laptop via internet kopen & garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede ultrabook en heb er 1 gevonden die bij azerty te koop is (zenbook ux32vd).
Nu is Azerty voor mij erg ver reizen, dus vroeg ik mij af hoe het zit als er iets mis is met de laptop.
Moet ik, in geval van problemen, de laptop dan naar azerty sturen/brengen, of is het ook mogelijk om dat direct bij asus te regelen?
En komen er extra kosten bij als ik het dan via asus regel?
Zitten er nog andere nadelen aan?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 16:01
Meestal kan je defecten beter direct regelen met de fabrikant. Vaak komen zij hem dan ophalen of sturen ze je een adres waar je hem naartoe kan zenden. Valt dit binnen de garantieperiode wordt die zonder kosten gemaakt. Je kan ook direct terugsturen naar Azerty maar volgens mij sturen zij hem dan ook weer door naar de fabrikant en deze extra schakel duurt vaak ook weer wat langer. Ik zou dus gewoon bestellen en mochten er problemen zijn in de loop der tijd dan direct contact opnemen met de fabrikant. Er is nu iets mis met de laptop wanneer je hem krijgt dan zou ik contact opnemen met Azerty en de laptop daar weer heen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
En juist wetterlijk gezien moet je bij het punt van verkoop zijn, Azerty dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies, je hebt niet veel met de fabrikant te maken. Veel RMAs lopen wel op die manier omdat het sneller is, maar in principe moet je bij de winkel aankloppen. Dat zou ik ook doen als ik jou was, dan ligt de verantwoordelijkheid altijd bij de winkel. Als zij je doorsturen naar de fabrikant is dat prima, maar is dat wel op hun verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Hmm, oke. Dus hrt beste is om het via azerty te regelen.

Is het versturen van een apparaat van zo'n 1000 euro wel verantwoord? Of zijn daar verder ook nog handigheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
pingwings schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:20:
Hmm, oke. Dus hrt beste is om het via azerty te regelen.

Is het versturen van een apparaat van zo'n 1000 euro wel verantwoord? Of zijn daar verder ook nog handigheden voor?
Aantekenen met verzekering voor de extra waarde. Hoewel ik nog moet zien of de post dat daadwerkelijk gaat betalen als ze het kwijtraken...
Pagina: 1