip krijgt toegewezen die een huisgenoot vast heeft ingesteld.

[...]
Die wifi dingen (ik weet niet wat voor apparaat het is, jij noemt het een ding, dus ik gok op een accesspoint) zit toch met een draad aan het netwerk? Die dingen moeten ook ingesteld worden en moeten dan ook bereikbaar kunnen zijn via een ip adres.

Oftewel, je moet het hele netwerk in kaart brengen. Welke apparaten zijn er? Welk ip adres hebben die dingen? Staan alle apparaten goed ingesteld (dhcp)? Voordat je dat weet is het lastig de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden.
Op mijn netbook krijg ik bij het inschakelen de melding nu ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50a930538353c/50a93053815da-Naamloos.png

Echter na een seconde of tien, elf, weet die dan toch verbinding te krijgen. Maar het principe is hetzelfde: geen verbinding, verbinding, geen verbinding, verbinding etc ... bij mijn laptop blijft ie dat dus aangeven, en mijn notebook krijgt dan op een bepaald moment toch die gewenste verbinding.

Vrees nu toch lichtelijk dat die IP-changer en net het moment waarop die huisgenoot de router uit en aan deed voor het grootste probleem heeft gezorgd en dat dit niet een, twee drie opgelost gaat zijn.

Ben echt ook out of ideas nu, ik weet het niet meer. Zal m'n huisbaas morgen bellen, maar ik vrees dat die al snel tot de conclusie komt dat het probleem zich enkel bij mij voordoet en dat ik het dan dus zelf kan gaan uitzoeken.

Router aan en uit zetten heb ik dus al meerdere malen gedaan. Althans gewoon op power 'on-off' gedrukt. Er ook nog een knopje met 'WPS' op de router. heeft daarop drukken misschien enige zin?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:49:
[...]

[...]

Dat weet ik echt niet joh. Ik ken hier niet eens iedereen. Doordat iedereen zijn eigen studio heeft leef je toch min of meer langs elkaar heen. Het is ook amper het geval dat iedereen tegelijk hier is. En het is toch gek dat iedereen wel internet heeft behalve ik, althans op mijn laptop dan niet, dan zou je toch constateren dat het probleem in mijn laptop zit?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem somehow opgelost. Top! Geen idee hoe en wat, maar ik deed de router weer een minuut lang uit en aan, en ik heb weer internet, nice :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:38:
Probleem somehow opgelost. Top! Geen idee hoe en wat, maar ik deed de router weer een minuut lang uit en aan, en ik heb weer internet, nice :)
Nu doet die het bij iemand anders neit meer wellicht.. dit gaat ook resetten ofzo... Toch eens uitzoeken of iemand de dhcp pool dat in modem (router) groter wil maken ofzo. of in ieder geval beheert.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 18-11-2012 21:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1