Vriend zoekt laptop voor gaming en media.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340819

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek namens een vriend van mij naar een goede laptop (die ook dienst doet als desktop vervanger) van rond de 800 euro (900 euro is echt het maximum). Wat hij ermee wil doen:
- gamen (battlefield 3, fifa, modern warfare)
- youtube, facebook, films, series.
- studie bedrijskunde, dus dient wel in een eastpak rugtas te passen, maar wordt niet naar ieder college meegesleept.
Laptop moet future proof zijn, dus met goede cpu en gpu (dat die bijvoorbeeld ook battlefield 4 nog kan draaien later). Full hd is wel wenselijk, maar niet noodzakelijk (althans, dat vind hij niet heel belangrijk, ik wil)

Dan kom je al gauw uit bij een laptop zoals de y580 van lenovo en de aus n56, maar die zijn momenteel zo slecht leverbaar. Ik wil dus jullie hulp vragen voor goede alternatieven, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bij voorbaat dank!

Edit: ook een externe monitor aansluiten moet kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 340819 op 18-11-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Sla je slag met twee exemplaren resterend:

http://komplett.nl/Komple...0m_8gb_750gb/details.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:10

Quad

Doof

Het enige wat ik kan vinden en het meeste bang for buck geeft is de Dell Inspiron 17R SE

- €949,-
- i7 3630QM
- 6GB DDR3
- GT650M 2GB
- 1TB HDD,

Na EPP en kortingsbon: € 854,06
Krijg je als je via shopkorting.nl op de Dell.nl link klikt nog eens 7% cashback over bedrag excl. BTW. In dit geval €49,- waardoor je ongeveer 806,- betaald in totaal. Erg aantrekkelijk niet?
Deze voldoet ook aan je eisen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 18-11-2012 14:08 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Mja, maar die is 17"... en dat gaat niet werken voor college's als je het mij vraagt. Je zou haast zeggen... ga voor een latitude-stijl laptop die niet future proof is voor spellen (iets wat ik sowieso niet zo'n laptop eigenschap vind voor games) maar wel lekker zuinig, goede accu, en een SSD; en laat hem later een game PC'tje samenstellen... hij speelt het nu toch ook ergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
17 inch is idd te groot, als diezelfde internals in een 15 inch zouden zitten zou dat ideaal zijn, maar daar zit geloof ik een 7730m in die weer niet echt futureproof is. Laptop gaat bijna niet mee naar college. Hij wil wel echt een laptop om ook als desktop te gebruiken. Hij gamed nu op een xbox 360, en heeft een hele oude desktop die niet vooruit te branden is.

Dan heb ik een vraagje over die y580, daar zit een i5 in, is dat wel futureproof, lijkt me dat er een groot gat in performance zit tussen een quadcore i7 en een i5 die geloof ik dualcore is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 340819 schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:15:
Bedankt voor de reacties!
17 inch is idd te groot, als diezelfde internals in een 15 inch zouden zitten zou dat ideaal zijn, maar daar zit geloof ik een 7730m in die weer niet echt futureproof is. Laptop gaat bijna niet mee naar college. Hij wil wel echt een laptop om ook als desktop te gebruiken. Hij gamed nu op een xbox 360, en heeft een hele oude desktop die niet vooruit te branden is.

Dan heb ik een vraagje over die y580, daar zit een i5 in, is dat wel futureproof, lijkt me dat er een groot gat in performance zit tussen een quadcore i7 en een i5 die geloof ik dualcore is.
Dat ga je alleen merken als je ze ook vol gebruikt.
Met office en beetje gamen merk je er niets van en zit alles in de grafische kaart.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:17:
[...]

Dat ga je alleen merken als je ze ook vol gebruikt.
Met office en beetje gamen merk je er niets van en zit alles in de grafische kaart.
Het is niet zo dat over een paar jaar, die processor moeite heeft met bijvoorbeeld full hd film of webbrowsing met veel tabbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 340819 schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:20:
[...]

Het is niet zo dat over een paar jaar, die processor moeite heeft met bijvoorbeeld full hd film of webbrowsing met veel tabbladen?
Nah, lijkt mij heel erg sterk :)
Sowieso stop er een SSD in.. In de Lenovo zit maar een trage 5400RPM in.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 18-11-2012 14:22 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, dan weet ik denk wel genoeg, en ga ik hem aanraden deze maar zsm te kopen!
Bedankt voor de hulp!
Kan hier trouwens later nog een losse ssd in naast de normale harde schijf, of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Anoniem: 340819 schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:27:
Nou, dan weet ik denk wel genoeg, en ga ik hem aanraden deze maar zsm te kopen!
Bedankt voor de hulp!
Kan hier trouwens later nog een losse ssd in naast de normale harde schijf, of is dat niet mogelijk?
Ja, je hebt in de Y580-M772LMH een vrij mSATA-slot waar je een mSATA-SSD zo bij kunt prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
perfect, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof