[Linux] Surround sound installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 17:31
Ik heb sinds gister een goede surround versterker. Nu wil ik zoals een echte tweaker graag surround van mijn pc over de versterker hebben. Probleem is ik krijg niet meer dan 2 kanalen output.

Even wat ik zelf al heb gedaan om het probleem op te lossen.

Ik gebruik pulseaudio voor het doorvoeren van geluid. Nu viel mij op dat pulse standaard slecht twee sterio kanalen ondersteund. Nu heb ik een 7.2 versterker en heb het aantal kanalen al omhoog gezet naar 8. Ik zie nu dan ook 8 kanalen uitgang volgens de pulse volume regelaar.

Nu is het alleen zo dat als ik het geluid afspeel ik alleen links en rechts voor geluid heb. VLC en de volume regelaar geven wel aan dat er meer geluid wordt verstuurd. De versterker ontvangt echter slechts 2 kanalen. DIt staat ook in het scherm van de versterker.

De versterker is aangesloten via een HDMI uitgang van een nVidia GTS450. De 7.1 uitvoer van mijn moederbord kan alleen analoog en is digitaal beperkt tot 2 kanelen vandaar deze methode. Ik heb alleen geen analoge ingang voor 7.1 of 5.1 geluid.

Is er iemand van jullie die mij kan helpen met dit probleem. Ik zou het heel jammer en raar vinden als ik niet alles uit de versterker kan halen wat er inzit. Als jullie nog meer informatie nodig hebben laat het dan even weten.

MvG
DDH