• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-02 22:05
Ik heb een vraagje. Ik heb een nieuw mobo met een hyper 212 evo besteld. De winkel heeft voor mij de cooler geinstalleerd gezien ik geen zin had dit grote blok zelf te installeren.

Nu was ik net het bord in mij kast aan het installeren en raakte het koelblok aan toen ik bezig was met de bedrading. Tot mijn verbasing kan het blok draaien. Dus niet op en neer maar een stukje met de klok mee of de andere kant op. Volgens mij draait het hele blok dus ook de voet op de cpu.

Is dit normaal bij deze cooler? Of heeft de winkel hem niet goed bevestigd?

Thanks voor de hulp.

Verwijderd

Het blok hoort inderdaad een beetje te kunnen draaien, maar dat zou niet heel veel moeten zijn en heel snel kunnen gaan.

• martin_v_z
Het gaat niet vanzelf. Maar je kan hem met de hand een paar graden draaien. Iets van 10 graden ofzo.
Is het een probleem dat dit is gebeurd ivm de pasta? Of zal ik hem gewoon een beetje extra aandraaien?

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 12:16
Afbeeldingslocatie: http://www.freezinghardware.eu/productimages/Cooler_Master_Hyper_212_EVO-g4.jpg
De beugel linksonder wordt waarschijnlijk bij jou koeler gebruikt. Deze heeft alleen een drukpunt in het midden zoals je kan zien, daardoor kan je de koeler een aantal graden draaien. Wel blijft de koeler in het midden van de CPU. Dit heeft geen effect op de pasta en prestaties oid.

• martin_v_z
Ah, dus hij zit dan wel gewoon goed vast? Of moet ik hem nog aandraaien?

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 12:16
Ja hoor hij zit gewoon vast! Zowat alle koelers met deze mounting kan je iets draaien. Aandraaien is dus niet nodig!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:55

3DDude

I void warranty's

Ik zou hem wel voorzichtig alle schroeve wat aandraaien, heb ik ook 1 voor 1 bij mijn 412S gedaan en die zit muurvast nu.

Wel goed opletten dat je ze 1 voor 1 even een stukje doet en niet 1 helemaal en dan een ander. Dus afwisselen en gewoon een stukje aandraaien. Tot het niet meer verder kan natuurlijk :)

Be nice, You Assholes :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

3DDude schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:46:
Ik zou hem wel voorzichtig alle schroeve wat aandraaien, heb ik ook 1 voor 1 bij mijn 412S gedaan en die zit muurvast nu.

Wel goed opletten dat je ze 1 voor 1 even een stukje doet en niet 1 helemaal en dan een ander. Dus afwisselen en gewoon een stukje aandraaien. Tot het niet meer verder kan natuurlijk :)
en kruislings. Dus, rechtsonder, linksboven, rechts boven links onder.

People as things, that’s where it starts.

• martin_v_z
De schoeven zitten wel vast. Net geprobeerd ze aan te draaien.
Wel raar dat ze zo'n bracket maken waarbij het mogelijk is om hem te draaien.

Ik zag wel dat er een beetje pasta aan de zijkant van het voetstuk uitkomt. Is dat erg? Niet veel ofzo maar heel klein beetje.

Ze hadden de fan wel in de chassie aansluiting gestopt ipv de cpu fan aansluiting. Dat leek mij nou niet de bedoeling, dus die heb ik omgewisseld.
Pagina: 1