Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:34
Hallo,

Ik ben de eigenaar van de volgende setup:

Processor:Intel Core 2 Duo E6850
Motherboard:Asus P5K
Memory:OCZ Platinum DDR2 4096MB XTC KIT
Video Card:Nvidia Asus 8800GTS 640MB
Hard Drive:1.5 TB
Operation System:MacOSX 10.7
Operation System:Win 7 x64

Nu is het probleem dat tijdens het opstarten de computer 1 lange beep geeft waarna 3 korte. Hierna blijven de ventilators hard draaien en blijft hij 'hangen' zonder beeld te geven. Ik moet dan de computer weer uitzetten en vervolgens weer opnieuw proberen. Soms moet ik dit wel 5 keer doen voordat hij opstart, terwijl dat een andere keer hij het gelijk doet . Ik heb het geheugen al verwisseld en vervangen maar dit heeft niet geholpen. Als ik op de beeps via internet ga zoeken geeft dit toch vrijwel altijd een probleem met het geheugen aan.. Ik heb het geheugen ook al met een programma getest en ook dit gaf geen problemen. Heeft iemand misschien een idee wat het nog meer kan zijn? moederboard of grafische kaart? Ik kan deze niet verwisselen aangezien ik niks meer van dit soort spul in huis heb.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

De betekenis van de code kan je terugvinden in de handleiding van je moederbord.
Mocht je bord een ami bios hebben, dan is 1 lang 3 kort een geheugen fout.
Heb je een award bios, dan is 1 lang 3 kort een videokaart fout.

Geheugen fouten kan je ook voorkomen door de geheugen timings zelf correct in te stellen in het bios. Dat al eens geprobeerd?

[ Voor 39% gewijzigd door job op 18-11-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Dit is wat er in de handleiding staat:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/8sb4swx9n/Schermafbeelding_2012_11_18_om_14_07_42.jpg

Het zou dan overeen moeten komen met "No VGA detected" maar die zit er toch echt in.. En waarom zou het het anders vaak ook wel doen?

Ook goed om te vermelden is misschien dat wanneer ik de computer herstart, hij nooit problemen heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door hdtracer op 18-11-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
Op internet zie ik ook nog dat het de grafische kaart kan zijn.
ook al naar de voeding gekeken?
aangezien je verder niks in huis heb kan je ook geen memtest uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
darkmushy1995 schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:13:
Op internet zie ik ook nog dat het de grafische kaart kan zijn.
ook al naar de voeding gekeken?
aangezien je verder niks in huis heb kan je ook geen memtest uitvoeren?
De voeding lijkt mij prima te zijn, ik weet niet hoe ik erachter kan komen of hier iets niet goed is?, ik kan niks doormeten ofzo. Een memtest had ik al gedaan die was helemaal in orde.

Het lijkt er nu dus op dat er iets bij de grafische kaart niet helemaal goed zit. Maar dit kan nu drie oorzaken hebben lijkt mij:

- Of er zit iets bij het moederboard niet goed in verbinding met de grafische kaart ( ik heb hem er al uit gehaald en weer erin gezet)
- Of de grafisch kaart zelf heeft soms kuren
- Of er is iets mis met de voedingskabel naar de grafisch kaart toe ( Ik ga kijken of ik wellicht nog een andere kabel in de doos heb zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Op internet vindt je inderdaad "Graphics card or Video RAM failure". Heb je nergens een extra exemplaar waarmee je kan testen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Mavamaarten schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:20:
Op internet vindt je inderdaad "Graphics card or Video RAM failure". Heb je nergens een extra exemplaar waarmee je kan testen?
Nee ik heb er helaas geen :( Daarom had ik gehoopt dat er een duidelijke fout zou uitkomen zodat ik gewoon een onderdeel kan vervangen. Maar straks vervang ik bijvoorbeeld de grafische kaart en is dit niet het probleem..

- EDIT

Ik heb inmiddels de voedingskabel naar de videokaart vervangen maar dit heeft niet geholpen.
Ben op dit moment het programma 'Video memory test' aan het draaien om te kijken of ik fouten bij mijn videokaart kan vinden.

- EDIT

Programma om de videokaart te testen laten draaien. Deze heeft geen fouten gevonden.

Changing video mode to 640x480x16...OK
[18-11-2012 13:39:58] Test started for "Primair beeldschermstuurprogramma (NVIDIA GeForce 8800 GTS)"...
Trying 16bpp RGB:565 mode...OK
Trying 16bpp RGB:555 mode...OK
Trying 16bpp BGR:565 mode...NOT SUPPORTED (Code: 80004001)
Trying 32bpp RGB:888 mode...OK
Trying 32bpp BGR:888 mode...NOT SUPPORTED (Code: 80004001)
[18-11-2012 14:51:11] Pass completed (0 errors found).

Iemand nog een idee? :P

[ Voor 48% gewijzigd door hdtracer op 18-11-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Tips worden echt nog gewaardeerd.
Modbreak:Kicken van je topic <24u wordt daarentegen niet gewaardeerd

[ Voor 55% gewijzigd door dion_b op 21-11-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-06 00:12
Heeft je moederbord geen onboard gpu ? dan kan je de videokaart er eens helemaal uithalen en kijken of het probleem blijft bestaan. Zo nee dan is het toch wel erg aannemelijk dat je GPU het aan het begeven is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
kgb545 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:15:
Heeft je moederbord geen onboard gpu ? dan kan je de videokaart er eens helemaal uithalen en kijken of het probleem blijft bestaan. Zo nee dan is het toch wel erg aannemelijk dat je GPU het aan het begeven is ?
Nee helaas heeft deze geen onboard GPU. Ik ga kijken of ik ergens een 2e hands GPU op de kop kan tikken. Wellicht een die niet zo sterk is als mijn huidige omdat de computer nu enkel voor schooldoeleinden gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Wat zijn de temps van die grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

hdtracer schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:22:
had ik gehoopt dat er een duidelijke fout zou uitkomen zodat ik gewoon een onderdeel kan vervangen.
Wel makkelijk zo'n computer die aangeeft dat er iets mis is met de videokaart...
Je moet toch zien te testen met een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Was de GF8800 serie videokaarten niet die serie die problemen had met de solderingen na verloop van tijd? Volgens mij is hier genoeg over te vinden op Tweakers, waar het op neer komt is dat de kaart even "gebakken" dient te worden om de soldeerverbindingen weer te herstellen.

Zie ook :
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 292340 schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:58:
Was de GF8800 serie videokaarten niet die serie die problemen had met de solderingen na verloop van tijd? Volgens mij is hier genoeg over te vinden op Tweakers, waar het op neer komt is dat de kaart even "gebakken" dient te worden om de soldeerverbindingen weer te herstellen.

Zie ook :
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Dit dus. Eventueel heb ik nog wel een Geforce 6200TC liggen die je mag lenen, kan verstuurd worden in een envelop en kun je uitsluiten of het probleem bij je grafische kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik ben slim geweest en heb via computerstore.nl (coolblue) gratis verzenden en retouneren... hiih
Een videokaart en voeding gekocht. Het blijkt dat het probleem toch bij mijn voeding lag en dat de videokaart het nog uitstekend doet.

Nu dus opzoek naar een nieuwe voeding..

Nogmaals allemaal super bedankt voor de nuttige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgende keer allicht gelijk merk+model voeding aangeven. En voeding uitsluiten voor je iets anders doet, die staat niet voor niets hier bovenaan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1