Allnet homeplug ALL168250

Pagina: 1
Acties:

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb de allnet homeplug gekocht via de ibood actie. (3 adapters)

Plug & play staat erop, maar helaas werkt dit niet. Als ik ze in het stopcontact stop begint er eerst van alles te knipperen, waarna alleen het power lampje uiteindelijk nog langzaam knippert. Ik heb de adapter rechtstreeks op het stopcontact aangesloten in de meterkast en de ethernet kabel op een lan poort van mijn ziggo modem\router.

Ik ben het hele huid doorgelopen, maar op geen enkel stopcontact krijg ik netwerk. Mijn laptop probeert zich heel lang te identificeren, maar uiteindelijk geeft hij aan "onbekend netwerk". Ook als ik via de homeplug utility kijk zegt hij dat NIC 1 en 2 niet zijn aangesloten.

Iemand enig idee?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je de handleiding open gehad?? Staat daar misschien een procedure in die je eerst moet uitvoeren??

• riquard
Overigens had ik verwacht dat als ik de adapter in het stopcontact aansluit en met de ethernet kabel op de ziggo modem, dat het netwerk lampje op de adapter dan zou branden. Dit gebeurt niet...

Misschien blokkeert de ziggo modem de adapter? Enig idee hoe ik dit kan checken?

• riquard
In de handleiding staat dat je hem gewoon aan moet sluiten. Verder niks. Er zit wel een cd-tje bij met een utility, maar daar geeft hij aan 0 devices connected.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19
Ik zou 'm eerst eens proberen op 2 wcd's die vlakbij elkaar zitten of iig op dezelfde groep.
Dan weet je iig of ze uberhaupt werken.
Heb je een 1-fase of 3-fasen hoofdaansluiting voor de electra?
Als de homeplugs op een verschillende groep zitten heb je meer kans op problemen.
Als de homeplugs op verschillende fases zitten wordt het heel lastig, er bestaan zg fase-verbinders voor, maar ik weet niet hoe goed of die werken.

• riquard
Ik heb geen verstand van het elektriciteitnsnetwerk....

1 fase of 3 fase?
Ik heb ze aangesloten op 2 wcd vlakbij elkaar, echter op beide adapters brand alleen het powerlampje.
Maar klopt dat niet gewoon? Aangezien er nog geen internet over loopt? Of zouden ze elkaar sowieso moeten vinden?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19
Moet je geen knop ingedrukt houden 10 sec ofzo (misschien is dat bij een ouder type)? Ze zouden elkaar sowiso moeten zien volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door AtRi op 18-11-2012 12:35 . Reden: toevoeging ]

• riquard
powerlampje knippert trouwens, dat betekent standby...

• riquard
heb ik ook geprobeerd, maar helaas.
Pagina: 1