Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Topicstarter
Heb een accelero s1 maar de schroefjes vliegen elke kant op steeds bij monteren.
Heb nu thermische lijm gehaald en dat zou het vast kunnen zetten op mijn radeon 3650hd.
maar vroeg me af of ik die rubbertjes (van de schroefjes) er nou tussen moet zetten, heatsinks kan wel, maar kan ik de koeler gewoon op gpu lijmen zonder die rubbertjes? (o, ja die ben ik kwijt) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Thermisch tape erom op alles behalve de die.
Maar ik adviseer eigenlijk om het vast te zetten toch wel gewoon schroefjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op internet las ik verschillende reviews over :
Product : Arctic Alumina Thermal Adhesive - Thermische kleefstof
is 2 componentenlijm

Dat ze dat voor cpu gebruiken heb ik al gelezen, voor de koelblokjes is het zeker geschikt.
Schroefjes lukt me niet, gepriegel. laatste keer dat ik dat probeerde was ik uren bezig.

Morgen heb ik de lijm pas binnen en dan wil ik gaan spelen met videokaart.
Maar als ik de koeler gewoon lijm, zijn die rubbertjes nodig? (want die heb ik niet meer).
spacers lijken me overbodig als ik ga lijmen....

En wat is dat laatste woord nou? de die?
@maarten12100:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Anoniem: 98664 schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:38:
En wat is dat laatste woord nou? de die?
@maarten12100:
die engels voor de kern of de chip.
Hoewel dat ding niet veel weegt gaat gewoon lijmen niet erg goed werken want die lijm is bedoeld voor vram heatsinks en vrm heatsinks. (welke inpv een paar honderd gram nog geen 10 gram wegen.
anders mcgyver je toch gewoon 4 boutjes erdoor heen leg je hem zo op de videokaart en draai je ze aan lijkt mij het makelijkste.
Het thermische tape is alleen om het kopere opervlak van de dingen om de chip af te houden hoewel de kern er boven uit steekt kan je bij verkeerde montage iets eromheen kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat boutjes idee is wel goed, dus maar de okaphone (electra shop) maar ik zag (na teveel googlen) dat de lijm het ook wel goed deed :
http://www.overclock.net/...heat-sink-hd4890-accelero
Dat is de koeler, maar dan zonder fan erop, dat hoeft niet met 20 cm sysfan ernaast, plus 14 fan en 3 12 cm fans......

de schroeven heb ik nog wel, dus icm de lijm zou het zonder die rubbertjes kunnen? denk ik.
maar dat moeten moertjes en boutjes worden? nog meer gefriemel.
dat mcgyver zal ik nog testen in hoeverre dat werkt bij mij :z

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 98664 op 19-11-2012 02:41 ]