Router zendt maar op 1kanaal wifi verbinding,Tp link wdr3600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390641

Topicstarter
Hallo mede leden.

Ik heb sinds kort een "tp link wdr 3600" in mijn bezit, maar nou heb ik het volgende probleem.

Heb alle wifi kanalen geprobeerd en krijg alleen wifi verbinding op kanaal 10 (en met de kabel).
Als ik de router op "auto kanalen" zet ,ontvangen mijn wifi apparaten helemaal niks.(ipad,gsm,s,laptop)
Ook Op alle andere wifi kanalen is de tp link niet zichtbaar voor de ipad/gsm,s en draadlose laptop.

Ik wil graag wifi verbinding op kanaal 4,5,of6,omdat 10 andere mensen in de buurt op kanaal 9,10,11 zitten.

Wat ik al geprobeerd heb is:
-modem eerst aan,dan router aan,daarna wifi apparaten aanzetten
-router op 20hz breedband zetten
-router alleen op 2,4ghz zetten
-via google kan ik er ook geen informatie over vinden

Ik vraag mij nou af ,is het een software/hardware fout? Of doe ik iets verkeerds?

Bij voorbaat dank

-Provider ziggo (kabel)
-ubee modem(zonder wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53
Zie je de router met inSSIDer als deze op een ander kanaal dan 10 uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na het reboten,een paar sec en dan helemaal niks meer! Behalve kanaal 10

Nee dus

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 390641 op 17-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook al geprobeerd.
alle firewalls/beveiligingen uitzetten,en dan een ander kanaal kiezen maar dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53
Dit ruikt naar een probleem met de router. Probeer de router eens terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Als dat niet werkt installeer dan de laatste firmware om te zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar hetzelfde probleem heb ik hier ook. Ik moet mijn accesspoint op kanaal 9 zetten, anders ziet het merendeel van mijn apparaten hem niet. En het vreemde is dat 3 verschillende accesspoints hier precies hetzelfde doen. 8)7

Met het accesspoint van mijn vader (staat op kanaal 1 iirc) kan ik bij hem thuis prima verbinden met mijn Android telefoon. Als ik dat accesspoint hier bij mij thuis aansluit zonder verder iets te veranderen dan werkt het niet meer.

Misschien ligt het aan aardstralen ofzo. :+ Het zal ook niet geheel toevallig zijn dat al mijn buren ook rond kanaal 9 zitten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie,s

Ik zal vanmiddag een oude router erachter gooien,en kijken of die wel alle kanalen uitzend.
En de tp link router helemaal resetten ,en nog een keer installeren gelijk op wifi kanaal 4.

xAnder: ik dacht ook al aan zoiets, 10andere mensen hier in de buurt zitten op kanaal 9,10,11 kan toch geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update: ik heb weer mijn oude router erachter gedaan.(oude sitecom wl340) en daarmee krijg ik gewoon op alle kanalen wifi verbinding.
Kanaal1tm7 erg slechte verbinding kanaal 8tm13 een aardige verbinding.

Dus de tp link gaat weer retour,.

kan misschien iemand anders mij een simple ,snelle(voor het gamen),betrouwbare router aanraden? Misschien gewoon weer een sitecom of een netgear?

Tp link zal best wel een goed merk zijn,en wil ik echt niet afkraken.
Ik heb nou de tp link wr1043nd en de wdr3600 geprobeerd,en beide routers werken niet naar behoren bij "mij"thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didIT
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Goh,

aardig om dit allemaal te lezen.

Aangezien mijn linksys was overleden, heb ik besloten om een TP-WD3600 te kopen.

Leuke review etc.

Werkt prima. Alle bekabelde apparatuur hebben geen klachten ;) echter .... Wifi wel.

Niet bovenstaande problematiek. Maar bij mij valt regelmatig (1x per dag) wifi uit.
Elk apparaat (pc, android, ios, linux). WiFi aan en uit via switchknopje hersteld alles weer.

Zo'n beetje elke setting gewijzigd en geprobeerd.
- alleen 2.4
- alleen 5
- dual
- auto kanalen
- vast kanalen

heeft allemaal geen effect. Of wel eigenlijk. Effect blijft hetzelfde. 1x per dag aan uit.

Nieuwe firmware, zelfde verhaal.

Ik heb een mail gestuurd naar TP, eens kijken waar zij mee komen.
Anders wordt het toch een andere .....

Of toch maar DD-WRT er op zetten.... iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Mensen.... als je altijd op 1 plek zit (bv, aan de tafel met een 24 inch monitor), en daar zit te gamen (met de z.g. 5.1 set erachter met veel herrie.... leg dan een kabel naar de router.

Weet je zeker van het volgende:

1. 100% verbinding
2. Geen lag, tijdsverschillen, vertragingen etc... de je krijgt met WiFi....

Met name voor de gamers is punt 2 belangrijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 203842 schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:43:
Mensen.... als je altijd op 1 plek zit (bv, aan de tafel met een 24 inch monitor), en daar zit te gamen (met de z.g. 5.1 set erachter met veel herrie.... leg dan een kabel naar de router.

Weet je zeker van het volgende:

1. 100% verbinding
2. Geen lag, tijdsverschillen, vertragingen etc... de je krijgt met WiFi....

Met name voor de gamers is punt 2 belangrijk....
Maar wat heeft dit dan met het probleem te maken? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 12:58
didIT schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:45:
Goh,

Werkt prima. Alle bekabelde apparatuur hebben geen klachten ;) echter .... Wifi wel.

Niet bovenstaande problematiek. Maar bij mij valt regelmatig (1x per dag) wifi uit.
Elk apparaat (pc, android, ios, linux). WiFi aan en uit via switchknopje hersteld alles weer.

Of toch maar DD-WRT er op zetten.... iemand ervaring ?
Ik had dezlefde problemen met de WDR3600. Af en toe een laptop of telefoon geen internet verbinding meer terwijl andere apparaten nog wel gewoon verbinding hadden.
Alleen het uit en weer aanzetten van de router loste dit probleem op.

Heb sinds een halve week DD-WRT erop staan en geen enkel probleem meer gehad.

Allen valt de verbinding soms weg omdat ik aan het spelen ben met DD-WRT :) :)
Maar als ik me dus in kan houden geen enkel probleem meer met de stabiliteit.
Pagina: 1